Peste 12 milioane de persoane apelează la opțiunea de promovare pe Facebook în lumea întreagă. Și este ușor de înțeles de ce atunci când te uiți la date mai exact, 2,80 miliarde de utilizatori activi lunar si aproximativ 12 milioane de utilizatori activi lunar în România.
Asta înseamnă multă atenție! Indiferent cine este publicul tău – vârstă, sex, ocupație, (aproape) orice – vei fi sigur că vei ajunge la el prin intermediul anunțurilor de pe Facebook (cand faci anunțuri pe Facebook în Ads Manager, poți face și pe Instagram, Instagram aparține de Facebook).
Sigur, este un număr impresionant. Dar reclamele pe Facebook au ca scop principal transmiterea mesajului tău în fața exact a segmentului potrivit al acestor oameni. Oamenii care au cele mai mari șanse să își dorească cu adevărat produsele sau serviciile tale.
Dacă doriți să obțineți cele mai bune rezultate, este important să înțelegeți diferitele tipuri de anunțuri Facebook și opțiunile de targetare înainte de a vă lansa.
Cum își creează, gestionează și analizează comercianții reclamele Facebook?
Răspunsul scurt este Facebook Ads Manager.
Deși poate părea intimidant la prima vedere, odată ce ajungi să cunoști Facebook Ads Manager, vei descoperi că este un instrument uimitor, care oferă tot ceea ce ai nevoie pentru a-ți optimiza anunțurile și pentru a realiza campanii de succes.
În acest ghid al anunțurilor de pe Facebook, vă vom prezenta tot ceea ce trebuie să știți, de la planificarea primului anunț până la dezvoltarea unor strategii avansate de campanie.
Noțiuni introductive
Unde se află Facebook Ads Manager?
Cel mai simplu mod de a găsi Facebook Ads Manager este să marcați linkul direct. Veți fi adus direct în Facebook Ads Manager al contului dvs. personal de anunțuri. Dacă gestionați mai multe conturi de anunțuri, utilizați meniul derulant al contului pentru a-l alege pe cel potrivit.
Pentru a naviga către Ads Manager direct din pagina dvs. de afaceri, mergeți în bara laterală din stânga și faceți clic pe săgeata derulantă „Ad Center” a oricărei pagini Facebook, apoi alegeți „All Ads” (Toate anunțurile) din meniul derulant. În partea de jos a acelei Pagini, există o opțiune pentru a face clic pe „Ads Manager”.
Cum să vă configurați contul Ads Manager
Atunci când vă înregistrați pe Facebook, vi se oferă în mod implicit un ID de cont de anunțuri personale. Puteți vedea acest ID accesând Ads Manager și căutând în colțul din stânga sus.
Pentru a utiliza Facebook Ads Manager, aveți nevoie de o metodă de plată verificată și:
1. O pagină Facebook sau
2. Să fiți administrator, editor sau agent de publicitate pe pagina altcuiva
Dacă nu aveți o pagină pentru afacerea dvs., puteți urma pașii de la Facebook. Orice pagină pe care o creați va primi automat un cont de anunțuri.
Dacă există o pagină pentru care doriți să faceți publicitate și care a fost creată de altcineva, trebuie să solicitați administratorului paginii să vă atribuie un rol de administrator, editor sau advertiser pe pagina respectivă.
Dacă aveți deja un cont de reclamă existent pentru Pagina dvs. dar doriți să creați unul nou, va trebui să aveți un cont Business Manager. După ce vă înregistrați pentru Business Manager, puteți crea un nou cont de anunțuri.
Cum să vă configurați coechipierii în contul de Facebook Ads
Dacă doriți ca coechipierii dvs. să administreze și să creeze reclame Facebook, va trebui să le acordați acces la contul dvs. de Facebook Ads și să le atribuiți rolurile publicitare corespunzătoare.
Un „Analist” poate vedea doar performanța anunțurilor dvs. Acest rol este excelent pentru cineva care are nevoie de datele anunțurilor dvs. de pe Facebook doar pentru a crea rapoarte.
Un „Advertiser” poate vizualiza, edita și crea anunțuri folosind metoda de plată asociată contului dvs. de anunțuri. Acest rol este cel mai bun pentru cineva care trebuie să creeze anunțuri, dar nu are acces la detaliile de plată (de exemplu, un agent de marketing independent sau o agenție parteneră).
Un „Admin” poate edita detaliile de plată și poate gestiona rolurile pe lângă tot ceea ce poate face un „Analist” și un „Advertiser”. Acest rol se potrivește cuiva care trebuie să gestioneze contul de anunțuri, inclusiv permisiunile, facturarea, detaliile de plată și limita de cheltuieli pentru anunțuri.
