Găsirea produsului potrivit
Una dintre cele mai mari provocări în creșterea afacerii dvs. constă în găsirea unui produs potrivit. Produsul potrivit este un produs care satisface o anumita nevoie majoră a clienților, aceștia se regăsesc în el. Astfel, este extrem de ușor să-i convingeți să-l cumpere. Dar, ca orice altceva, fără o înțelegere aprofundată a potrivirii produsului și a pieței, esti la ghici.
Ce este produsul potrivit și ce înțelegem prin piață țintă?
Termenul de potrivire a produselor / Market fit a fost conceput inițial de către Marc Andreessen – antreprenor, investitor și inginer de software, „Un produs potrivit pe o piață înseamnă a fi pe o piață bună cu un produs care poate satisface această piață”.
O „piață bună” este una suficient de mare sau suficientă pentru a fi profitabilă – în mod ideal, ambele. O piață mică poate fi profitabilă dacă există o cerere mare pentru ceea ce oferiți și o piață masivă ar putea să vă ignore complet marca dacă oferta dvs. nu atrage interesul.
Cu alte cuvinte, potrivirea produselor înseamnă că oferiți ceva pe care un grup de oameni îl iubesc și că există destui oameni din acest grup pentru a oferi o creștere durabilă pentru afacerea dvs.
De ce este important să aveți un produs potrivit?
Aplicarea produsului potrivit pieței țintă este regula de aur pentru orice pornire – antreprenorii au nevoie de acest lucru sau conceptul lor va eșua. Cu toate acestea, definirea potrivirii produsului pe o piață nu este la fel de simplă, pentru că necesită o înțelegere profundă a pieței pe care o vizați.
Îmbunătățirea produsului este mai mult decât o simplă oferire de valoare, este vorba de a oferi soluția potrivită persoanei potrivite și de a explica în mod clar de ce produsul dvs. este valoros pentru ei.
Găsirea produsului potrivit este de obicei un proces consumator de timp.
Nu mă înțelegeți greșit, merită timpul investit, dar știu cum pot fi comercianții nerăbdători și dornici să începeți acum.
5 pași pentru găsirea produsului potrivit pe piața țintă
Piața ta este un grup de oameni , iar ca să vinzi cu succes acelor oameni trebuie să-i înțelegi foarte bine.
Există o mulțime de tactici pe care le puteți utiliza pentru a găsi produsul potrivit, dar cel mai important este să investești timpul necesar pentru a înțelege cu adevărat oamenii cărora vrei să le vinzi.
1. Dezvoltați personajele cumpărătorilor – avatare ale clienților sau persona
Înțelegerea unei anumite piețe înseamnă într-adevăr înțelegerea oamenilor pe această piață. În Metodologia de marketing numim clientul țintă ideal „Persona cumpărătorului”.
Compania dvs. poate avea mai mulți cumpărători, dar ar trebui să vă concentrați doar pe fiecare tip cu câte o ofertă. Fiecare Persona trebuie să includă:
Detalii de bază despre rolul Persona
Care este rolul lor în companie?
Aceștia sunt factorii de decizie?
Care este titlul lor?
Ce cunoștințe și instrumente sunt folosite în slujba lor?
Informații cheie despre compania în care își desfășoară activitatea Persona
Cât de mare este compania? (Salariați)
De cât timp au lucrat acolo?
Venituri anuale?
Informații relevante
Care sunt asociațiile și rețelele sociale de care aparțin?
Trecut educational.
Sunt casătoriți?
Au copii?
Care sunt hobby-urile și interesele lor?
Date demografice
Sex
Interval de vârstă
Venitul din gospodărie
Obiective personale și profesionale
Pentru ce sunt responsabili?
Ce înseamnă să ai succes în rolul tău?
Ce doresc să realizeze?
Obiective pe termen lung?
Provocări pentru succesul Persona
Care sunt cele mai mari provocări ale acestora?
Ce îi împiedică să aibă succes?
Ce tip de soluții caută?
Puteți afla mai multe despre crearea persoanelor de cumpărători aici.
2. Discutați cu personajele dvs. de cumpărători (în viața reală)
Odată ce ați identificat un personaj cumpărător, doriți să îi cunoașteți cât de bine puteți. Acest lucru presupune să vorbiți cu ei.
Deși este convenabil să vorbești pe forumuri sociale sau pe forumuri industriale, ar trebui să cauți oportunități de întâlnire personală sau cel puțin să vorbești cu ei la telefon.
Scopul dvs. este de a identifica toate zonele în care produsul dvs. poate oferi valoare.
De asemenea, trebuie să învățați cum personajul cumpărătorului dvs. vorbește despre problemele pe care trebuie să le rezolve sau despre obiectivele pe care doresc să le îndeplinească. Limbajul lor creează mesajul dvs. de marketing perfect.
3. Înțelegeți ce au nevoie clienții dvs. acum și în viitor
Modificarea produsului potrivit se realizează odată cu modificarea pieței. Pentru a vă menține consecvența trebuie să anticipați schimbările și să fiți suficient de flexibil pentru a vă deplasa cu tendințe noi.
Prea multe companii au eșuat deoarece au înțeles greșit produsul potrivit – Blackberry este un bun exemplu.
Rămâneți la curent prin citirea (și participarea la) a blogurilor din industrie, analizarea clienților și vorbind de fapt cu perspectivele de pe piața dvs., astfel încât să puteți fi mai bine pregătiți să faceți schimbări după cum este necesar.
4. Concentrați-vă pe o propunere de valoare specifică
Deși este foarte tentant să promovezi cât mai multe caracteristici, este mai eficient să analizăm una dintre cele mai importante trăsături. Trebuie să identificați calitatea față de care personajele cumpărătorului dvs. nu o pot trăi sau pe care concurența nu o poate satisface la fel de bine ca tine.
Pentru a vedea acest lucru în acțiune, aruncați o privire la fiecare nouă lansare de iPhone de la Apple. Fiecare nouă versiune a telefonului are zeci de caracteristici noi, dar Apple se concentrează de obicei pe o singură caracteristică, cum ar fi Siri sau dimensiunea ecranului.
Întrebați-vă care este cea mai mare preocupare a persoanelor care vă cumpără acum? Aici găsiți propunerea dvs. de valoare.
5. Crearea credibilității pentru Marca/ Brandul dvs.
Credibilitatea este un instrument puternic de marketing. Găsirea produsului potrivit este mult mai ușoară atunci când cumpărătorii îți respectă marca. Aveți grijă să nu distrugeți această credibilitate.
Cea mai bună cale, dar și cea mai rapidă cale, este de a spune o poveste. Care este marca dvs.? Cum a apărut produsul sau serviciul dvs.? Ce calități ar trebui să cunoască cumpărătorul despre despre dvs.?
Nu este nimic mai interesant decât o poveste, dar există și alte modalități de a vă stabili în continuare credibilitatea.
Cel mai important este implicarea în industria dvs.
Publicați toate tipurile de conținut pentru piața dvs., scrieți articole pentru bloguri și reviste din industrie, realizați video-uri, arătați că știți ce faceți.
Încrederea este esențială pentru stabilirea credibilității și creșterea valorii de viață a clienților.