Acasă » Blog » Tipuri de SEO

Tipuri de SEO

Postat pe data de

Actualizat pe data de

SEO reprezintă prescurtarea pentru „search engine optimization”, acest lucru însemnând „optimizare pentru motoarele de căutare”. SEO este așadar procesul prin care un site poate obține trafic din rezultate organice, în special din motoarele de căutare mari precum este cazul lui Google.

SEO este așadar o practică de a crește cantitatea, dar și calitatea traficului primit prin intermediul rezultatelor organice din motoarele de căutare.

Pentru a înțelege mai bine ceea ce reprezintă de fapt SEO, trebuie să te gândești la motoarele de căutare că la un site unde realizezi o căutare scrisă sau vocală, scopul fiind de a găsi o soluție la o anumită problemă. Orice motor de căutare pe care îl utilizezi oferă o lista lungă de link-uri către alte pagini, acestea oferindu-ți și potențialul răspuns pe care îl cauți.

Pălării SEO

Industria SEO a adoptat două formulări diferite în ceea ce privește activitatea SEO și anume: pălărie albă SEO, adică White Hat SEO și pălărie neagră SEO, adică Black Hat SEO. Între aceste două pălării se numără și pălăria gri SEO și anume Grey Hat SEO.

White hat SEO înseamnă pe scurt respectarea regulilor și anume că toate tacticile SEO folosite sunt etice, instrucțiunile motoarelor de căutare fiind respectate în acest caz.

Pe de altă parte, Black hat SEO se referă la folosirea practicilor riscante care pot funcționa, dar în același timp există în orice moment riscul că site-ul sau afacerea online să fie afectate de aceste practici.

Nerespectarea regulilor celor de la Google nu este neapărat ilegală, dar daca ești prins că faci astfel de tactici SEO foarte nefaste, atunci ai putea avea și unele probleme legale. Nu există niciun organism de conducere care să stabilească daca o anumită practică SEO este sau nu etică.

Singurele reguli care trebuie respectate în SEO sunt cele pe care ni le oferă motoarele de căutare. Până la urmă, aceasta este platforma lor, iar motoarele de căutare sunt cele care ajung în final să decidă care sunt condițiile pe care utilizatorii trebuie să le respecte. Algoritmii aceștia au fost dezvoltați de-a lungul anilor, astfel încât să combată manipularea evidentă, dar și inutilă a rezultatelor căutării.

Grey Hat SEO este o combinație între White Hat și Black Hat și anume că se întâmplă de multe ori ca în primele căutări de pe Google să vedeți articole care să iasă în evidență printr-un amestec de tehnici White Hat și tehnici Black hat. Grey Hat este undeva la mijloc între tehnicile de pălărie neagră și pălărie albă.

Site-urile web care se folosesc de aceste strategii pot fi însă penalizate printr-o interzicere atât totală, cât și parțială a motorului de căutare. Având în vedere că acest lucru poate afecta semnificativ o afacere, este foarte important că toate regulile SEO să fie respectate.

Implementarea acestor tehnici implică așadar și unele riscuri, tehnicile Black Hat au cele mai mari riscuri, iar daca veți lua decizia de a merge împotriva regulilor enunțate de motoarele de căutare, atunci riscați foarte mult anumite penalizări.

Mai aveți în vedere și faptul că în ceea ce privește longevitatea, de obicei tehnicile Black Hat SEO nu sunt eficiente pe termen lung, cu toate că inițial pe termen scurt ar putea fi eficiente. Daca sunt descoperite rapid de motoarele de căutare, atunci efectele acestor tehnici ar fi de o scurtă durată. Țineți cont și de faptul că investiția în construirea de rețele de bloguri private ar putea fi descoperită de motoarele de căutare, iar acest lucru ar duce în final la o risipă pentru că site-urile ar putea fi retrogradate.

Tehnicile de White Hat SEO au în acest fel să aibă o șansă mai mare de a rezista trecerii timpului.

White Hat SEO

Fiind o tehnică etică, dar și legală în același timp de a optimiza site-ul, White Hat SEO, este o practică esențială în creșterea traficului. Ea se concentrează în primul rând pe o îmbunătățire a experienței utilizatorului, dar și pe o îmbunătățire în același timp a poziției site-ului pe care îl dețineți în SERP-uri.