Tipuri de promovare pe Facebook
1. Reclame cu imagini
Aceste anunțuri simple sunt o modalitate excelentă de a începe cu publicitatea plătită pe Facebook. Prin amplificarea unei postări existente cu o imagine din pagina dvs. de Facebook, puteți genera una în doar câteva clicuri.
Simplu nu trebuie să implice plictisitor atunci când vine vorba de marketingul prin imagine.
2. Anunțuri video
Reclamele video pot fi afișate în News Feed și în Stories sau pot fi incluse în videoclipuri Facebook mai lungi ca reclame în flux. Echipa dvs. sau produsul dvs. pot fi văzute în acțiune în publicitatea video. La fel ca și în cazul anunțurilor cu imagini, anunțurile video pot avea o abordare mai creativă. Nu trebuie să folosiți imagini video filmate în reclamele dvs. video. De asemenea, puteți utiliza imagini de tip GIF sau alte animații pentru a atrage atenția asupra ofertei dvs. sau pentru a o explica.
3. Anunțuri prin sondaj
Acest format de anunț Facebook exclusiv pentru mobil adaugă un element interactiv unui anunț cu imagini sau video prin includerea unui sondaj cu două opțiuni. Pentru fiecare alegere din sondaj, puteți include un link diferit. Numărul total de răspunsuri la fiecare opțiune de sondaj va fi vizibil atât pentru dvs. cât și pentru cei care răspund.
4. Anunțuri de tip carusel
Un anunț de tip carusel vă prezintă produsul sau serviciul cu până la zece fotografii sau videoclipuri. Puteți utiliza acest format pentru a sublinia caracteristicile distincte ale unui singur produs, ale mai multor produse sau chiar pentru a combina toate fotografiile într-o singură imagine panoramică enormă.
Se poate crea un link separat pentru fiecare imagine sau videoclip. Fiecare buton „Cumpără acum” din anunțul de mai jos vă duce la pagina de vânzări a plantei din fotografia care o însoțește.
5. Anunțuri cu slideshow
Anunțurile de tip slideshow sunt o modalitate simplă de a realiza reclame video scurte din fotografii statice, text sau clipuri video existente. Anunțurile din prezentările de diapozitive au aceeași mișcare atrăgătoare pentru ochi ca și videoclipurile, dar consumă de cinci ori mai puțină lățime de bandă. Prin urmare, se încarcă rapid chiar și pe conexiuni de internet lente. Sunt o tehnică cu costuri reduse și cu impact redus pentru a atrage atenția oamenilor.
În cadrul Ads Manager, vă puteți crea anunțul și puteți adăuga text și muzică.
6. Anunțuri de colecție
Aceste anunțuri sponsorizate de Facebook sunt disponibile doar pe dispozitivele mobile și vă permit să afișați cinci imagini sau videoclipuri pe care clienții pot face clic pentru a achiziționa un produs sau un serviciu.
Oamenii pot cumpăra lucrurile dvs. fără a părăsi Facebook, datorită anunțurilor de colecție și a Experiențelor instantanee (mai multe despre acestea mai jos). Atunci când consumatorii sunt în mișcare, acest lucru simplifică achizițiile online.
Imaginea sau videoclipul principal poate face mult mai mult decât să prezinte un anumit produs.
7. Anunțurile de tip Instant Experience
Canvas a fost denumirea anterioară pentru reclamele Instant Experience. Acestea sunt un tip de anunț pe tot ecranul care se încarcă de 15 ori mai repede decât o pagină mobilă non-Facebook.
Puteți chiar să legați mai multe Experiențe Instantanee împreună pentru a le oferi acces imediat la și mai multe materiale mobile. Puteți chiar să legați mai multe Instant Experiences împreună pentru a le oferi acces imediat la și mai multe materiale mobile.
8. Anunțuri pentru lead-uri
Dispozitivele mobile sunt singurele care pot vedea publicitatea pentru lead-uri. Acest lucru se datorează faptului că sunt făcute pentru a le permite persoanelor să vă ofere simplu informațiile lor de contact fără a fi nevoie să tasteze foarte mult.
Acestea sunt ideale pentru a aduna abonamente la buletine informative, pentru a înregistra persoanele pentru a testa un produs și pentru a le permite utilizatorilor să solicite informații suplimentare de la dvs. Mai mulți producători de automobile le-au folosit pentru a încuraja cu succes testele drive.
Am scris un întreg ghid despre utilizarea anunțurilor de lead pe Facebook, deoarece sunt o metodă foarte bună pentru a alimenta pâlnia de vânzări. Acesta prezintă toate informațiile de care veți avea nevoie pentru a profita la maximum de acest tip crucial de campanie publicitară pe Facebook.
