Acasă » Blog » Top 200 Pași SEO Pentru Prima Poziție În Google

Top 200 Pași SEO Pentru Prima Poziție În Google

Postat pe data de

Actualizat pe data de

Top 200 Pasi SEO pentru prima pozitie in Google

Poate că știți deja că Google folosește peste 200 de factori de clasificare în algoritmul său…

Dar care sunt aceștia, mai exact?

Ei bine, te așteaptă o surpriză, pentru că am alcătuit o listă completă.

Unii sunt dovediți.

Unii sunt controversați.

Altele sunt speculații ale tocilarilor SEO.

Dar toate sunt aici.

Și am actualizat recent această listă întreagă pentru 2022.

Să ne aruncăm direct în ea.

Factori de domeniu

  1. Vârsta domeniului: Mulți SEO cred că Google are încredere în mod inerent în domeniile mai vechi. Cu toate acestea, John Mueller de la Google a declarat că “vârsta domeniului nu ajută cu nimic“.
  2. Cuvântul cheie apare în domeniul de nivel superior: Faptul că aveți un cuvânt cheie în numele de domeniu nu vă oferă impulsul SEO pe care îl avea înainte. Dar încă acționează ca un semnal de relevanță.
  3. Durata de înregistrare a domeniului: Un brevet Google afirmă: “Un brevet Google: “Domeniile valoroase (legitime) sunt adesea plătite cu mai mulți ani în avans, în timp ce domeniile de tip doorway (nelegitime) sunt rareori folosite pentru mai mult de un an. Prin urmare, data la care un domeniu expiră în viitor poate fi folosită ca factor de predicție a legitimității unui domeniu.”
  4. Cuvânt cheie în subdomeniu: Grupul de experți Moz este de acord cu faptul că un cuvânt cheie care apare în subdomeniu poate stimula clasamentul.
  5. Istoria domeniului: Un site cu un proprietar volatil sau cu mai multe scăderi poate cere Google să “reseteze” istoricul site-ului, anulând legăturile care indică domeniul. Sau, în anumite cazuri, un domeniu penalizat poate transfera penalizarea către noul proprietar.
  6. Domeniu cu potrivire exactă: Domeniile de potrivire exactă au probabil un beneficiu SEO direct mic sau deloc. Dar dacă se întâmplă ca EMD-ul dvs. să fie un site de calitate scăzută, acesta este vulnerabil la actualizarea EMD.
Actualizare EMD

7. WhoIs public vs. privat: Informațiile WhoIs private pot fi un semn de “ceva de ascuns”. Googler Matt Cutts este citat ca declarând:

8. Proprietarul WhoIs penalizat: Dacă Google identifică o anumită persoană ca fiind un spammer, este logic că va examina cu atenție alte site-uri deținute de acea persoană.

9. Extensia TLD a țării: Existența unui domeniu de nivel superior cu cod de țară (.cn, .pt, .ca) poate ajuta uneori site-ul să se claseze pentru țara respectivă… dar poate limita capacitatea site-ului de a se clasa la nivel global.

Factori la nivel de pagină

10. Cuvânt cheie în eticheta de titlu: Deși nu mai este la fel de important ca odinioară, eticheta de titlu rămâne un semnal important de SEO on-page.

Titlurile optimizate cu cuvinte cheie nu aduc neaparat poziti de top in rankingul Google
  1. Eticheta de titlu începe cu un cuvânt cheie: Potrivit Moz, etichetele de titlu care încep cu un cuvânt cheie tind să aibă o performanță mai bună decât etichetele de titlu în care cuvântul cheie apare la sfârșitul etichetei.
  2. Cuvânt cheie în tag-ul de descriere: Google nu folosește tag-ul meta description ca un semnal direct de clasificare. Cu toate acestea, tag-ul de descriere poate avea un impact asupra ratei de clicuri, care este un factor cheie de clasificare.
  3. Cuvântul cheie apare în eticheta H1: Etichetele H1 sunt o “a doua etichetă de titlu”. Împreună cu eticheta de titlu, Google folosește eticheta H1 ca un semnal secundar de relevanță, conform rezultatelor unui studiu de corelare:
  1. TF-IDF: Un mod sofisticat de a spune: “Cât de des apare un anumit cuvânt într-un document?”. Cu cât acel cuvânt apare mai des pe o pagină, cu atât este mai probabil ca acea pagină să se refere la acel cuvânt. Google folosește probabil o versiune sofisticată a TF-IDF.
  2. Lungimea conținutului: Conținutul cu mai multe cuvinte poate acoperi o arie mai largă și sunt probabil preferabile în algoritm în comparație cu articolele mai scurte și superficiale. Într-adevăr, un studiu recent al industriei factorilor de clasificare a constatat că rezultatul mediu de pe prima pagină Google are o lungime de aproximativ 1400 de cuvinte.
Marimea continutului paginilor care sunt top 10 in Google

16. Cuprins: Utilizarea unui cuprins legat poate ajuta Google să înțeleagă mai bine conținutul paginii dumneavoastră. De asemenea, poate duce la crearea de sitelink-uri.

