Acasă » Blog » 10 tendințe de transformare digitală de pregătit pentru 2021

10 tendințe de transformare digitală de pregătit pentru 2021

Postat pe data de

Actualizat pe data de

transformare digitala 2023

Pe măsură ce înaintăm în anul 2022, a devenit evident că incertitudinea pandemiei va rămâne cu noi pe tot parcursul anului. Odată cu această concluzie și dacă ultimele 12 luni sunt vreo indicație, procesul de transformare digitală se accelerează. În practică, ultimele 12 luni au produs mai multe transformări digitale decât ultimul deceniu, fiecare efort de transformare aflat deja în desfășurare fiind accelerat și scalat.

Confruntate cu provocări fără precedent, companiile nu au avut de ales, și au fost nevoite să se adapteze la un climat de afaceri radical schimbat.

Printre principalii factorii care au influențat major schimbarea amintim:

  •  Trecerea de la munca la birou la munca de acasă, remote.
  •  Creșterea interacțiunii online fără contact fizic
  •  O nevoie de instrumente de analiză avansate pentru a ajuta la navigarea într-un viitor incert.

Privind în perspectivă, iată 10 tendințe de transformare digitală de luat în considerare în 2021.

1: Investițiile în transformarea digitală s-au accelerat

Pe măsură ce companiile se luptă cu pandemia COVID-19, au accelerat programele de transformare digitală.

Potrivit revistei Global Trade Magazine, restricțiile privind circulația, închiderea birourilor și întreruperile aprovizionării contribuie la stimularea acestei tendințe. Agenția media IOTNow raportează că tendințele transformării digitale au fost accelerate cu 5,3 ani, în timp ce Statista prezice că la nivel global cheltuielile pentru transformarea digitală se vor dubla între 2021 și 2023.

2: Companiile trec la interacțiunea virtuală

Pentru a face față restricțiilor de blocare, multe companii au cerut angajaților să lucreze de acasă. Această tendință de transformare digitală va continua și în 2021 și va schimba mulți ani de acum înainte modul în care angajații vor percepe lucrul.

Pentru a depăși problemele cauzate de lipsa interacțiunii personale, companiile vor extinde și perfecționa capacitățile de conferință video. De asemenea, se va pune un accent sporit pe mesageria internă și pe capacitățile platformelor de social media.

Potrivit Deloitte, a existat o trecere la tehnologiile digitale care reduc nevoia de contact față în față. Această tendință de transformare digitală afectează în special activitățile orientate către clienți, cum ar fi cumpărăturile de zi cu zi și cumpărăturile de haine. A înregistrat o cerere crescută pentru facilități de videoconferință, precum și un interes crescut pentru serviciile de comerț electronic B2B.

3: Investiții în planificarea scenariilor

Un lucru cert este că lumea după ce COVID va fi diferită.

Dar nimeni nu știe cu exactitate cum va afecta acest lucru economia în 2022.

Acest lucru a evidențiat necesitatea unui software de planificare a scenariilor post-COVID, permițând organizațiilor să dezvolte scenarii alternative pentru a răspunde unui viitor incert. Deși planificarea scenariilor, singură nu poate prezice viitorul, permite companiilor să anticipeze diferite rezultate post-COVID.

4: Implementarea ca normă a abordării omnichannel

Până la sfârșitul anului 2022, vânzarea cu amănuntul ca și abordare omnichannel va fi un factor esențial pentru succes. Avantajul unui lanț de aprovizionare omnichannel este că tratează magazinele online și offline ca parte a aceluiași întreg. Aceasta este o tendință cheie de transformare digitală care descompune barierele interne, oferind vizibilitate fără precedent și transmiterea unui mesaj unitar pe toate canalele.

5: Interesul va crește pentru serviciile de cloud

O altă tendință crucială de transformare digitală pentru 2022 va fi creșterea interesului pentru servicii de cloud. Eliberând organizațiile de aplicații vechi, cloud computingul permite accesul la nivel mondial și este vital pentru facilitarea angajării la distanță. Cloud oferă o agilitate și scalabilitate de neegalat, permițând organizațiilor să răspundă rapid la noi oportunități și provocări.