9. Anunțuri dinamice
Poți promova produse targetate către clienții care sunt cel mai probabil să fie interesați de ele folosind anunțuri dinamice.
Să ne imaginăm că cineva a intrat pe pagina de produse a site-ului dvs. web sau a adăugat un produs în coșul de cumpărături, dar ulterior a abandonat achiziția. Puteți face publicitate la acel produs precis în feed-ul lor de pe Facebook folosind reclame dinamice.
Aceasta poate fi o tactică de marketing pe Facebook foarte eficientă, deoarece îi reamintește potențialului cumpărător să finalizeze achiziția. Selecția produselor nu este singurul lucru care se poate schimba. Aveți nevoie de un cont Facebook Business Manager pentru a utiliza anunțurile dinamice.
10. Anunțuri Messenger
Faceți publicitate pe Facebook Messenger pentru a ajunge la cele 1,3 miliarde de persoane care utilizează Messenger în fiecare lună. Pur și simplu selectați Messenger ca plasare preferată atunci când vă proiectați anunțul. De asemenea, trebuie să selectați opțiunea de feed Facebook.
În feed-ul Facebook, puteți plasa, de asemenea, publicitate „click-to-Messenger”. Aceste anunțuri au un buton de apel la acțiune care trimite un mesaj către pagina dvs. de Facebook prin Messenger. Acesta poate fi folosit de clienți pentru a purta o conversație individuală cu unul dintre vânzătorii sau reprezentanții dvs. de asistență pentru clienți.
11. Anunțuri cu povești (stories)
Telefoanele mobile sunt concepute pentru a fi manevrate în poziție verticală. Anunțurile Stories sunt un format video vertical pe tot ecranul pentru dispozitive mobile care vă permite să optimizați spațiul de pe ecran fără a le cere consumatorilor să întoarcă dispozitivele.
12. Anunțuri cu realitate augmentată
Filtrele și animațiile sunt folosite în reclamele de realitate augmentată pentru a permite oamenilor să interacționeze cu afacerea dumneavoastră.
De exemplu, filtrul ar putea ajuta utilizatorii să vadă cum ar arăta o nuanță de ruj pe buzele lor sau cum li s-ar potrivi o pereche de ochelari pe față.
De asemenea, puteți utiliza reclamele de realitate augmentată pentru a vă extinde raza de acțiune. Utilizatorii își pot face selfie-uri cu filtrul și le pot partaja pe rețelele proprii folosind publicitatea.
Pentru a se implica cu publicul lor, trupa de produse cosmetice essence a folosit filtre de măști în reclamele de realitate augmentată. Designul măștilor a fost inspirat de o serie anterioară de reclame în care fanii au fost chestionați cu privire la aspectele lor preferate.
Cum să faci reclame pe Facebook
Dacă aveți deja o pagină de afaceri pe Facebook (și ar trebui să aveți), puteți merge direct la Facebook Ads Manager sau Business Manager pentru a vă crea campania publicitară pe Facebook. Dacă nu aveți încă o pagină de afaceri, va trebui să creați mai întâi una.
Vom urma pașii pentru Ads Manager în această postare. Dacă preferi să folosești Business Manager, poți obține detalii în postarea noastră despre cum să folosești Facebook Business Manager.
Pasul 1. Alege-ți obiectivul
Autentificați-vă în Facebook Ads Manager și selectați fila Campanii, apoi faceți clic pe Creare pentru a începe o nouă campanie publicitară pe Facebook.
Facebook oferă 11 obiective de marketing în funcție de ceea ce doriți să realizați cu anunțul dvs. Iată cum se aliniază acestea cu obiectivele de afaceri:
- Brand awareness: Prezentați marca dvs. unui public nou.
- Reach: Expuneți anunțul dvs. la cât mai multe persoane din audiența dvs.
- Traffic: Conduceți traficul către o anumită pagină web, aplicație sau conversație Facebook Messenger.
- Engagement: Ajungeți la un public larg pentru a crește numărul de angajamente ale postărilor sau de urmăriri ale paginii, pentru a crește participarea la evenimentul dvs. sau pentru a încuraja oamenii să revendice o ofertă specială.
- App installs (Instalări aplicații): Convingeți oamenii să vă instaleze aplicația.
- Video views: Faceți ca mai mulți oameni să vă vadă videoclipurile.
- Lead generation (generarea de lead-uri): Obțineți noi prospecți în pâlnia de vânzări.
- Mesaje: Încurajați oamenii să vă contacteze afacerea folosind Facebook Messenger.
- Conversii: Convingeți oamenii să întreprindă o acțiune specifică pe site-ul dvs. web (cum ar fi să se aboneze la lista dvs. sau să vă cumpere produsul), cu aplicația dvs. sau în Facebook Messenger.