White Hat SEO se concentrează în special pe crearea de conținut de o calitate foarte mare, pe keyword research, backlinking organic, dar și pe îmbunătățirea structurii, precum și a navigării site-ului. Acestea sunt unele tactici care respectă în totalitate toate regulile motoarelor de căutare.

Pe lângă faptul că reușiți să îmbunătățiți poziția site-ului în SERP-uri, se crește în același timp și credibilitatea, precum și autoritatea site-ului tău. De asemenea, experiența utilizatorului este și ea îmbunătățită și vă puteți menține publicul mai angajat în ceea ce faceți pe site-ul respectiv. În același timp, publicul va continua să crească din ce în ce mai mult și veți observa că aceste tehnici vă vor ajuta mult din acest punct de vedere.

White Hat SEO este o tehnică etică, dar și eficientă de optimizare a oricărui site. Această tehnică respectă ghidurile motoarelor de căutare, ea concentrându-se în special pe crearea de conținut de calitate. Acest conținut este unul util, dar și relevant în același timp pentru utilizatori. În situația în care doriți să îmbunătățiți poziția site-ului în SERP-uri pe termen lung, atunci white hat SEO este alegerea cea mai buna pentru tine.

Black Hat SEO

Black Hat SEO se referă la toate tacticile folosite, astfel încât să se încalce regulile stabilite de către motoarele de căutare, astfel încât să se obțină un clasament mai bun în motorul de căutare. Aceste tehnici includ în primul rând utilizarea de cuvinte cheie în mod abuziv, dar și crearea de linkuri nesigure. De asemenea, Black Hat SEO mai iese în evidență și prin faptul că persoana care se folosește de aceste tehnici poate să genereze conținut duplicat, precum și multe alte lucruri.

Aceste practici încalcă de obicei regulile de integritate și de etică, lucru care poate duce și la unele penalizări severe din partea motoarelor de căutare. Una dintre cele mai cunoscute tehnici de Black Hat SEO este utilizarea cuvintelor cheie, astfel încât site-ul să pară unul mai relevant în situația căutărilor utilizatorilor.

O altă tehnică de Black Hat SEO este includerea de link-uri nesigure sau nerelevante. În acest fel, plasarea unui link către un site pe o pagină web care nu are absolut nici un fel de legătură cu subiectul sau cu conținutul unui anumit site este considerată a fi o tehnică Black Hat SEO. Conținutul duplicat intra și el în această categorie și anume că acesta este un conținut identic sau foarte asemănător cu cel întâlnit pe alte site-uri web, scopul fiind de a genera trafic pe propriul site.

Formele de Black Hat SEO mai sunt considerate și forme de fraude online de către motoarele de căutare, lucru care poate duce la niște consecințe grave asupra afacerilor online. De obicei, tehnicile Black Hat SEO sunt penalizate de motoarele de căutare, site-urile fiind afectate de o diminuare în clasamentul căutărilor sau chiar uneori a eliminării complete a site-ului respectiv din căutări. În acest fel, afacerea este afectată grav, iar persoana care deține site-ul respectiv are mult de suferit.

Gray Hat SEO

Gray Hat SEO este o strategie de optimizare folosită de către persoanele care dețin anumite site-uri, astfel încât să ajungă cât mai sus în căutări. Aceste persoane utilizează tehnici care nu sunt în totalitate etice, dar nici complet ilegale. Cu toate acestea Google nu privește cu ochi buni aceste tehnici, motorul de căutare luând uneori decizia penalizării celor care se folosesc de aceste tehnici.

Link Building-ul este cea mai cunoscută tehnică SEO Grey Hat, aceasta tehnică presupunând plasarea de legături în comentariile pe bloguri, dar și pe forumuri. De asemenea, acest lucru mai presupune și plasarea de legături în descrierea unui produs pe site-ul pe care îl dețineți.

Keyword Stuffing este o altă tehnică foarte cunoscută folosită în Grey Hat SEO. Aceasta tehnică presupune umplerea paginilor cu cuvinte cheie în exces, scopul fiind de a îmbunătăți clasamentul site-ului în rezultatele căutării. Google a început însă să sancționeze din ce în ce mai mult aceste lucruri, de aceea ea este considerată în momentul de fata o tehnică Grey Hat SEO.