6: 5G va ajunge în cele din urmă mainstream

Am auzit despre avantajele 5G de ani de zile, dar abia până când munca la distanță, videoconferința și colaborarea digitală au devenit elemente esențiale ale vieții noastre în acest an, nevoia de conectivitate fiabilă și mai multă lățime de bandă a devenit un beneficiu real, concret. Dependența noastră de telefoane, tablete și alte dispozitive – inclusiv un număr tot mai mare de senzori IoT – evidențiază necesitatea unei autostrăzii cu mai multe benzi online. Astăzi, companiile nu își pot permite să fie deconectate, iar implementările 5G au devenit o parte vitală a soluției. Pe măsură ce continuăm să lucrăm și să gestionăm școala, lucrul din casele noastre, valoarea 5G va deveni din ce în ce mai populară în 2022.

Deși inițial pandemia a întrerupt lucrul la noile implementări ale rețelei 5G la începutul acestui an, aceste eforturi s-au reluat, iar piețele mari precum China sunt deja în țintă pentru a-și atinge obiectivele de implementare pentru 2022. Între timp, fiecare producător important de telefoane din lume – de la Samsung și Apple către Xiaomi și Motorola – au lansat deja telefoane 5G în aproape fiecare nivel de preț, cu Qualcomm – probabil liderul în tehnologia 5G – contribuind la transformarea 5G la cât mai mulți utilizatori de smartphone-uri posibil.

7: Explozia platformelor de date (CDP)

Am văzut deja o explozie de platforme de date pentru clienți (CDP) în ultimele luni – și cu un motiv întemeiat. Datele fragmentate din mai multe surse pot fi dificil de organizat, ceea ce, evident, nu este ideal pentru companiile care se bazează pe date în timp util, curate, pentru a funcționa în mod optim. IBM estimează că „datele proaste” costă deja întreprinderilor din SUA aproximativ 3 trilioane de dolari anual, astfel încât abordarea acestei provocări a devenit o prioritate pentru organizațiile de toate dimensiunile. CDP-urile ajută la rezolvarea acestei probleme colectând date din toate sursele disponibile, organizându-le, etichetându-le și făcându-le utilizabile pentru oricine are nevoie de acces la ea. Companii precum Adobe, SAP, Oracle, Treasure Data și Microsoft sunt deja puternic implicate în furnizarea pieței de noi CDP-uri puternice. De asemenea, am urmărit noii participanți precum Segment și ActionIQ impresionând cu noile servicii CDP adoptând abordări unice pentru a rezolva provocarea de a obține o imagine a clienților la 360 de grade.

Datele cresc în mod exponențial și acest lucru nu se va opri în curând. Platformele de analiză, depozitele de date și instrumentele de vizualizare, de la Cloudera la Snowflake și la SAS nu își vor pierde relevanța, dar creșterea platformei de date pentru clienți va lua foc în 2021; și acum, când operațiunile de afaceri au devenit oarecum mai fragmentate, în parte datorită noilor modele operaționale de la domiciliu, dar și datorită accelerării continue a colectării datelor într-un ecosistem în continuă expansiune de puncte de contact, CDP-urile vor deveni relevante în special în 2021.

8: Securitatea cibernetică este zguduită

În ciuda faptului că nu și-a pierdut niciodată din punct de vedere filosofic importanța, securitatea cibernetică a căzut de pe lista tendințelor tehnice critice în 2019, dar odată cu pandemia, securitatea cibernetică a redevenit foarte relevantă. Hackerii au exploatat pandemia de coronavirus pentru a-și extinde campaniile de atac împotriva companiilor din întreaga lume. O creștere de 238% a atacurilor asupra băncilor și o creștere de 600% a atacurilor asupra serverelor cloud a fost observată doar din ianuarie până în aprilie 2020. Cu mai puțini angajați care lucrează la fața locului în aceeași rețea securizată, este imperativ ca companiile să își consolideze rețelele și să își actualizeze strategiile de securitate cibernetică și să le extindă la rețelele de acasă și la dispozitivele mobile de lucru de la domiciliu.

Cred că AI și învățarea automată vor fi importante pentru această tendință, deoarece vom vedea că creșterea continuă a încercărilor de activități nefaste necesită instrumente și algoritmi mai sofisticate pentru a pescui. Aceasta se va dovedi o mare oportunitate pentru toate companiile care activează în domenii precum firewall-uri și detectarea intruziunilor, identificarea securității și gestionarea evenimentelor (SIEM). Există multe companii care joacă în acest spațiu, dar mă aștept ca producătorii de software, cloud și hardware să depună toate eforturile pentru a-și face produsele și serviciile mai sigure. Amenințărilor pe care le-am văzut de-a lungul anului 2020 vor continua și în 2021.