17. Indexarea semantică latentă a cuvintelor-cheie din conținut (LSI): Cuvintele-cheie LSI ajută motoarele de căutare să extragă semnificația din cuvinte care au mai multe sensuri (de exemplu: Apple, compania de calculatoare vs. Apple, fructul). Prezența/absența LSI acționează probabil și ca un semnal de calitate a conținutului.

18. Cuvinte cheie LSI în etichetele de titlu și descriere: Ca și în cazul conținutului paginilor web, cuvintele-cheie LSI din metatag-urile paginilor ajută probabil Google să discearnă între cuvintele cu mai multe semnificații potențiale. Poate acționa, de asemenea, ca un semnal de relevanță.

19. Pagina acoperă subiectul în profunzime: Există o corelație clară între profunzimea acoperirii subiectului și clasamentul Google. Prin urmare, paginile care acoperă toate unghiurile au probabil un avantaj față de paginile care acoperă doar parțial un subiect.

20. Viteza de încărcare a paginii prin HTML: Atât Google, cât și Bing folosesc viteza de încărcare a paginilor ca factor de clasificare. Google utilizează acum datele reale ale utilizatorilor Chrome pentru a evalua viteza de încărcare.

Analiza viteza de incarcare site marketos

21. Utilizarea AMP: Deși nu este un factor direct de clasificare Google, AMP poate fi o cerință pentru a fi clasificat în versiunea mobilă a Google News Carousel.

22. Potrivirea entităților: Conținutul unei pagini se potrivește cu “entitatea” pe care o caută un utilizator? În caz afirmativ, pagina respectivă poate primi un impuls de clasificare pentru acel cuvânt cheie.

23. Google Hummingbird: Această “schimbare de algoritm” a ajutat Google să treacă dincolo de cuvintele cheie. Mulțumită lui Hummingbird, Google poate acum să înțeleagă mai bine subiectul unei pagini web.

24. Conținutul duplicat: Conținutul identic de pe același site (chiar și ușor modificat) poate influența negativ vizibilitatea unui site în motoarele de căutare.

25. Rel=Canonical: Atunci când este folosită în mod corespunzător, utilizarea acestei etichete poate împiedica Google să vă penalizeze site-ul pentru conținut duplicat.

26. Optimizarea imaginilor: Imaginile trimit motoarelor de căutare semnale importante de relevanță prin intermediul numelui de fișier, textului alt, titlului, descrierii și legendei.

27. Recentarea conținutului: Actualizarea Google Caffeine favorizează conținutul publicat sau actualizat recent, în special pentru căutările sensibile la timp. Subliniind importanța acestui factor, Google afișează data ultimei actualizări a unei pagini pentru anumite pagini.

28. Amploarea actualizărilor de conținut: Importanța editărilor și a modificărilor servește, de asemenea, drept factor de prospețime. Adăugarea sau eliminarea unor secțiuni întregi este mai semnificativă decât schimbarea ordinii câtorva cuvinte sau corectarea unei greșeli de scriere.

29. Actualizări istorice ale paginilor: Cât de des a fost actualizată pagina de-a lungul timpului? Zilnic, săptămânal, o dată la 5 ani? Frecvența actualizărilor paginii joacă, de asemenea, un rol în prospețime.

30. Proeminența cuvintelor cheie: Faptul că un cuvânt cheie apare în primele 100 de cuvinte din conținutul unei pagini este corelat cu clasarea pe prima pagină Google.

31. Cuvântul cheie în tag-urile H2, H3: Faptul de a avea cuvântul cheie să apară ca un subtitlu în format H2 sau H3 poate fi un alt semnal slab de relevanță. De fapt, Googler John Mueller afirmă: “Nu este un semn de inteligență:

John Mueller heading tags

32. Calitatea legăturilor de ieșire: Mulți SEO consideră că crearea de linkuri către site-uri de autoritate ajută la trimiterea de semnale de încredere către Google. Iar acest lucru este susținut de un studiu recent din industrie.