O alta tehnica „grey” este cea de spinning content. Aceasta tehnică implică așadar crearea de conținut dintr-un conținut deja existent. Acest lucru poate duce așadar la crearea de conținut duplicat, dar și de conținut irelevant. El poate afecta în acest fel într-un mod negativ poziționarea site-ului.

Tag-urile ascunse și anume utilizarea acestora poate fi un alt lucru considerat Grey Hat SEO. Acest lucru poate fi utilizat pentru a manipula algoritmul motoarelor de căutare.

Cu toate că la prima vedere un SEO de tip Grey Hat ar putea fi o opțiune viabilă în ceea ce privește creșterea traficului, această tehnică poate avea consecințe negative pe termen lung. În acest fel, Google poate detecta aceste tehnici și poate duce în timp la o penalizare a site-ului. Site-ul va apărea mai jos în rezultatele căutării. În plus, utilizarea de tehnici SEO Grey Hat poate avea un impact negativ și asupra reputației pe care o are site-ul în online.

Greșeli SEO

Există mai multe greșeli SEO de care să țineți cont. În primul rand, trebuie să aveți în vedere cercetarea cuvintelor cheie. În acest fel, nu trebuie niciodată să creați conținut aleatoriu pentru site-ul vostru. Vizați așadar în orice moment căutările pe care oamenii le fac.

Scopul Google este de a oferi utilizatorilor rezultatele cele mai relevante în momentul în care aceștia fac o căutare. Acest lucru înseamnă o potrivire a intenției de căutare cu motivul care se află în spatele căutării respective. De exemplu daca ești în căutarea „celei mai bune tastaturi” atunci vei vedea că rezultatele vor fi în mare parte postări pe bloguri.

Trebuie să luați mereu în considerare și concurența atunci când doriți să vă clasați mai sus pentru un anumit cuvânt cheie. Aveți nevoie așadar de multe resurse pentru a vă clasa mai sus. Unele cuvinte cheie sunt însă mult mai ușor de clasat în căutări, de aceea trebuie să stabiliți care sunt aceste cuvinte cheie pe care să le aveți în vedere. Nu trebuie neapărat să evitați anumite cuvinte cheie, dar în același timp, daca aveți anumite cuvinte cheie care sunt mai ușor de clasat, atunci puteți să țineți cont de acestea în primul rand. Puteți construi treptat anumite cuvinte cheie competitive, dar acordați cu precădere o prioritate mai sporita cuvintelor cheie mai puțin competitive.

Nu trebuie să cumpărați backlink-uri pentru că acest lucru ar putea duce în final la o penalizare a site-ului. Site-urile web care promit link-uri de acest fel nu sunt de încredere și este cel mai bine să le evitați pe cât posibil. În acest fel, nu veți putea fi penalizați mai târziu de către Google din acest motiv.

Nu uitați să utilizați și link-uri interne. Acest lucru este și el unul foarte important pe care unele persoane îl omit pentru că efectiv uită să facă acest lucru. Google se uită și la aceste aspecte ale linkurilor interne atunci când se decide să pună un site mai sus sau mai jos în căutări. Ar trebui așadar să aveți și aceste lucruri în vedere atunci când realizați un SEO corespunzător site-ului, astfel încât să evitați orice fel de penalizare.

Un alt lucru considerat a fi greșeală SEO este să nu lăsați Google să vă acceseze site-ul cu crawlere. Daca Google nu vă poate accesa site-ul folosindu-se de crawlere, atunci este puțin probabil că site-ul sa se claseze pentru orice cuvinte cheie relevante. Asigurați-vă așadar că nu blocați accesul Googlebot.

E posibil să nu lăsați Google să vă indexeze conținutul, iar acest lucru poate atrage și unele probleme din punct de vedere SEO. Daca aveți probleme cu site-ul și anume că acesta nu este indexat de Google, atunci e posibil să aveți o setare care nu lasă Google să vă indexeze site-ul. Puteți folosi în acest scop Google Search Console, astfel încât să verificați daca o anumită pagină este sau nu indexată de către motorul de căutare. Tot ce trebuie să faceți este să inserați link-ul site-ului vostru, iar în acest fel veți afla daca link-ul respectiv este sau nu indexat de Google.