- Catalog sales (Vânzări prin catalog): Conectați-vă anunțurile de pe Facebook la catalogul de produse pentru a le arăta oamenilor anunțuri pentru produsele pe care este cel mai probabil să vrea să le cumpere.
- Store traffic (Trafic în magazine): Conduceți clienții din apropiere către magazinele de cărămidă și mortar.
Alegeți un obiectiv de campanie în funcție de obiectivele pe care le aveți pentru acest anunț. Rețineți că pentru obiectivele orientate spre conversie (cum ar fi vânzările) puteți plăti pe acțiune, dar pentru obiectivele de expunere (cum ar fi traficul și vizualizările) veți plăti pentru impresii.
Pentru acest exemplu, vom alege obiectivul Engagements. De acolo, trebuie să specificăm ce tip de angajament dorim. Deocamdată vom alege Aprecieri de pagină.
Unele dintre opțiunile pe care le veți vedea în pașii următori vor varia în funcție de obiectivul pe care îl alegeți.
Click Continuă.
Pasul 2. Numiți campania dvs.
Numiți campania dvs. de anunțuri pe Facebook și declarați dacă anunțul dvs. se încadrează în vreo categorie specială, cum ar fi credit sau politică.
Dacă doriți să configurați un test divizat A/B, faceți clic pe Get Started (Începeți) în secțiunea A/B Test (Test A/B) pentru a seta acest anunț drept control. Puteți alege versiuni diferite pentru a le rula în raport cu acest anunț după ce este publicat.
Derulați puțin mai jos pentru a alege dacă doriți să activați optimizarea bugetului. Această opțiune poate fi utilă dacă utilizați mai multe seturi de anunțuri, dar, pentru moment, o puteți lăsa dezactivată.
Source: Facebook
Click Next/Următorul.
Pasul 3. Stabiliți bugetul și programul promovării pe Facebook
În partea de sus a acestui ecran, vă veți numi setul de anunțuri și veți alege ce pagină să promovați.
În continuare, decideți câți bani doriți să cheltuiți pentru campania publicitară pe Facebook. Puteți alege un buget zilnic sau pe viață. Apoi, setați datele de început și de sfârșit, dacă doriți să vă programați anunțul în viitor sau alegeți să îl activați imediat.
Rețineți că rularea anunțurilor plătite pe Facebook în funcție de un program poate fi cea mai eficientă modalitate de a vă cheltui bugetul, deoarece puteți alege să vă difuzați anunțul doar atunci când este cel mai probabil ca publicul dvs. țintă să fie pe Facebook. Puteți seta un program doar dacă creați un buget pe viață pentru anunțul dvs.
Pasul 4. Țintiți-vă audiența
Derulați în jos pentru a începe să construiți publicul țintă pentru anunțurile dvs.
Veți vedea că prima opțiune este să adăugați un public personalizat de persoane care au interacționat deja cu afacerea dvs. pe Facebook sau în afara acestuia. Avem un ghid separat pentru a te ghida prin audiențele personalizate Facebook, așa că aici ne vom concentra pe opțiunile de targetare.
Începeți prin a vă selecta locația, vârsta, sexul și limba țintă. Rețineți că, la locație, puteți alege în mod specific să includeți sau să excludeți orașele care depășesc o anumită dimensiune.
Pe măsură ce faceți selecțiile, urmăriți indicatorul de mărime a audienței din partea dreaptă a ecranului, care vă oferă o idee despre potențialul dvs. de acoperire a anunțului.
Veți vedea, de asemenea, un număr estimat de aprecieri ale paginii. Aceste estimări vor fi mai precise dacă ați mai desfășurat campanii înainte, deoarece Facebook va avea mai multe date cu care să lucreze. Rețineți întotdeauna că acestea sunt estimări, nu garanții.
Acum este momentul pentru o direcționare detaliată. Nu uitați: O targetare eficientă este esențială pentru a maximiza rezultatele – și nu ducem lipsă de modalități de targetare a publicului dvs. cu ajutorul Facebook Ads Manager.
Aveți aici două câmpuri în care puteți să vă faceți audiența cât de specifică doriți:
Detailed Targeting – Țintirea detaliată: Utilizați acest câmp pentru a include sau exclude în mod specific persoane pe baza datelor demografice, a intereselor și a comportamentelor. Puteți deveni foarte specific aici. De exemplu, ați putea alege să vizați persoanele care sunt interesate atât de meditație, cât și de yoga, dar să excludeți persoanele care sunt interesate de yoga fierbinte.