9: AI democratizat la scară

Pandemia de coronavirus a declanșat o accelerare a democratizării AI și a datelor. Practic peste noapte, companiile, guvernele și alte agenții au trebuit să lucreze împreună pentru a crea o soluție mai rapidă pentru a opri răspândirea virusului. Datele, AI și învățarea automată au fost instrumentele la care s-au orientat în mod natural. Lucrarea care a fost începută în 2020 va continua în 2021 și se va extinde probabil la o gamă largă de oportunități, cum ar fi rezolvarea problemelor globale și de piață, furnizând soluții mai rapide, mai bune și la scară.

În timp ce mulți consideră că AI este ceva de „Viitor” acest face parte deja din viața noastră de zi cu zi. Impactând ceea ce vedem pe rețelele sociale, la filmele recomandate pe Netflix sau la produsele sugerate atunci când cumpărăm. Deoarece puterea de calcul continuă să fie mai accesibilă, iar cloud-ul permite accesul la această putere de calcul, precum și la software și cadre, tot mai multe companii vor putea beneficia de AI. Cu mari producători de cipuri precum NVIDIA, Arm (probabil că va face parte din NVIDIA în curând), Intel, Qualcomm și AMD continuă să inoveze în ceea ce privește semiconductorii care alimentează AI și apoi să-și implementeze CPU-urile, GPU-urile, FPGA-urile și ASIC-urile (Forme de cipuri) în cloud , companiile pot avea acces direct la acest hardware și software direct sau prin aplicații terțe care simplifică și democratizează și mai mult AI.

Proliferarea AI va avea impact asupra vieții noastre, de la modul în care cumpărăm, la ceea ce mâncăm, la modul în care angajăm și la ceea ce facem pentru divertisment. Acesta va fi alimentat de mase de date care utilizează capacități de calcul puternice. AI va continua să necesite monitorizare pentru a ne asigura că îl folosim în scopuri pozitive și acesta va fi un efort comun al guvernului și al industriei, dar fără îndoială utilizarea sa continuă să crească rapid și vom vedea această scară și mai rapid acum, deoarece resursele devin mai puține scumpe și mai disponibile pentru întreprinderile din întreaga lume.

10: Adoptarea unei metodologii standard

Înainte de toate, organizațiile, inclusiv agențiile de marketing, trebuie să aibă o metodologie standardizată pentru a crea, descrie și modifica sistemele și activele IT. Este necesară realizarea unei arhitecturi de lucru la nivelul companiei. Trebuie să vă asigurați că organizația are o perspectivă pe termen lung asupra modului în care sistemele și serviciile vor face parte dintr-o abordare a implementării IT.

Odată cu utilizarea sporită a cloud-ului și a tehnologiilor emergente, CEO-ul și CIO-ul ar fi bine să creeze un cadru care să permită afacerii lor să utilizeze noile tehnologii într-un mod deschis, dar sigur. CIO-urile care doresc să adopte o mentalitate de creștere vor trebui să se asigure că afacerea lor poate îmbrățișa inovația fără a pune întreprinderea în pericol.

Despre Marian

Founder Marketos | SEO & PPC Expert | Build Sales Growth Strategies. Ajut companiile să își clarifice strategia, mesajele și reclamele online, astfel încât clienții să se implice și să cumpere mai mult.

Ești pregătit să vorbești cu un expert în marketing? Sună-ne.

0747099238

50k

ore expertiză

10+

experți marketing

40+

siteuri lansate

Cu locații în Romania, Austria și USA, Marketos este pregătită să-ți ofere cele mai bune servicii de marketing care să-ți dezvolte afacerea.

Locatiile noastre

Romania (HQ): Str. Iancu Văcărescu nr. 7, 300179, Timișoara

Austria: Keltengasse 23, 2353 Guntramsdorf

San Francisco: 660 4th Street, San Francisco, CA 94107

Pentru programări telefonice, apelați:

0747 099 238

Cunoașterea cheltuielilor de publicitate actuale aproximative ne va ajuta să ne pregătim pentru auditul nostru și pentru apelul telefonic.
Indiferent de cât de bună va fi strategia noastră de promovare online, aveți nevoie de un buget pentru implementarea ei.