Mai țineți cont de faptul că una dintre greșelile comune la care nu multe persoane se gândesc este reprezentată de viteza de încărcare a website-ului respectiv. În acest fel, viteza paginii este un factor important de clasare pentru Google. Nu doar că un site lent vă afecta clasarea în Google, dar acest lucru poate duce și la o problemă cu vânzările dacă site-ul nu funcționează corespunzător.

Cele mai bune practici SEO:

Fără conținut ascuns

Există multe modalități de a ascunde conținutul pe o pagina web, una dintre cele mai comune fiind textul alb pe un fundal alb sau utilizarea fonturilor mici. Toate aceste tehnici sunt considerate a fi neetice, iar lucrul acesta poate duce la numeroase consecințe pentru site-ul vostru.

Ascunderea conținutului poate afecta negativ experiența utilizatorilor, motoarele de căutare nefiind nici ele atât de încântate de faptul că persoanele care dețin anumite site-uri se folosesc de aceste tehnici. Clasamentul în motoarele de căutare poate fi afectat daca există acest conținut ascuns, de aceea este foarte important că pe cât posibil să evitați să vă folosiți de o astfel de tehnică.

Este important să evitați orice tip de conținut ascuns pe site-ul vostru și să vă concentrați în special pe realizarea de conținut relevant, dar și de calitate pentru utilizatorii voștri. De asemenea, mai țineți cont ca toate paginile site-urilor voastre să aibă un conținut de calitate, dar și relevant în același timp. Utilizatorii trebuie să găsească rapid, dar și ușor așadar informațiile pe care le caută.

Creați conținut de calitate, fără a utiliza tehnicile acestea de ascundere a conținutului, astfel încât experiența utilizatorilor să fie îmbunătățită semnificativ, dar și clasamentul site-ului să fie unul cât mai bun.

Snippet optimizat

Asigurați-vă că fragmentul de text care apare sub titlul paginii este și el optimizat cât mai bine. Acest fragment poarta denumirea de „snippet”, el fiind primul lucru pe care utilizatorii îl văd atunci când accesează o pagina web. Optimizarea acestui snippet este și ea așadar importantă.

Un snippet trebuie optimizat prin includerea de cuvinte cheie relevante, acestea fiind incluse pentru ca utilizatorii să găsească rapid ceea ce caută. Un alt lucru pe care trebuie să-l faceți este să folosiți un titlu și o descriere convingătoare. Aceste doua lucruri sunt și ele la fel de importante, iar acest lucru va încuraja utilizatorii să acceseze paginile respective.

Lungimea optimă a acestor snippeturi optimizate este și ea un lucru de avut în vedere și anume că lungimea titlului ar trebui să fie de 60 de caractere, iar descrierea să fie sub 160 de caractere. Dacă fragmentul respectiv este unul mai lung sau mai scurt, atunci exista riscul că utilizatorii să nu înțeleagă despre ce este vorba.

Un alt lucru important este optimizarea pentru dispozitivele mobile. Asigurați-vă așadar că pagina este optimizată pentru acestea, astfel încât ea să fie vizualizata corect pe ecranele mici.

Titlu optimizat

Titlul este primul lucru pe care utilizatorii îl văd, de aceea el trebuie să fie cât mai concis și informativ. Acesta trebuie să reflecte subiectul paginii, dar și să ofere în același timp utilizatorului o idee clară despre ceea ce vă găsi acesta pe site-ul vostru. În acest fel, este importantă și includerea unor cuvinte relevante în titlu.

Nu suprautilizați aceste cuvinte cheie pentru că acest lucru poate duce la unele penalizări în motoarele de căutare. De asemenea, titlul pe care îl alegeți trebuie să fie unul unic, astfel încât să nu inducă în confuzie motoarele de căutare. Asigurați-vă că acest titlu nu a mai fost folosit în trecut și pentru alte articole pe site-ul vostru.

Titlul mai poate fi scos în evidență și prin folosirea de caractere speciale. De asemenea, nu uitați să testați, dar și să ajustați pe cât posibil titlul, astfel încât acesta să arate bine să să prezinte noile cuvinte cheie, în situația în care acestea se mai schimbă în timp. În acest fel, titlul va reuși să iasă în evidență, iar un număr mai mare de persoane vor începe să ajungă la ceea ce oferiți.

