Citeste mai jos cum am reușit să dublăm cifra de afaceri doi ani consecutivi

Studiu de caz: Magazin Online Copii

Bebeke este un magazin online cu produse pentru copii și gravide. Produc propriile lor produse, dar comercializeaza și produse de la alte branduri. Numărul total de produse active variază între 4000 și 8000 de produse în funcție de sezon.

Responsabilitățile Marketos

Realizare site, plan de marketing, optimizare rate de conversie, email marketing, promovare Google & Facebook

Scopul muncii:

Creștere număr comenzi, creșterea AOV & CRO

Obiectivul:

Creștere cifră de afaceri anuală cu minim 40%

Buget și Linkuri utile:

Buget realizare site + strategie €10.000+

Buget Paid Lunar: €12.000+

www.bebeke.ro

Poveste Marketos – Bebeke

Marketos a preluat campaniile PPC inițiale ale clientului pentru că acestea au generat un volum de vânzări redus. CEO-ul companiei client a decis să colaboreze cu Marketos deoarece nu au reușit să gestioneze și să mărească rentabil volumul de bani cheltuiti pe reclame și în același timp să mențină rata de rentabilitate. Marketos a început lucrul la setare cont Google Ads și Google Shopping în decembrie 2019, ca din aprilie să preia toată partea de marketing online a companiei (contul de Facebook Ads, serviciul de Email Marketing, strategia de campanii).

Problemele

  • Clientul a configurat campanii pe Google în 2018 pentru a testa piața. Aceștia operează pe o piață competitivă, deci, în mod firesc, au trebuit să urmărească atent marja lor.
  • Acest lucru a determinat comerciantul cu amănuntul să adopte o abordare prudentă în ceea ce privește câte produse promovează și cât sunt dispuși să plătească pentru fiecare click.
  • Și-au stabilit sumele licitate la nivel foarte mic pentru toate produsele, pentru a se asigura că reduc la minimum riscul de a pierde bani.
  • Nu au reușit să scaleze campaniile

Rezultatele inițiale au fost încurajatoare, cu toate acestea, atunci când au încercat să extindă campania, s-au confruntat cu probleme, așa că au revenit la abordarea ofertei reduse.

CEO-ul companiei, a înțeles potențialul pe care Google îl avea, totuși, gestionarea campaniilor într-un mod eficient ar fi fost aproape imposibilă fără automatizare și resurse interne dedicate.

Atunci a început să caute o agenție bazată pe date, care să le poată duce campaniile la nivelul următor și ne-a ales pe noi, Marketos.

Obiectivele

Obiectivul nostru principal a fost de a îmbunătății ratele de conversie, de a crește numărul de vizitatori de calitate pe site și de a crește ratele de retenție. Ne-am focusat pe a oferii o experiență cât mai plăcută pe partea vizuală, cât și de a oferi conținut de calitate pe cât mai multe produse.

Procesul

Cercetare Piață

A fost realizat intern un focus grup care s-a ocupat de analiza competitorilor principali pe segmentul magazinelor online cu produse pentru copii. Fișierul cu toți competitorii se folosește și astăzi pentru a-i verifica și a vedea ce mai fac 🙂

Plan de Marketing pe 12 luni

Au fost realizate 2 profile Personas (avatar client), plan de costuri și randament, cât și planul de marketing și postări pentru primele 3 luni după apariția noului site.

Realizare Wireframes & Copywriting

Analiza traficului ne-a permis să înțelegem unde se aflau defectele și problemele. Pe baza acestor informații, am putut să pregătim o nouă structură de informații în care am grupat caracteristicile care credeam că ar trebui să meargă împreună și le-am expus/ ascuns în funcție de frecvența cu care erau folosite de utilizatorii reali ai produsului.

De asemenea, am pregătit o ierarhie vizuală complet nouă în care am evidențiat acțiunile importante și am oferit utilizatorilor o mai bună înțelegere a progresului lor actual în procesul de rescriere a unui articol.