33. Tema legăturii de ieșire: Conform algoritmului The Hilltop, Google poate folosi conținutul paginilor către care vă legați ca semnal de relevanță. De exemplu, dacă aveți o pagină despre mașini care face link către pagini legate de filme, acest lucru poate indica Google că pagina dvs. este despre filmul Cars, nu despre automobile.

34. Gramatică și ortografie: O gramatică și o ortografie corespunzătoare reprezintă un semnal de calitate, deși Cutts a transmis mesaje contradictorii în urmă cu câțiva ani cu privire la faptul că acest lucru este sau nu important.

35. Conținut sindicalizat: Este conținutul de pe pagină original? Dacă este răzuit sau copiat de pe o pagină indexată, nu se va clasifica la fel de bine… sau s-ar putea să nu fie indexat deloc.

36. Actualizare Mobile-Friendly: Adesea denumită “Mobilegeddon”, această actualizare a recompensat paginile care au fost optimizate corespunzător pentru dispozitivele mobile.

37. Mobile Usability: Site-urile web pe care utilizatorii de dispozitive mobile le pot utiliza cu ușurință pot avea un avantaj în “Mobile-first Index” al Google.

38. Conținut “ascuns” pe mobil: Conținutul ascuns pe dispozitivele mobile ar putea să nu fie indexat (sau să nu fie cântărit la fel de mult) față de conținutul complet vizibil. Cu toate acestea, un Googler a declarat recent că conținutul ascuns este OK. Dar a mai spus, de asemenea, că în același videoclip, “…dacă este un conținut critic, ar trebui să fie vizibil…”.

39. “Conținut suplimentar” util: Conform unui document de acum public al Google Rater Guidelines Document, conținutul suplimentar util este un indicator al calității unei pagini (și, prin urmare, al clasamentului Google). Exemplele includ convertoare de valută, calculatoare de dobânzi la credite și rețete interactive.

40. Conținut ascuns în spatele filelor: Utilizatorii trebuie să facă clic pe o filă pentru a dezvălui o parte din conținutul paginii dumneavoastră? Dacă da, Google a spus că acest conținut “este posibil să nu fie indexat”.

41. Numărul de link-uri de ieșire: Prea multe OBL-uri dofollow pot “scurge” PageRank, ceea ce poate afecta clasamentul paginii respective.

42. Multimedia: Imaginile, videoclipurile și alte elemente multimedia pot acționa ca un semnal de calitate a conținutului.

43. Numărul de linkuri interne care indică pagina: Numărul de linkuri interne către o pagină indică importanța acesteia în raport cu alte pagini de pe site (mai multe linkuri interne=mai important).

44. Calitatea legăturilor interne care indică spre pagină: Legăturile interne de la pagini cu autoritate din domeniu au un efect mai puternic decât paginile fără PageRank sau cu PageRank scăzut.

45. Link-uri rupte: A avea prea multe link-uri rupte pe o pagină poate fi un semn al unui site neglijat sau abandonat. Documentul Google Rater Guidelines Document folosește linkurile rupte ca fiind unul dintre era pentru a evalua calitatea unei pagini de internet.

46. Nivelul de citire: Nu există nicio îndoială că Google estimează nivelul de citire al paginilor web.

Dar ce face cu aceste informații este de discutat. Unii spun că un nivel de citire de bază vă va ajuta să vă clasificați mai bine, deoarece va atrage masele. Dar alții asociază un nivel de citire de bază cu fabrici de conținut precum Ezine Articles.

47. Linkuri de afiliere: Link-urile afiliate în sine probabil că nu vă vor afecta clasamentul. Dar dacă aveți prea multe, algoritmul Google ar putea acorda o atenție mai mare altor semnale de calitate pentru a se asigura că nu sunteți un “site afiliat subțire“.

48. Erori HTML/validare W3C: O mulțime de erori HTML sau o codificare neglijentă poate fi un semn al unui site de slabă calitate. Deși este controversat, mulți în SEO consideră că o pagină bine codificată este folosită ca semnal de calitate.

49. Autoritatea domeniului: Toate lucrurile fiind egale, o pagină de pe un domeniu cu autoritate va fi mai bine clasată decât o pagină de pe un domeniu cu mai puțină autoritate.

Raing Domeniu corelat cu pozitii mai inalte in Google

50. PageRank al paginii: Nu este perfect corelat. Dar paginile cu multă autoritate au tendința de a depăși paginile fără prea multă autoritate de legătură.

51. Lungimea URL-ului: URL-urile excesiv de lungi pot afecta vizibilitatea unei pagini în motoarele de căutare. De fapt, mai multe studii din industrie au constatat că URL-urile scurte tind să aibă un ușor avantaj în rezultatele de căutare Google.