Ierarhie organizată

Este important să aveți în vedere și o mai bună organizare a ierarhiei site-ului, astfel încât motoarele de căutare să fie ajutate. O ierarhie bine structurată ajuta mult și utilizatorii, astfel încât aceștia să navigheze mai ușor pe site-ul vostru. Este important ca site-ul să aibă o structură cât mai simplă de navigare. Aceasta structură ar trebui să înceapă cu pagina principală, care este urmată de subpagini proprii.

Structura ar trebui organizată pe niveluri, astfel încât utilizatorii să nu se simtă pierduți printre link-uri. Designul site-ului ar trebui și el să fie cât mai responsive și adaptat dispozitivelor mobile. În același timp mai trebuie creată o structură de URL-uri simpla, dar și ușor de citit. Trebuie utilizate așadar cuvinte cheie relevante pentru pagina voastră, astfel încât să evitați pe cât posibil dublicarea URL-urilor.

Titlurile și subtitlurile relevante ar trebui și ele folosite, acestea contribuind la o ierarhie organizată, ele fiind foarte benefice din punct de vedere SEO.

Legături practice

Cu toate că obținerea de backlink-uri pare inițial o sarcină greu de făcut, trebuie să știți că backlink-urile de calitate vă ajuta mult. Obținerea acestora vă ajută pentru că în acest fel îmbunătățiți semnificativ clasamentul site-ului vostru în căutări.

Crearea conținutului de calitate este un lucru important, în acest fel, realizându-se și unele legături pe site-ul vostru. Veți vedea că vă veți bucura de o mai buna vizibilitate a conținutului vostru. Contactarea de site-uri și crearea de backlink-uri poate fi o modalitate excelentă de a vă bucura și de această practică benefică din punct de vedere SEO.

De asemenea, crearea de conținut care merită distribuit este un alt lucru de avut în vedere. Puteți ține cont și de aceste aspecte atunci când doriți să vă creați link-uri mai multe.

Ce este SEO Spam?

SEO Spam reprezintă o tehnică neetica prin care se pot promova site-urile web. Crearea de conținut duplicat sau irelevant, utilizarea de cuvinte cheie în exces, precum și achiziționarea de link-uri poate provoca unele probleme. În acest fel, motoarele de căutare pot considera faptul că un anumit site se folosește de aceste tehnici, lucru care poate duce la sancționarea site-ului respectiv.

SEO Spam este făcut de obicei de companiile online care doresc să își promoveze link-urile într-un mod rapid, dar și ieftin în același timp, fără a se gândi la investirea într-o strategie SEO bine pusă la punct. Acest lucru poate duce în final la penalizarea firmei online care se folosește de aceste practici.

Falsificarea conținutului

Falsificarea conținutului este o problema destul de comună în ziua de azi, aceasta luând o mulțime de forme. Se poate întâmpla că falsificarea conținutului să aibă consecințe extrem de grave și anume că un astfel de conținut poate duce la informații eronate răspândite online.

Este important așadar ca tot conținutul pe care îl postați online să fie mereu în conformitate cu informațiile cele mai bune și mai noi. Vă doriți așadar ca informațiile pe care le oferiți să fie corecte pentru că dacă de exemplu se identifică faptul că site-ul pe care îl dețineți împrăștie fake news, exista un risc destul de mare că site-ul să fie penalizat.

Falsificarea legăturilor

Link farmingul este cea mai comună metodă de falsificare a link-urilor. Aceasta practică reprezintă practic o serie de siteuri web care sunt conectate între ele prin legături reciproce. Scopul este în acest fel o creștere a vizibilității în motoarele de căutare. Aceste legături sunt de obicei plătite, ele fiind folosite pentru a îmbunătăți semnificativ poziția unui site în clasamentele de căutare.

Crearea de site-uri false este o alta modalitate de falsificare a legăturilor online. Aceste site-uri sunt create așadar pentru a arată că site-ul original, însă diferența dintre aceste site-uri și alte site-uri este că acestea au o adresa puțin schimbată care seamănă foarte bine cu adresa site-ului oficial.

Comentariile false sunt și ele comune din acest punct de vedere, acestea fiind postate de obicei de utilizatori anonimi sau de boți, scopul fiind de a obține legături cu alte site-uri.

