TikTok este platforma socială cu cea mai rapidă creștere. Aceasta devine rapid o platformă socială preferată de tineri. Într-adevăr, cuvântul „TikTok” este acum adesea folosit ca verb de către utilizatorii săi, de exemplu, „Hai să facem TikTok împreună astăzi”. Acest lucru înseamnă că acest ghid de promovare pe tiktok este o necesitate.
Multe mărci au decis că vor să aibă o prezență pe TikTok. Cu toate acestea, nu sunt sigure ce ar trebui să facă. TikTok este atât de nou încât multe mărci și agenți de marketing nu sunt încă siguri de relevanța sa pentru ei sau de oportunitățile pe care le oferă.
De la lansarea sa, popularitatea aplicației TikTok a crescut enorm. În octombrie 2018, a fost cea mai descărcată aplicație video din Apple Store, la nivel global. Se pare că aplicația a adunat peste 500 de milioane de utilizatori activi lunar, SUA fiind cea mai populară țară, unde a fost descărcată de peste 80 de milioane de ori.
TikTok nu poate fi subestimat. Pe lângă faptul că este instrumentul de procrastinare ales de mulți adolescenți, aplicația a avut un impact profund asupra sunetului și culturii din lumea modernă – iar companiile istețe de pretutindeni caută să profite de acțiune (și de bani, desigur) prin intermediul marketingului TikTok.
Multe dintre cele mai mari momente de brand pe TikTok sunt accidentale. Dar chiar dacă nu ești unul dintre acele branduri norocoase care se împiedică accidental în faima TikTok, poți totuși să îți construiești o prezență de succes pe platformă.
TikTok marketing este practica de a folosi TikTok pentru a promova un brand, un produs sau un serviciu. Acesta poate include diferite tactici, precum influenceri, publicitatea TikTok și crearea de conținut viral organic.
Am aruncat o privire asupra potențialului TikTok aici. Vă oferim o selecție de sfaturi privind strategia de marketing TikTok pe care ați putea să le urmați pentru a vă maximiza succesul de marketing pe această platformă.
La ce îți poate ajuta Tik Tok brandul:
Să crească gradul de conștientizare a mărcii
Să construiască comunități în jurul brandului tău
Să vândă produse și servicii
Să obțină feedback din partea clienților și a publicului
Furnizarea de servicii pentru clienți
Publicitate pentru produse și servicii către publicul țintă
TikTok influencer marketing
Influencerii de pe TikTok reprezintă o parte importantă a ecosistemului aplicației și o parte componentă în strategia de promovare pe TikTok, parte a unei strategii multichannel de promovare online. Mega-staruri precum Charli D’Amelio, Addison Rae și Zach King pot avea un impact uriaș asupra succesului unei afaceri (zeci de milioane de utilizatori urmăresc conținutul lor în fiecare zi).
Dar nu ai nevoie de un influencer de profil înalt pentru un marketing de succes – încearcă să descoperi vedete în ascensiune sau influenceri din nișa ta. De exemplu, un mic brand de cosmetice cu sediul în Vancouver ar putea căuta hashtag-ul #vancouvermakeup și să găsească influenceri precum Sarah McNabb.
Crearea propriilor videouri TikTok
Această opțiune îți oferă cea mai mare libertate. Creează un cont Business TikTok pentru brandul tău și mai apoi începe să îți creezi propriul conținut organic.
Poți posta orice fel de conținut, de la prezentarea produselor tale la videoclipuri cu echipa sau ce faci în viața de zi cu zi și până la provocări de dans. Petrece ceva timp pe pagina For You pentru inspirație și vezi ce postează competitorii.
Publicitate TikTok
Dacă ești în căutarea unui loc de unde să începi și ai ceva bani de investit, acesta este locul potrivit – site-ul TikTok este plin de povești de succes de la mărci care au început să facă publicitate pe TikTok. La fel ca în cazul Facebook și Instagram, costul anunțurilor TikTok se bazează pe un model de licitație.
Cum să configurezi TikTok pentru afaceri
TikTok a deschis un hub TikTok for Business în vara anului 2020 și a lansat TikTok Pro câteva luni mai târziu.
Inițial, a existat o distincție între cele două – unul era pentru întreprinderi, celălalt pentru creatorii cu experiență de creștere – dar, deoarece ambele hub-uri ofereau aproape același tip de informații, TikTok le-a combinat în cele din urmă.