Cu informațiile pe care le-am obținut din testele noastre cu utilizatorii, plus experiența echipei Marketos și metodologia euristică din zeci de proiecte din toți anii de activitate, noi am reușit să construim un flux de utilizatori redefinit. Am conectat wireframe-urile la prototipuri care pot fi accesate prin clic, astfel încât am putut face din nou testele de utilizator cu exact aceleași obiective (dar cu noi participanți).

Au fost pregătite wireframe-uri și texte de vânzare (în special pe partea de produs) care au fost adaptate în mod special pentru clienții care veneau pe site în primele faze de conștientizare.

Realizare Design și implementare Shopify

Auditul pe site-ul de pe platforma opencart a avut ca și concluzie că site-ul trebuie modificat foarte mult. Din motive financiare, alegerea Shopify a costituit o alegere net superioara unei soluții complet custom. S-a realizat migrarea produselor de pe vechiul site și construirea noului site pe platforma Shopify.

Implementare serviciu Email Marketing

A fost implementat un serviciu de email marketing specializat pentru ecommerce și cu integrări multiple cu diferite aplicații, cât și cu Facebook și Google Custom Audiences. Au fost realizate toate emailurile de tip automatizări (coș abandonat, customer reactivation, etc.)

Integrare site cu canalele media

A fost realizată integrarea dintre platforma Shopify și toate canalele media, Facebook Manager (pixel, verificare domeniu, tracking), Google Ads, Google Merchant, Google Tag Manager, Google Analytics, Google Search Console.

Facebook Ads

Au fost realizate noi campanii de facebook, bazate foarte mult pe acele personas (avatar client). Cele mai de succes campanii pe zona de cold interest au fost cele de pe Dynamic Catalog și Manual Carousel. Cele mai de succes campanii pe zona de audiente calde (BOF) au fost cele care au retargetat utilizatorii care au adăugat produse în coș în ultimele 2 zile, dar nu au achiziționat. Au fost rulate teste și pe ultimele 7, 14, 29, 60 sau 90 zile. Și vechii clienți ai site-ului au fost retargetați cu noi promoții sau produse complementare, reamintindu-le de brandul Bebele.

În timp, creșterea bugetului ne-a permis să diversificăm targetările, în special cele lookalikes de diferite dimensiuni (1 – 10%) ale traficului pe site, top utilizatori în funcție de timpul petrecut pe site și acțiunile din site.

ROASUL general este peste 7.

Google Ads

Principalele rezultate vin ca de obicei, atunci cand discutam despre magazine online din Google Shopping. Pe acest cont functioneaza foarte bine și DSA-urile. ROASUL general este peste 8.

Rezultatele

Mai jos se poate vedea cum cifra de afaceri crește an de an.

CONCLUZIE

Bebeke a realizat creșteri a cifrei de afaceri, mult peste cele 40% propuse la început, chiar și în condiții de pandemie.

…dorești astfel de rezultate?

Contactează-ne pentru a cere o ofertă UNICĂ sau pentru a te programa la o primă discuție fără obligații (este gratuită).

Cunoașterea cheltuielilor de publicitate actuale aproximative ne va ajuta să ne pregătim pentru auditul nostru și pentru apelul telefonic.

Ești pregătit să vorbești cu un expert în marketing? Sună-ne.

0747099238

50k

ore expertiză

10+

experți marketing

40+

siteuri lansate

Cu locații în Romania, Austria și USA, Marketos este pregătită să-ți ofere cele mai bune servicii de marketing care să-ți dezvolte afacerea.

Locatiile noastre

Romania (HQ): Dornei nr. 3, 300393, Timișoara

Austria: Nobilegasse 20/39, 1150, Viena

San Francisco: 660 4th Street, San Francisco, CA 94107

Selectează limba:

Selectează limba