
Ce este SEO internațional?
SEO internațional este o strategie de optimizare a site-ului pentru motoarele de căutare. Scopul fiind creșterea traficului organic pentru mai multe țări și consolidarea impactului global al mărcii prin indicarea motoarelor de căutare a țărilor și limbile pe care doriți să le vizați. De fapt, concentrarea pe SEO internațional va debloca întregul potențial de creștere al companiei dvs., prin optimizarea site-ului dvs. pentru anumite piețe țintă internaționale. Atunci când vă analizați concurența globală, puteți afla ce piețe au cel mai mare potențial de a intra în continuare.
SEO internațional vă oferă posibilități nelimitate în ceea ce privește creșterea conversiei și a notorietății brand-ului. Acest ghid vă va prezenta un ghid pentru SEO internațional, cu tot ceea ce trebuie să știți pentru a vă începe călătoria internațională. Vă vom explica cum puteți construi o strategie solidă și ce trebuie să evitați. În plus, vă vom arăta ce este important și cum site-ul dvs. își poate atinge potențialul la maxim.
Beneficiile SEO internațional
Imaginați-vă, pentru o clipă, cât de înfloritor ar putea fi brand-ul dumneavoastră dacă următorul pas ar fi extinderea la nivel global. Odată cu implementarea SEO internațional, afacerea dvs. va evolua, devenind o afacere cu o creștere internațională explozivă.
Ca urmare a numărului tot mai mare de concurenți, devine din ce în ce mai dificil să te impui pe anumite piețe. Prin urmare, expansiunea internațională reprezintă, de asemenea, o oportunitate de a beneficia de o nouă piață țintă, prin găsirea unor piețe nesaturate, pline de potențial neexploatat. Extinderea impactului global oferă nenumărate posibilități afacerii, valorificând piețele digitale în continuă creștere. Dar, la fel ca în cazul majorității evoluțiilor inovatoare, acest lucru nu afectează afacerile doar în sens pozitiv. Dacă afacerii dvs. îi lipsește impulsul inovator de a merge cu fluxul și de a optimiza pentru potențialul viitor, veți începe inevitabil să rămâneți în urmă.
Diversificându-vă portofoliul și concentrându-vă pe diferite piețe la un moment dat, veți reuși să distribuiți riscul fluctuațiilor pieței locale. SEO internațional are beneficii mari, dar un lucru de reținut este că fiecare țară cu un public unic are nevoie de o strategie diferită. Care are nevoie de timp, efort, concentrare și o strategie bine gândită.
Primul pas care trebuie analizat este potențialul afacerii de a deveni multinațională.
Care este potențialul afacerii pentru a crește la nivel global?

Produsul sau serviciul are potențialul de a se dezvolta la nivel global? Începeți prin a face câteva cercetări!
- Observați-vă concurenții internaționali și asigurați-vă că știți ce cuvinte cheie folosesc și cum afacerea dvs. îi va întrece în cele din urmă.
- Testați-vă cu atenție produsul/serviciul, pentru a ști dacă este “pregătit la nivel global” sau dacă este pregătit să intre pe o nouă piață țintă.
- Trebuie să verificați cum este pozitionat site-ul dvs. pe Google și cum puteți lucra la optimizarea strategiei SEO naționale, în timp ce lucrați la strategiile internaționale, pentru a păstra ceea ce ați realizat deja.
- Verificați traficul site-ului dvs. din alte țări.
- De asemenea, doriți să aflați mai multe despre vizibilitatea dvs. în căutările organice internaționale și să descoperiți amploarea vizibilității dvs. în alte țări, pentru a avea o perspectivă bună asupra modului în care se descurcă afacerea dvs. în acest moment (fără ca să vă concentrați încă pe optimizare).
- Atunci când intrați pe o piață nouă, trebuie să vă amintiți că site-ul dvs. trebuie să fie actualizat în alte limbi, lucru care trebuie făcut de către copywriteri nativi pentru a face o impresie locală impecabilă. Este esențial să luați în considerare aspectele culturale și să vă cercetați temeinic publicul țintă.