Falsificarea conținutului site-ului web

Falsificarea conținutului site-ului web poate fi realizata prin manipularea motoarelor de căutare, precum și a algoritmilor de clasificare, astfel încât site-ul respectiv să se bucure de o creștere a traficului. Acest lucru poate duce însă la anumite penalizări date de motoarele de căutare, lucru care duce până la urmă în final la o scădere a traficului.

Pentru a evita aceste lucruri, este important ca persoanele care dețin aceste site-uri să se asigure că informația pusă la dispoziția utilizatorilor este una pe care aceștia o caută, dar și de încredere în același timp.

SEO Spam

Tehnica de SEO Spam este dăunătoare pentru orice site, aceasta poate afecta chiar și reputația pe care o aveți în online. Pe scurt, SEO Spam reprezintă modalități considerate a fi black hat SEO de a urca în căutări. SEO Spam-ul poate fi în acest fel foarte dăunător pentru site-ul vostru, lucru care poate duce în final chiar la excluderea site-ului pe care îl dețineți din căutări. Acest lucru vă poate afecta așadar foarte mult afacerea pe care o dețineți în online.

Pentru a evita acest SEO Spam, este important ca în primul rând să vă axați în special pe un conținut de cea mai bună calitate. Acesta trebuie să fie relevant, dar și valoros pentru audiența voastră. Trebuie să aveți în vedere crearea de linkuri naturale, dar și relevante și este important să fiți conștienți de cele mai recente practici SEO, astfel încât să evitați modalitățile de creștere SEO considerate a fi Black Hat.

Tabelul periodic al factorilor de succes SEO

Tabelul periodic al factorilor de succes SEO este o analiză sistematică a factorilor de clasare. Se ține cont așadar de mai mulți factori, astfel încât clasarea să fie una cât mai bună.

Grupul 1 – Meta

Acesta este cel mai important grup din punct de vedere SEO, el incluzând informații despre conținutul paginii web. În această categorie intră titlul paginii care trebuie să fie relevant pentru conținut. De asemenea, descrierea paginii și etichetele sunt și ele la fel de importante.

Grupul 2 – Conținutul

Conținutul este și el la fel de important, acesta fiind unul dintre factorii determinanți în ceea ce privește succesul din punct de vedere SEO. Acesta este motivul pentru care utilizatorii caută informații online. El trebuie să fie de o calitate foarte înaltă, dar și cât mai original și relevant.

Grupul 3 – Tehnic

Acesta este foarte important pentru experiența utilizatorilor, dar și pentru motoarele de căutare. Vă interesează așadar ca aspectele tehnice precum viteza de încărcare, securitatea, dar și daca site-ul este sau nu mobile responsive. Aceste lucruri contribuie la o mai bună clasare.

Grupul 4 – Legăturile

Legăturile către și dinspre pagina web sunt și ele foarte importante. Crearea de linkuri este un lucru pe care orice utilizator trebuie să-l aibă în vedere.

Grupul 5 – Utilizatorii

Experiența utilizatorilor este foarte importantă. Ei trebuie să se simtă cât mai confortabil pe site-ul vostru. Aceștia trebuie să găsească cât mai rapid informațiile pe care le caută.

Tabelul factorilor de succes SEO este așadar o parte a afacerii pe care orice website ar trebui să o îmbunătățească în timp. Aplicarea corespunzătoare SEO este un factor care poate duce la succesul website-ului.

Despre Tataru

Conduc echipa de SEO de la Marketos. Lucrez activ la următoarea generație de instrumente, informații și produse Marketos.

Ești pregătit să vorbești cu un expert în marketing? Sună-ne.

0747099238

50k

ore expertiză

10+

experți marketing

40+

siteuri lansate

Cu locații în Romania, Austria și USA, Marketos este pregătită să-ți ofere cele mai bune servicii de marketing care să-ți dezvolte afacerea.

Locatiile noastre

Romania (HQ): Str. Iancu Văcărescu nr. 7, 300179, Timișoara

Austria: Keltengasse 23, 2353 Guntramsdorf

San Francisco: 660 4th Street, San Francisco, CA 94107

Pentru programări telefonice, apelați:

0747 099 238

Cunoașterea cheltuielilor de publicitate actuale aproximative ne va ajuta să ne pregătim pentru auditul nostru și pentru apelul telefonic.
Indiferent de cât de bună va fi strategia noastră de promovare online, aveți nevoie de un buget pentru implementarea ei.