Acum, TikTok for Business este singurul mod existent. Cu un cont de afaceri, poți adăuga mai multe informații la profilul tău și poți accesa în timp real măsurători și informații despre audiență.
Cum să creezi un cont TikTok pentru afaceri:
- Mergi la pagina ta de profil.
- Deschide “Setări și confidențialitate” din colțul din dreapta sus.
- Atinge “Administrare cont”
- Sub “Control cont”, alege “Comută la Contul de afaceri”
- Alege categoria care descrie cel mai bine contul tău Tiktok: categorii de la Artă și meșteșuguri la Blog personal, la Fitness, la Mașini și echipamente.
- De acolo, poți adăuga un site web de afaceri și un e-mail la profilul tău și esti gata de acțiune.
Publicitatea pe TikTok
Realizarea unui anunț oficial pe TikTok (cu alte cuvinte, plata directă a TikTok pentru marketing) este o modalitate sigură de a atrage mai mulțe persoane interesate de conținutul tău.
Tipuri de anunțuri disponibile pe TikTok
Anunțuri In-Feed
Anunțurile In-Feed sunt anunțurile video care apar între videoclipurile utilizatorilor pe măsură ce dai scroll la pagina “For You”. Dacă nu ești familiarizați cu TikTok și cu pagina “For You”, anunțurile In-Feed Ads sunt foarte asemănătoare cu anunțurile pe care le vezi în timp ce dai scroll la Instagram Stories.
Poți fi foarte creativ cu anunțurile In-Feed. Poți include mai multe Calls to action și poți face ca videoclipul tău să dureze între 9 și 15 secunde. Faptul că ai posibilitatea de a include un Call to action este un avantaj imens. De exemplu, poți încuraja utilizatorii să cumpere acum, să descarce aplicația sau să viziteze site-ul web direct din TikTok.
Anunțurile In-feed sunt anunțuri pe care le creezi chiar tu. Tipurile de anunțuri in-feed includ anunțuri cu imagini (care sunt ca un panou publicitar), anunțuri video (ca o reclamă TV) și anunțuri spark (care stimulează conținutul pe care îl ai deja, astfel încât acesta să apară în feed-urile mai multor persoane). Există, de asemenea, anunțuri pangle și anunțuri carusel, care sunt disponibile doar prin intermediul aplicațiilor TikTok Audience Network și, respectiv, News Feed.
Un lucru de reținut este faptul că, la fel ca orice alt videoclip de pe pagina “For You”, anunțurile In-Feed pot fi derulate sau sărite destul de repede. Ai la dispoziție doar aproximativ 2-3 secunde pentru a atrage atenția publicului tău înainte ca acesta să continue să scrolleze.
De asemenea ar trebui să fie pe tot ecranul și ar trebui să fie suficient de atrăgătoare pentru a împiedica utilizatorii să dea skip la conținutul tău.
Anunțuri Brand Takeover
Ai deschis vreodată TikTok și ați primit imediat o reclamă? Dacă da, acestea sunt reclame Brand Takeover. Apar la deschiderea aplicației – prezintă un videoclip pe tot ecranul și este dedicat publicului tău.
Acestea sunt una dintre cele mai bune opțiuni ale TikTok Ad pentru a oferi o conștientizare în masă și pentru a conduce vânzări directe, deoarece îți poți plasa mesajele chiar în fața publicului țintă.
Nu numai că aceste anunțuri apar imediat ce utilizatorii deschid TikTok, dar pot apărea și pe pagina “For You” ca imagini statice, GIF-uri sau videoclipuri – inclusiv un link pe care se poate da click și care conduce utilizatorii către o pagină de destinație sau o provocare Hashtag în TikTok.
Anunțurile pentru Brands Takeover ar putea arăta ca anunțurile in-feed, dar există o formatare suplimentară disponibilă pentru cei care lucrează cu un reprezentant de vânzări TikTok (pe care îl poți contacta de aici: https://www.tiktok.com/business/en/contact )
Anunțurile Brand Takeover sunt exclusive pentru categoria lor, ceea ce înseamnă că TikTok se asigură că utilizatorii nu văd mai mult de un Brand Takeover pe zi. Cu Brand Takeover Ads te poți aștepta la o mulțime de persoane care îți vizualizează conținutul, cu puțină concurență.