- Rețineți că găsirea și lucrul la piața țintă potrivită pentru produsul sau serviciul dvs. necesită timp și are nevoie de o echipă dedicată de experți care să vă ajute. În scopul calității și al economisirii timpului, colaborarea cu o agenție de marketing internațională vă poate ajuta să lucrați cu specialiști de autoritate din întreaga lume și să oferiți pachetul complet de servicii internaționale.
Analiza pieței
- Identificarea celei mai bune țări țintă
- SEO internațional constă în a afla ce țară nouă ar putea fi o potrivire perfectă pentru produsul/serviciul dumneavoastră. După ce ați făcut o listă de posibile piețe țintă, următorul pas este să obțineți informații mai detaliate despre aceste piețe.
- În cadrul cercetării, veți analiza întrebări precum: este produsul/serviciul dvs. esențial pentru publicul din acea țară?
- Factorii importanți pe care trebuie să-i includeți în cercetarea dvs. sunt:
- Uitați-vă la traficul organic: din ce țări se uită vizitatorii la site-ul dvs. web?
- Verificați tendințele dintr-o anumită țară;
- Efectuați o cercetare localizată a cuvintelor cheie;
- Analiza competitorilor.
Analiza competitorilor
- Identificați-vă și analizați competitorii din punct de vedere SEO
- Aruncați o privire asupra concurenților dvs. și identificați cine sunt și ce fac aceștia, punându-vă următoarele întrebări și luând măsurile necesare:
- Aflați cine sunt concurenții dvs. internaționali și pe ce țări țintă se concentrează;
- Efectuați o analiză SWOT a concurenților;
- Ce cuvinte-cheie folosesc aceștia?
- Care este strategia lor SEO?
- Cum se poziționează ei ca brand;
- Analizați backlink-urile lor;
- Gândiți-vă la strategia lor de conținut;
- Verificați structura site-ului lor web;
- Efectuați o cercetare a landing page-urilor
- Analizați experiențele clienților lor;
- Ce cuvinte cheie folosesc pentru ad-uri?
- Aruncați o privire la prețurile lor;
- Cercetați review-urile clienților lor;
Puncte tari și puncte slabe
Găsiți punctele forte ale afacerii dvs. în punctele slabe ale concurenților. Analiza concurenților este, de asemenea, o modalitate bună de a folosi cercetarea acestora ca informații valoroase pentru strategia dvs. de afaceri internațională. Când ați făcut o cercetare bună, doriți, de asemenea, să aflați ce trebuie să îmbunătățească. Puteți folosi acest lucru pentru a obține o poziționare mai bună.
- Cum puteți să le optimizați strategiile?
- Puteți oferi clienților o experiență mai bună cu site-ul/serviciul sau produsul dumneavoastră?
- Se concentrează pe optimizarea motoarelor de căutare?
- Pe ce țări/zone neglijează să se concentreze?
Publicul internațional
- Pentru a crea experiențe mai bune pentru clienții dvs. pe o nouă piață țintă, trebuie să vă înțelegeți publicul internațional. Vreți să știți mai multe despre caracteristicile, nevoile, modul de gândire, comportamentul și cultura acestora.
- Pentru a afla mai multe despre ei, puteți face câteva cercetări online. Dar funcționează și mai bine să întrebați pur și simplu sau să lucrați cu persoane care locuiesc sau au crescut în țara dvs. țintă. Aceștia vă pot spune informații mult mai detaliate despre publicul dumneavoastră și, de obicei, știu exact ce funcționează și ce trebuie să evitați.
- Acest lucru poate duce, de asemenea, la construirea unui networking local, a unor noi parteneri, a unor asocieri în participație sau chiar a unor noi produse și servicii specializate pentru noua dvs. piață țintă. Drept urmare, vă crește șansa de a avea succes la nivel internațional.
- Dacă doriți să vă concentrați pe o piață țintă internațională, trebuie să vă gândiți la modul în care puteți crea cea mai bună impresie posibilă asupra publicului dumneavoastră.