Connections – Conexiuni: Puteți viza sau exclude persoanele care au o legătură existentă cu pagina dvs. de Facebook, cu aplicația dvs. sau cu un eveniment pe care l-ați gestionat. De exemplu, dacă doriți să ajungeți la un public nou, ați putea selecta „Excludeți persoanele cărora le place pagina dvs.”. Dacă doriți să promovați o ofertă sau un produs nou pentru fanii existenți, selectați „Persoane cărora le place Pagina dvs.” pentru a ajunge la persoanele care vă cunosc deja marca. De asemenea, puteți alege să vizați prietenii persoanelor care au interacționat anterior cu marca dvs.
Pasul 5. Alegeți locurile de plasare a anunțurilor pe Facebook
Derulați în jos pentru a alege unde vor apărea anunțurile dvs. Dacă sunteți nou în domeniul publicității pe Facebook, cea mai simplă alegere este să folosiți Plasări automate.
Atunci când selectați această opțiune, Facebook vă va plasa automat anunțurile pe Facebook, Instagram, Messenger și Audience Network atunci când este posibil să obțină cele mai bune rezultate.
Odată ce aveți mai multă experiență, este posibil să doriți să vă plasați anunțurile Facebook în anumite locații. Opțiunile dvs. vor varia în funcție de obiectivul ales pentru campanie, dar pot include următoarele:
Tipul de dispozitiv: Mobil, desktop sau ambele.
Platformă: Facebook, Instagram, Audience Network și/sau Messenger.
Plasamente: Feeds, Stories, in-stream (pentru videoclipuri), căutare, mesaje, în articol și aplicații și site-uri (externe la Facebook).
Dispozitive mobile și sisteme de operare specifice: iOS, Android, feature phones sau toate dispozitivele.
Source: Facebook
Recomandarea Marketos este de a lăsa toate locurile de plasare și să realizați vizualuri specifice fiecărui loc de plasare.
Pasul 6. Stabiliți controale de siguranță a mărcii și de costuri
Derulați în jos până la secțiunea Brand Safety (Siguranță a mărcii) pentru a exclude orice tip de conținut care ar fi inadecvat să apară împreună cu anunțul dvs.
De exemplu, puteți alege să evitați conținutul sensibil și să adăugați liste de blocuri specifice. Listele de blocare pot exclude site-uri web, videoclipuri și editori specifici.
Source: Facebook
În cele din urmă, vă puteți optimiza strategia de licitație a anunțurilor și tipul de licitație și puteți adăuga un control opțional al ofertei. Dacă sunteți nou în domeniul publicității pe Facebook, puteți începe cu opțiunile implicite.
Dacă aveți mai multă experiență, adaptați opțiunile de aici pentru a vă potrivi cel mai bine strategia bugetară cu obiectivele campaniei dvs.
Când sunteți mulțumit de toate opțiunile, aruncați o ultimă privire la estimările privind potențialul de acoperire și de conversie. Dacă sunteți mulțumit de ceea ce vedeți, faceți clic pe Next (Următorul).
Pasul 7. Creați anunțul/reclama dvs.
Aici este momentul în care Facebook Ads devine foarte distractiv! Acum este timpul să vă creați anunțul Facebook. Puteți folosi o postare existentă sau puteți începe de la zero.
Utilizarea unei postări existente
Pentru anumite tipuri de anunțuri, cum ar fi postările amplificate, vă puteți crea anunțul utilizând o postare care se află deja pe pagina dvs. de Facebook.
Pentru a face acest lucru, selectați opțiunea „Use Existing Post” (Utilizați o postare existentă). De aici, puteți alege pagina dvs. din conturile dvs. conectate și alegeți postarea pe care doriți să o utilizați ca anunț.
Crearea unui nou anunț
Dacă doriți să vă creați anunțul pentru promovare pe Facebook, prima sarcină este să selectați un format. Formatele disponibile vor varia în funcție de obiectivul campaniei pe care l-ați selectat la începutul acestui proces.
Puteți deveni destul de creativ aici. Dacă lucrați cu o imagine, încercați să faceți clic pe Turn into Video (Transformare în video) pentru a crea o scurtă animație. Sau faceți clic pe Create Slideshow (Creați o prezentare de diapozitive) pentru a crea un anunț de prezentare de diapozitive cu ajutorul kitului de creare video încorporat.
Utilizați instrumentul de previzualizare din dreapta paginii pentru a vă asigura că anunțul dvs. arată bine pentru toate locurile potențiale. Când sunteți mulțumit de alegerile dvs., faceți clic pe butonul verde Publish (Publicare) pentru a vă lansa anunțul.