Dacă ești la început cu Anunțurile TikTok, este posibil ca Brand Takeover să nu fie prima ta alegere. Pentru că, deși sunt super eficiente, Brand Takeovers vin la un cost ridicat.
Dacă brandul tău este mai mare, cu un buget de marketing mare, acestea sunt o opțiune excelentă pentru o creștere rapidă și pentru a ajunge la un grup mare de utilizatori TikTok.
Anunțuri TopView
Anunțurile TopView sunt o nouă opțiune de publicitate care se bazează pe preluările de branding.
Ceea ce face ca anunțurile TopView să fie diferite este faptul că, spre deosebire de anunțurile Branded Takeover, utilizatorii TikTok nu sunt bombardați cu o reclamă imediat ce deschid aplicația – anunțurile TopView sunt prima postare din feed după 3 secunde.
Apar în partea de sus a paginii „For You”, cea mai importantă pagină premium a TikTok, cu până la 60 de secunde de video pe ecran complet, cu redare automată și sunet.
Anunțuri Provocare Hashtag
Branded Hashtag Challenges sunt o oportunitate publicitară unică în felul ei, exclusiv pentru TikTok. Probabil că ai văzut provocări hashtag de brand afișate pe pagina Discovery a TikTok-ului.
Asemănător cu tendințele și provocările obișnuite de hashtag-uri de pe TikTok, Branded Hashtags Challenges oferă atât oportunități organice, cât și sponsorizate pentru branduri. Acestea sunt o modalitate excelentă de a încuraja conținutul generat de utilizatori și de a construi conștientizarea mărcii.
Ele reprezintă o modalitate minunată pentru branduri de a colabora și de a se integra perfect în cultura și comunitatea TikTok.
Este important să ai obiective concrete atunci când creezi un Branded Hashtag Challenge. Cauți să creezi conștientizare pentru un nou produs? Să generezi noi clienți potențiali? Sau să crești gradul general de conștientizare a brandului?
Atunci când un utilizator face click pe un hashtag sponsorizat, acesta este direcționat către o pagină pe TikTok cu logo-ul brandului, link către site-ul lor, o scurtă descriere a provocării și videoclipuri populare care utilizează hashtag-ul.
Creează-ți propriul account de Tik Tok
Dacă intenționezi să rulezi anunțuri pe TikTok, va trebui să creezi un cont de anunțuri pentru TikTok Ads Manager.
Pentru a face acest lucru, vizitează ads.tiktok.com, click pe Create now și completează informațiile. (Sunt doar elementele de bază: țara, industria, numele afacerii și informațiile de contact).
Cum să creezi o strategie de marketing TikTok
Tendințele TikTok pot părea aleatorii – însă, există pași legitimi pe care îi poți face pentru a-ți ajuta afacerea să scaleze pe aplicație.
Iată cum să dezvolți o strategie de marketing TikTok care este făcută să se adapteze de-a lungul călătoriei tale pe TikTok.
Familiarizează-te cu TikTok
Ar fi greșit să abordezi marketingul TikTok în același mod în care abordezi marketingul Instagram sau Facebook. TikTok este o rețea socială complet diferită, cu tendințe, caracteristici și comportamente unice ale utilizatorilor.
Petrece ceva timp și lasă-te absorbit de videoclipurile TikTok. Explorează diferitele funcții disponibile în aplicația TikTok și observă ce filtre, efecte și melodii sunt în trend. Fii cu ochii în patru pentru Branded Hashtag Challenges, care, în principiu, implică un cântec, mișcări de dans sau o sarcină pe care membrii sunt provocați să o recreeze (practic, varianta TikTok de conținut generat de utilizatori). Nu trece cu vederea nici caracteristica Duets a TikTok.
Citește și despre algoritmul TikTok. Înțelegerea modului în care TikTok clasifică și afișează videoclipurile în pagina “For You” te poate informa legat de conținutul, hashtag-ul și strategia de implicare.
Află toate detaliile despre cum funcționează algoritmul aici. De asemenea, poți să te perfecționezi în tot ceea ce înseamnă TikTok urmând cursuri în Centrul de învățare pentru afaceri TikTok.
Definește-ți publicul țintă
Pe cine speri să atragi pe TikTok? Înainte de a începe să creezi conținut, află despre datele demografice de pe TikTok și identifică-i pe cei care ar putea fi interesați de brandul tău.