Faceți următorii pași pentru a vă analiza publicul:
- Identificați-vă publicul și segmentați-l în diferite grupuri de interes, nevoi, comportament, informații demografice, psihografice, tehnografice și geografice;
- Produsul/serviciul dvs. satisface nevoile publicului dvs. internațional?
- Folosiți date pentru a cunoaște mai bine interesele și nevoile publicului dumneavoastră;
- Descoperiți punctele lor de durere;
- Căutați recenzii ale clienților pentru a afla care sunt așteptările lor;
- Ce diferențe culturale au aceștia?
- Ce lucruri sunt în trend în țara dvs. țintă?
- După ce ați aflat mai multe despre piața țintă, concurenți și public, cu siguranță ați găsit o țară care se potrivește afacerii dvs. Următorul pas: optimizarea structurii site-ului dvs. web pentru utilizări internaționale.
Structurați-vă site-ul web

Afacerea dvs. și produsul/serviciul dvs. sunt gata să se internaționalizeze, iar acum este momentul să analizați starea SEO-ului dvs.
Să începem cu structura site-ului. Atunci când lucrați cu limbi și țări diferite, primul pas este să luați o decizie în structura site-ului dvs. internațional. Cum veți furniza persoanelor din diferite țări conținut în limba lor maternă?
În dezvoltarea unei structuri bune a site-ului, există decizii tehnice importante pe care trebuie să le luați. Toate acestea vor avea un mare impact asupra performanței SEO… să aruncăm o privire asupra opțiunilor!
Alegerea structurii corecte a domeniului
Primul pas este alegerea unei structuri URL adaptate la nivel internațional pentru conținutul site-ului dvs. web. Fiecare structură URL are avantajele și dezavantajele sale clare. Alegeți structura care prezintă cele mai multe avantaje pentru scopul afacerii dumneavoastră.
GTLD
GTLD (generic top-level domain) este o extensie de internet care nu este legată de o țară sau de o locație. Aceste gTLD-uri pot fi utilizate pentru diferite cazuri de utilizare. De exemplu, gTLD: .com este utilizat din motive comerciale. Acest lucru este util dacă doriți să vă dezvoltați sau să vă extindeți afacerea, dar, pe de altă parte, această structură are multă concurență și nu este întotdeauna posibil să obțineți numele de domeniu pe care vi l-ați dorit. Un mare avantaj al gTLD este că există mai multe domenii cu scopuri diferite, ceea ce reprezintă un mare avantaj cu gândul la viitor. De exemplu, gTLD: .net este utilizat pentru rețele. Acest lucru arată, de asemenea, mai multă claritate în ceea ce privește industria în care se încadrează afacerea dvs. și cu ce este legat serviciul/ obiectivul sau produsul dvs.
ccTLD
ccTLD(country code top-level domain) este utilizat pentru a arăta motoarelor de căutare, precum și utilizatorilor de internet, unde se află un site web (sau o companie). Acesta utilizeaza extensii de domenii specifice fiecărei țări, pentru diferitele site-uri web locale ale organizației , ca si .ro, .nl, .se, .de.
Această structură de domenii oferă site-ului dvs. un mare avantaj de indexare în ceea ce privește rezultatele căutărilor locale (geo targeting). Utilizarea ccTLD este, de asemenea, o modalitate excelentă de a obține încrederea clienților și de a-i face să se simtă mai încrezători în a cumpăra un produs sau un serviciu de pe site. De asemenea, este util pentru motoarele de căutare, deoarece le arată mai multă credibilitate. Pe de altă parte, ccTLD-urile nu sunt foarte utile pentru autoritate, deoarece de fiecare dată când creați un site web nou, local, trebuie să construiți autoritatea pentru acel domeniu local de la zero. Atunci când vă internaționalizați, veți avea nevoie de conținut diferit pentru utilizatorii locali.
Etichete Hreflang
Etichetele Hreflang ajută Google (și alte motoare de căutare) să facă diferența între diferitele versiuni locale ale conținutului dvs. Acestea pot indica limbi complet diferite, cum ar fi germana și olandeza, dar și variații mai mici, cum ar fi diferite dialecte locale dintr-o anumită zonă lingvistică, cum ar fi engleza americană și engleza britanică. Etichete precum aceste diferențieri servesc un scop suplimentar important: se asigură că Google nu vă semnalează conținutul ca fiind duplicat, deoarece sunt foarte asemănătoare.