Specificațiile anunțului Facebook
Există o mulțime de detalii de care trebuie să țineți cont atunci când vă pregătiți imaginile și videoclipurile pentru anunțurile Facebook. Deoarece aceste detalii se pot schimba des, le-am compilat într-o postare separată, actualizată în mod regulat, despre dimensiunile anunțurilor Facebook.
Avem, de asemenea, un set de 16 șabloane gratuite de anunțuri Facebook pe care le puteți folosi pentru a vă crea anunțurile în doar câteva minute.
Specificații privind textul și obiectivul pentru anunțurile Facebook
Pentru a crea cele mai bune anunțuri Facebook, trebuie să țineți cont de numărul de caractere recomandat. Tot ceea ce depășește aceste limite de text va fi tăiat.
De asemenea, trebuie să înțelegeți ce tipuri de anunțuri Facebook funcționează cu fiecare dintre obiectivele campaniei publicitare descrise mai sus.
Anunțuri cu imagini
- Titlu: 40 de caractere
- Descriere link: 30 de caractere
- Corpul textului: 125 de caractere
- Obiectivele campaniei: Toate, cu excepția vizualizărilor video
Anunțuri video
- Titlu: 40 de caractere
- File Type: JPG or PNG
- Ratie: 1.91:1 to 1:1
- Resolutie: Cel puțin 1080 x 1080 pixels
- Maximum File Size: 30MB
- Minimum Width: 600 pixels
- Minimum Height: 600 pixels
- Descriere link: 30 de caractere
- Corpul textului: 125 de caractere
- Obiectivele campaniei: Toate, cu excepția vânzărilor prin catalog
Anunțuri Facebook Stories
- File Type: MP4, MOV, or GIF
- Ratio: 1:1 (for desktop or mobile) or 4:5 (for mobile only)
- Resolution: At least 1080 x 1080 pixels
- Video Duration: 1 second to 241 minutes
- Maximum File Size: 4GB
- Minimum Width: 120 pixels
- Minimum Height: 120 pixels
- Text: Nu este stabilit un număr de caractere. Încercați să lăsați 250 de pixeli fără text în partea de sus și de jos a anunțului.
- Obiectivele campaniei: Toate, cu excepția implicării și a vizitelor în magazin
Anunțuri carusel
- Titlu: 40 de caractere
- Image File Type: JPG or PNG
- Video File Type: MP4, MOV, or GIF
- Ratio: 1:1
- Resolution: At least 1080 x 1080 pixels
- Number of Carousel Cards: 2 to 10
- Image Maximum File Size: 30MB
- Video Maximum File Size: 4GB
- Video Duration: 1 second to 240 minutes
- Descriere link: 20 de caractere
- Corpul textului: 125 de caractere
- Obiectivele campaniei: Toate, cu excepția implicării și a vizualizărilor video
Slideshow ads
- Titlu: 25 de caractere
- Descriere link: 30 de caractere
- Corpul textului: 125 de caractere
- Obiectivele campaniei: Toate
Anunțuri de colecție – Collection ads
- Titlu: 40 de caractere
- Descriere link: n/a
- Corpul textului: 125 de caractere
- Obiectivele campaniei: Trafic, conversii, vânzări în catalog, trafic în magazin
Anunțuri de experiență instantanee – Instant Experience ads
- Text: Blocuri de text de până la 500 de cuvinte fiecare
- Text pentru butoane: 30 de caractere
- Obiectivele campaniei: Toate, cu excepția generării de lead-uri
Anunțuri în căsuța de primire Messenger – Messenger Inbox ads
- Titlu: 40 de caractere
- Descriere link: n/a
- Corpul textului: 125 de caractere
- Obiectivele campaniei: Trafic, instalări de aplicații, conversii, vânzări în catalog, mesaje
Pasul 8: Plasați reclama
Pentru a vă trimite anunțul, faceți clic pe butonul „Publish” (Publicare) din colțul din dreapta jos al paginii.
Odată ce anunțul dvs. este trimis, Facebook va reține postarea dvs. pentru a se asigura că se potrivește cu specificațiile lor și că nu încalcă liniile directoare ale comunității. Așteptați-vă ca acesta să fie revizuit în termen de 24 de ore. Veți primi un e-mail de confirmare de la Facebook odată ce anunțul este activat.
Costul anunțurilor pe Facebook
Cât costă să faci publicitate pe Facebook? Răspunsul este că depinde.
Principalii factori care afectează costul anunțurilor pe Facebook sunt:
Sincronizarea: Luna, ziua și chiar ora pot afecta costul anunțurilor.
Strategia de licitație: Dacă alegeți cel mai mic cost sau un anumit plafon de licitație.
Plasarea anunțului: Locurile cu concurență mai mare costă mai mult.