TikTok este cel mai popular printre adolescenți, dar ar fi o greșeală să consideri TikTok ca fiind o aplicație pentru adolescenți. Persoanele de 20-29 de ani îi urmează îndeaproape pe adolescenți.
Petrece ceva timp pentru a cerceta publicul pe alte platforme de socializare și caută suprapuneri pe TikTok. Dar nu exclude audiențele noi sau neașteptate. Este posibil ca publicul tău actual să nu fie pe TikTok, dar poate că există subgrupuri cu interese asemănătoare sau ușor diferite pe platformă. De exemplu, publicul unui editor de cărți pentru copii ar putea fi format din autori pe LinkedIn, cititori pe Instagram și ilustratori pe TikTok.
Odată ce ai stabilit un potențial public, cercetează ce tipuri de conținut le place și cu ce se implică. Apoi, începe să te gândești la idei de conținut pentru brandul tău.
Verifică concurența
Concurenții tăi sunt pe TikTok? Dacă da, s-ar putea să pierzi din acțiune. Dacă nu sunt, TikTok poate fi o modalitate de a obține un avantaj competitiv.
Indiferent dacă concurenții tăi se află sau nu pe platformă, găsește cel puțin trei-cinci branduri sau organizații similare și vezi ce fac aceștia pe aplicație. Încearcă să înveți din ceea ce a funcționat și ce nu a funcționat pentru ei. Identifică punctele forte, punctele slabe, oportunitățile și amenințările fiecărui concurent.
Deoarece TikTok este o platformă condusă de creatori, nu exclude includerea vedetelor și influencerilor TikTok în acest exercițiu. Găsește personalități care sunt specializate în domeniul tău de expertiză, de la cosmetice la medicină sau educație și literatură.
Stabilește obiective care se aliniază cu obiectivele afacerii tale
Poți crea TikTok-uri doar pentru distracție, dar este mai bine să ai în minte scopuri care pot fi legate de obiectivele generale ale afacerii tale.
Fie că plănuiești să ajungi la un public nou, să îmbunătățești imaginea de brand, să promovezi conștientizarea unui produs sau să dezvolți relații mai puternice cu clienții prin implicare, este important să îți susți eforturile cu o justificare.
La fel ca majoritatea platformelor sociale, TikTok oferă analize pentru conturile Business. Pentru a vă accesa analizele TikTok:
- Mergi la pagina de profil și atingeți cele trei linii orizontale din dreapta sus.
- Click pe “Instrumente pentru creatori”, apoi Statistici
- Explorează tabloul de bord și găsește indicatorii pe care îi poți folosi pentru a-ți măsura obiectivele.
Postează în mod regulat
Realizarea unui calendar de conținut – și respectarea acestuia – este cheia unei strategii de succes în social media. Calendarul tău de conținut TikTok va arăta asemănător cu un calendar din viața reală, dar în loc de „Cina cu tata” și „Ziua de naștere a câinelui”, vei planifica lucruri precum „Intrați în direct” sau „Video nou”.
Analizele nu sunt doar punctul de plecare perfect pentru marketingul pe TikTok: ele sunt, de asemenea, o modalitate ușoară de a evalua dacă strategiile tale funcționează sau nu. Verifică cel puțin o dată pe lună și vezi dacă îți atingi obiectivele.
În caz contrar, ia în considerare posibilitatea de a testa diferite tipuri de postări și vezi care funcționează cel mai bine pentru afacerea ta.
Experimentează
Nu există o formulă pentru a deveni viral pe TikTok (dar poți urma sfaturile noastre încercate pentru a-ți crește șansele). Nu uita să lași loc și de distracție în strategia ta de marketing TikTok pentru a fi creativ, și a te lăsa în voia curentului.
Cum să gestionezi cu ușurință prezența brandului tău pe TikTok
Cu Marketos, îți poți gestiona prezența TikTok alături de toate celelalte profiluri de social media. (Ne ocupăm de TikTok, Instagram, Facebook, Google și LinkedIn).
Cu ce te putem ajuta:
- Planificare TikToks
- Revizuire și răspuns la comentarii
- Să îți măsori succesul pe platformă
- Creare content (imagini, video-uri și conținut)
- Programatorul nostru TikTok îți va recomanda chiar și cele mai bune momente pentru a posta conținutul pentru o implicare maximă
Aflați mai multe despre cum să îți gestionezi prezența TikTok cu Marketos printr-un consult gratuit 1 la 1. Te poți programa aici.