Citeste mai jos cum am reușit să obținem ROAS 300+ și 110% creștere cifră de afaceri

Studiu de caz: Agenție Travel

Travel Planner este agenția de turism cu cele mai multe reviewuri din România venite de la clienții săi. Are peste 21000 de reviewuri, iar în cei peste 12 ani de activitate a asigurat vacanțe pentru peste 100.000 de oameni.

Responsabilitățile Marketos

Optimizare rate de conversie, Email Marketing, Promovare Google & Facebook

Scopul muncii:

Creștere număr comenzi, creșterea AOV & CRO

Obiectivul:

Îmbunătățire Rate de Conversie și Creștere Vânzări provenite din Google și Facebook

Buget și Linkuri utile:

Buget optimizare rate de conversie + strategie €8.000

Buget Paid Lunar: €15.000+

www.travelplanner.ro

Poveste Marketos – Travel Planner

Clientul și-a dat seama că dacă dorește să scaleze această afacere trebuie să facă schimbări majore la site și să îmbunătățească strategia de abordare a marketingului online. A apelat la Marketos pentru realizarea acestora.

Problemele

  • În urma auditului pe zona de rate de conversie am indentificat probleme majore în conversie. Practic toate paginile, în special cele de hotel și checkout trebuiau modificate major. De asemenea întreg customer journey trebuia regândit.
  • Nu exista o strategie de email marketing
  • Vânzările din Facebook și Google erau foarte mici, raportate la volum de cerere.
  • Nu exista o strategie de branding bine de definită pe termen mediu

Proprietarul companiei a înțeles problemele cu care se confruntă și a apelat la noi, în primă fază pentru consultanță și audit pe partea ce ține de optimizare rate de conversie, ca după implementarea noului site să preluăm toată partea de promovare online.

Obiectivele

Obiectivul nostru principal a fost de a îmbunătății ratele de conversie, de a crește numărul de vizitatori de calitate pe site și de a crește ratele de retenție. Ne-am focusat pe a oferii o experiență cât mai plăcută pe partea vizuală, cât și de a oferi conținut de calitate pe cât mai multe produse.

Procesul

Cercetare Piață și Audit Site Rate de Conversie

A fost realizat intern un focus grup care s-a ocupat de analiza competitorilor principali. Fișierul cu toți competitorii și observațiile se folosesc și astăzi, mai ales pentru a-i verifica și a vedea ce mai fac :). În paralel a fost realizat un audit complet al site-ului pe zona de rate de conversie.

Realizare Wireframes & Copywriting

Analiza site-ului ne-a permis să înțelegem unde se aflau defectele și problemele. Pe baza acestor informații, am putut să pregătim o nouă structură de informații în care am grupat caracteristicile care credeam că ar trebui să meargă împreună și le-am expus/ ascuns în funcție de frecvența cu care erau folosite de utilizatorii reali ai produsului.

De asemenea, am pregătit o ierarhie vizuală complet nouă în care am evidențiat acțiunile importante și am oferit utilizatorilor o mai bună înțelegere a progresului lor actual în procesul de rescriere a unui articol.

Cu informațiile pe care le-am obținut din testele noastre cu utilizatorii, plus experiența echipei Marketos și metodologia euristică din zeci de proiecte din toți anii de activitate, noi am reușit să construim un flux de utilizatori redefinit. Am realizat wireframe-uri pentru toate paginile majore, unde au fost poziționate elementele. Acestea au fost preluate de echipa lor de design și tot ei s-au ocupat de implementare.

Au fost pregătite wireframe-uri și texte de vânzare (în special pe partea de produs) care au fost adaptate în mod special pentru clienții care veneau pe site în primele faze de conștientizare.

Implementare serviciu Email Marketing

A fost implementat un serviciu de email marketing specializat și cu integrări multiple cu diferite aplicații, cât și cu Facebook și Google Custom Audiences. Au fost realizate toate emailurile de tip automatizări (coș abandonat, customer reactivation, etc.)

Integrare site cu canalele media

A fost realizată integrarea dintre platforma nou creată și toate canalele media, Facebook Manager (pixel, verificare domeniu, tracking), Google Ads, Google Merchant, Google Tag Manager, Google Analytics, Google Search Console.

Facebook Ads

Au fost realizate noi campanii de Facebook care s-au bazat pe o arhitectura bine de definită pe fiecare nivel de interacțiune. Practic modul de a interacționa cu utilizatorii a fost împărțit în 3 mari grupe (Top of funnel – TOF, Midle of funnel – MOF și Button of funnel – BOF). Cele mai de succes campanii pe zona de cold interest au fost cele de pe Dynamic Catalog și Manual Carousel. Cele mai de succes campanii pe zona de audiente calde (BOF) au fost cele care au retargetat utilizatorii care au început procesul de cumpărare în ultimele zile, dar nu au achiziționat. Au fost rulate teste și pe ultimele 7, 14, 29, 60 sau 90 zile. Și vechii clienți ai site-ului au fost retargetați cu noi promoții sau produse complementare, reamintindu-le de brandul Travel Planner.

În timp, creșterea bugetului ne-a permis să diversificăm targetările, în special cele lookalikes de diferite dimensiuni (1 – 10%) ale traficului pe site, top utilizatori în funcție de timpul petrecut pe site și acțiunile din site.

ROASUL general după aplicarea noii strategii a fost de 300+, un roas incredibil (vezi print screenurile de mai jos).

Google Ads

Au fost pornite campanii pe Google Search normale cât si DSA-uri, la început pe manual biding, ca apoi după ce contul a căpătat o anumită maturitate să se treacă pe un biding bazat pe CPA sau pe target share 100% acolo unde se dorea afișare pe primele poziții indiferent de cost.

Rezultatele

Mai jos se poate vedea ce cu siguranță nu veți mai vedea la nici o agenție din România, ROAS-uri peste 300.

Promovare Facebook si Google Agentie de Travel

CONCLUZIE

Travel Planner a realizat creșteri a cifrei de afaceri majore, de 10% în primul an (în 2020 a început pandemia, dar si așa ei pe travel au crescut, iar în 2021 au crescut 100%, chiar dacă au fost restricții). Creșterile au fost majore pentru o agenție de travel în pandemie, având în vedere că 98% din industrie a raportat pierderi însemnate. Încă o dată s-a confirmat că în perioade dificile, cei care știu să se adapteze și să inoveze vor câștiga chiar și în perioade dificile.

…dorești astfel de rezultate?

Contactează-ne pentru a cere o ofertă UNICĂ sau pentru a te programa la o primă discuție fără obligații (este gratuită).

Cunoașterea cheltuielilor de publicitate actuale aproximative ne va ajuta să ne pregătim pentru auditul nostru și pentru apelul telefonic.