Relevanța anunțului: Scorurile scăzute pentru clasamentul de implicare, clasamentul de calitate sau clasamentul de conversie al anunțului dvs. pot crește costurile.
Publicul țintă: Publicul cu concurență mai mare costă mai mult.
Din experiența noastră aici ai câteva costuri de referință
Aprecieri de pagină – 0,5 Lei pe like
Clicuri către pagina de destinație afacere – 0,7-1 Leu per clic
Costuri medii de achizite produs 25-40 Lei / comandă
5 sfaturi inteligente pentru a rula reclame pe Facebook
1. Nu neglijați marketingul din pâlnia superioară
Poate fi ușor să te concentrezi pe conversiile pe termen scurt atunci când calculezi valoarea unei campanii publicitare pe Facebook. Dar cercetările efectuate de Facebook, Analytic Partners și GroupM arată că reclamele de consolidare a brandului în pâlnia superioară pot genera vânzări la o rată similară pe dolar cheltuit.
De fapt, în domeniul sănătății, mesajele de brand au generat mai multe vânzări decât campaniile de răspuns direct pentru persoanele cu vârste cuprinse între 35 și 54 de ani. Cu toate acestea, răspunsul direct a generat mai multe vânzări pentru adolescenți.
Source: GroupM via Facebook
Nu există un răspuns unic cu privire la obiectivele publicitare cele mai potrivite pentru campania dvs. publicitară pe Facebook. De aceea, trebuie să stabiliți obiective specifice încă de la început.
2. Utilizați Facebook Pixel – și pregătiți-vă pentru schimbări
Pixelul Facebook este o bucată mică de cod care poate avea un impact mare asupra campaniilor dvs. publicitare pe Facebook. Odată ce plasați codul pe site-ul dvs. web, acesta vă permite să urmăriți conversiile, să faceți remarketing către persoanele care au vizualizat un produs pe site-ul dvs. și să creați audiențe asemănătoare.
Chiar dacă nu sunteți încă pregătit să vă implicați în unele dintre strategiile mai avansate ale pixelului Facebook, ar trebui să îl instalați acum. În acest fel, veți avea date de urmărire și de remarketing pregătite atunci când veți fi gata să începeți să vă optimizați anunțurile pe Facebook.
Acestea fiind spuse, urmează schimbări. Viitoarele modificări aduse de Apple la iOS 14 vor avea un impact asupra modului de funcționare a pixelului Facebook. Există câțiva pași pe care îi puteți face pentru a vă pregăti, cum ar fi verificarea domeniului dvs. în Facebook Business Manager.
Dacă lucrați cu un dezvoltator, ați putea, de asemenea, să luați în considerare utilizarea Conversions API pentru o urmărire mai precisă a datelor privind conversiile care nu sunt afectate de cookie-uri.
Pentru mai multe detalii despre modificări, consultați ghidul Facebook privind actualizările pixelilor.
3. Experimentați cu frecvența anunțurilor
Îți amintești de vremurile în care toată lumea se uita la televizor și puteam recita cu toții jingle-urile noastre preferate de cereale pentru micul dejun? De câte ori credeți că copiii care se uitau la desenele animate de sâmbătă dimineața au fost expuși la aceleași reclame pentru Magic Charms?
Este rar ca un nou prospect să acționeze prima dată când vede o reclamă pentru un produs de care nu a auzit niciodată sau să își amintească numele unei mărci după ce l-a auzit o singură dată.
Cercetările Facebook IQ arată că, deși nu există un număr optim de expuneri pentru fiecare reclamă (da, din nou, va trebui să testați), mai multe expuneri par să ducă la o intenție de cumpărare mai mare. Dar, bineînțeles, există o limită. La un anumit punct, beneficiul mai multor expuneri la aceeași reclamă – sau la reclame conexe – începe să încetinească.
Source: Facebook IQ
Testele dvs. vă vor arăta unde se află platoul pentru dvs. Rețineți că anunțurile de mai bună calitate se stabilizează mai târziu. Nu este chiar surprinzător, nu-i așa?
Apropo de testare…
4. Testați totul
Este important să nu faci presupuneri cu privire la ce va funcționa și ce nu va funcționa în anunțurile tale de pe Facebook. De fiecare dată când încerci ceva nou, ar trebui să îl testezi în comparație cu anunțurile tale anterioare, astfel încât să poți vedea dacă faci îmbunătățiri în ceea ce privește metricile care contează cel mai mult pentru tine.
Cele mai bune practici pentru anunțurile Facebook se schimbă în mod constant. Doar tu știi ce funcționează pentru publicul tău specific. Și singurul mod în care puteți menține aceste cunoștințe la zi este prin testare.
Deoarece acesta este un subiect atât de important, avem un întreg ghid despre cum să folosești social media pentru testarea A/B.