O etichetă hreflang ar putea arăta astfel:
rel=”alternate” hreflang=”x”
link rel=”alternate” href=”http://marketos.ro” hreflang=”ro-RO” />
Domeniul cu o singură limbă
Domeniul cu o singură limbă, este o opțiune bună dacă doriți să vă concentrați eforturile SEO pe un singur site. Pe lângă asta, este, de asemenea, mult mai ușor pentru echipa dvs. să lucreze pe un domeniu într-o singură limbă. Un domeniu cu o singură limbă poate economisi timp și bani pe termen scurt, dar această structură are mai puține șanse de a obține beneficii de autoritate și geo-targetare de la sine. Dacă aveți mult conținut sau dacă doriți să vă adaptați la publicul țintă, utilizarea unui singur domeniu lingvistic poate avea limitări pentru obiectivele dumneavoastră. Cel mai bun lucru la un domeniu cu o singură limbă este că puteți utiliza toate resursele disponibile și le puteți utiliza în producția de conținut pentru un singur site web și o singură limbă. Având posibilitatea de a vă concentra toate eforturile pe un singur site web, veți obține un impuls uriaș pentru autoritatea domeniului, spre deosebire de eforturile dvs. care sunt fragmentate pe mai multe site-uri.
Optimizarea conținutului
După ce ați ales o structură de site web, sunteți gata să vă optimizați conținutul pentru fiecare limbă. Înainte de a redacta conținutul, este esențial să faceți o cercetare a cuvintelor cheie pentru fiecare țară, deoarece viabilitatea cuvintelor-cheie ar putea fi extrem de diferită. Traducerea cuvintelor cheie dintr-o altă țară nu funcționează, doriți să vă specificați cercetarea pentru a obține rezultate excelente.
Este posibil să doriți să scrieți conținut nou sau să vă îmbunătățiți conținutul cu tendințele culturale din țara țintă. Pentru a scrie conținut profesional, specific și adecvat țării dvs. țintă, vă sfătuim să lucrați cu copywriteri locali.
Greșeli de evitat
- Pentru a vă asigura că sunteți pregătit să vă transformați afacerea și să deveniți un brand internațional, am întocmit o mică listă cu greșeli comune pe care ar trebui să le evitați:
- Utilizarea Google Translate. Acest instrument de traducere nu vă garantează o ortografie corectă sau o structură gramaticală potrivită pentru o limbă. De asemenea, nu ține cont de diferențele culturale de limbă. Pur și simplu: folosiți acest lucru și veți avea garantat un text de calitate scăzută;
- Folosiți traduceri de cuvinte-cheie nefolosite pe piețele din țări noi;
- Uitați sau folosiți etichete hreflang greșite;
- Folosiți redirect-uri greșite atunci când migrați către un domeniu nou;
- Nu vă verificați conținutul cu vorbitori nativi înainte de lansare;
- Țintirea unei țări diferite cu un domeniu greșit.
Checklist pentru SEO internațional:
- Cercetați noile piețe țintă potențiale;
- Analizează-ți concurenții (internaționali) / liderii din industrie;
- Construiți o rețea de nativi în țara țintă sau lucrați cu o agenție internațională;
- Înțelegeți mintea publicului dvs;
- Sunteți gata pentru o nouă țară țintă? Construiți o echipă pentru a începe să lucrați la o strategie excelentă
- Determinați numele de domeniu potrivit pentru site-ul dvs;
- Alegeți structura potrivită pentru site-ul dvs;
- Decideți instrumentele SEO pe care doriți să le folosiți;
- Faceți o cercetare (locală) a cuvintelor cheie;
- Traduceți-vă conținutul cu nativi și cu copywriteri excelenți;
- Separați-vă conținutul și alegeți pe ce domeniu/pagină de destinație doriți să îl publicați;
- Aplicați strategia internațională de SEO și link building și începeți călătoria dvs. globală.