5. Urmăriți și optimizați performanța
Monitorizați îndeaproape modul în care funcționează campaniile dvs. în tabloul de bord Facebook Ads Manager. Dacă o campanie nu are performanțe bune, investiți banii într-un anunț care are în schimb.
Dacă sunteți la început de drum, ar putea avea sens să rulați mai multe anunțuri cu audiențe și bugete mici. După ce ați stabilit ce funcționează cel mai bine, utilizați anunțul câștigător ca și campanie principală.
În timp, veți învăța cum să vă îmbunătățiți conversiile anunțurilor de pe Facebook. O meta-analiză Facebook arată că anunțurile dezvoltate prin testare și perfecționare au avut un cost pe acțiune cu 26% mai mic.
Există instrumente care vă ajută să simplificați – și chiar să automatizați – acest proces.
Dacă procesul este foarte complicat și credeți că nu vă descurcați, vă putem ajuta. Contactează Marketos aici.
Idei de anunțuri pe Facebook
Strategia de publicitate pe Facebook 1:
Convertiți o bucată de conținut dovedit într-un anunț video sau de imagine
Fiecare brand are câteva bucăți de conținut care generează cel mai mult trafic în fiecare lună. Adaptarea acelui conținut într-o scurtă reclamă video sau de imagine poate fi o modalitate excelentă de a reambala conținutul de top pentru cele mai bune reclame pe Facebook.
Pentru a crea un videoclip, gândiți-vă la modalități de a transmite mesajele cheie ale conținutului dvs. prin intermediul unui text scurt și al unor imagini. Apoi, utilizați unul dintre aceste instrumente video sociale pentru a crea videoclipul sau creați un anunț video cu diapozitive în Facebook Ads Manager.
Pentru a crea un anunț cu imagini, încercați să realizați un infografic din punctele cheie ale conținutului dvs.
Strategia de publicitate pe Facebook 2: Conduceți o vânzare directă
Da, am spus mai sus că ar trebui să luați în considerare utilizarea anunțurilor pe Facebook pentru marketingul în pâlnia superioară. Dar dacă doriți să faceți vânzări directe, există o mulțime de modalități de a face acest lucru.
Sfat pro: Una dintre cele mai eficiente modalități de a conduce vânzări directe de la un anunț pe Facebook este să vizați persoanele care s-au gândit deja să vă cumpere produsul.
Ați putea încerca oferte direcționate, recomandări de produse sau memento-uri pentru a finaliza o achiziție.
Retailerul de modă Axel Arigato a folosit anunțuri video, inclusiv anunțuri în Facebook Stories, pentru a ajunge la o creștere de 98% a conversiilor de cumpărare. Prin extinderea publicului vizat, au înregistrat, de asemenea, de 2,3 ori mai multe vânzări pentru prima dată.
Source: Facebook
Conversiile și obiectivele de vânzări prin catalog sunt ambele motoare ale vânzărilor directe. Conversiile determină vânzările pe site-ul dvs. web sau în orice altă locație în afara Facebook.
Vânzările prin catalog stimulează vânzările din catalogul dvs. de pe Facebook. Puteți utiliza anunțurile dinamice pentru a conecta oamenii direct cu produsele pe care este probabil să le dorească în magazinul dvs. de pe Facebook.
Strategia de publicitate pe Facebook 3: Gândiți dincolo de web
Nu trebuie să vă limitați strategia de publicitate pe Facebook la vânzările online. Cu ajutorul obiectivului de trafic în magazin, puteți promova și achizițiile offline.
De asemenea, puteți conduce oamenii către un eveniment online sau offline. Folosiți obiectivul de implicare pentru a crește numărul de răspunsuri la evenimente pe Facebook, sau obiectivele de trafic sau de conversie pentru a vinde mai multe bilete.
Sau, utilizați obiectivul de generare de clienți potențiali pentru a atrage oamenii în magazinul sau reprezentanța dvs. pentru a vă experimenta produsul în persoană – de exemplu, printr-un test drive.
Johnny Walker Taiwan a folosit anunțuri cu un apel la acțiune de tip click-to-Messenger pentru a stimula vânzările offline. În cadrul conversației Messenger, utilizatorii puteau să își selecteze produsele preferate și să ceară indicații către magazinele din apropiere, unde urmau să cumpere.
Sfat pro: Facebook vă permite să urmăriți conversiile offline, astfel încât să puteți înțelege eficiența anunțurilor care conduc la vânzări offline. De asemenea, puteți utiliza aceste informații de urmărire pentru a construi audiențe personalizate de persoane care interacționează cu marca dvs. offline, astfel încât să le puteți viza și mai eficient cu anunțuri viitoare.