Marime url

52. Calea URL: O pagină mai apropiată de pagina de start poate avea o ușoară creștere a autorității față de paginile îngropate adânc în arhitectura unui site.

53. Editorii umani: Deși nu a fost niciodată confirmat, Google a depus un brevet pentru un sistem care permite editorilor umani să influențeze SERP-urile.

54. Categoria de pagină: Categoria în care apare pagina este un semnal de relevanță. O pagină care face parte dintr-o categorie strâns legată poate primi un impuls de relevanță în comparație cu o pagină care este clasată într-o categorie fără legătură.

55. Cuvânt cheie în URL: Un alt semnal de relevanță. Un reprezentant Google a numit recent acest lucru “un factor de clasificare foarte mic“. Dar un factor de clasificare totuși.

56. Șirul URL: Categoriile din șirul URL sunt citite de Google și pot oferi un semnal tematic cu privire la ceea ce reprezintă o pagină.

57. Referințe și surse: Citarea referințelor și a surselor, așa cum fac lucrările de cercetare, poate fi un semn de calitate. Ghidul de calitate Google afirmă că recenzorii ar trebui să fie atenți la surse atunci când analizează anumite pagini: “Acesta este un subiect în care expertiza și/sau sursele de autoritate sunt importante…”. Cu toate acestea, Google a negat că folosește linkurile externe ca semnal de clasificare.

58. Puncte și liste numerotate: Punctele și listele numerotate ajută la fragmentarea conținutului dvs. pentru cititori, făcându-l mai ușor de utilizat. Google probabil că este de acord și poate prefera conținutul cu puncte și numere.

59. Prioritatea paginii în Sitemap: Prioritatea acordată unei pagini prin intermediul fișierului sitemap.xml poate influența clasamentul.

60. Prea multe linkuri de ieșire: Direct din documentul Quality rater menționat mai sus:

Parere Google despre cum afeceaza prea multe linkuri seo

61. Semnale UX de la alte cuvinte cheie Page Ranks For: Dacă pagina este clasată pentru mai multe alte cuvinte cheie, aceasta poate oferi Google un semn intern de calitate. De fapt, în raportul recent al Google “How Search Works” (Cum funcționează căutarea) se precizează:

Google despre cum functioenaza google search

62. Vârsta paginii: Deși Google preferă conținutul proaspăt, o pagină mai veche care este actualizată în mod regulat poate fi mai performantă decât o pagină mai nouă.

63. Layout prietenos pentru utilizator: Citez din nou documentul Google Quality Guidelines Document:

“Dispunerea paginilor de cea mai bună calitate face ca conținutul principal să fie imediat vizibil.”

64. Domenii parcate: O actualizare Google din decembrie 2011 a redus vizibilitatea în căutare a domeniilor parcate.

65. Conținut util: După cum a subliniat cititorul Backlinko Jared Carrizales, Google poate face distincție între conținutul “de calitate” și cel “util”.

Factori la nivel de site

66. Conținutul oferă valoare și informații unice: Google a declarat că este fericit să penalizeze site-urile care nu aduc nimic nou sau util, în special site-urile afiliate subțiri.

67. Pagina de contact: Documentul de calitate Google menționat anterior afirmă că preferă site-urile cu o “cantitate adecvată de informații de contact”. Asigurați-vă că informațiile de contact se potrivesc cu informațiile whois.

68. Domain Trust/TrustRank: Mulți SEO consideră că “TrustRank” este un factor de clasificare masiv de important. Iar un brevet Google intitulat “Search result ranking based on trust”, pare să susțină acest lucru.

69. Arhitectura site-ului: O arhitectură de site bine pusă la punct (de exemplu, o structură în silozuri) ajută Google să organizeze tematic conținutul dumneavoastră. De asemenea, poate ajuta Googlebot să acceseze și să indexeze toate paginile site-ului dumneavoastră.

70. Actualizări ale site-ului: Mulți SEO consideră că actualizările site-ului – și mai ales atunci când se adaugă conținut nou pe site – funcționează un factor de prospețime la nivelul întregului site. Deși Google a negat recent că folosește “frecvența de publicare” în algoritmul său.

71. Prezența Sitemap-ului: O hartă a site-ului ajută motoarele de căutare să indexeze mai ușor și mai temeinic paginile dvs., îmbunătățind vizibilitatea. Cu toate acestea, Google a declarat recent că sitemap-urile HTML nu sunt “utile” pentru SEO.

72. Timp de funcționare a site-ului: O mulțime de timpii de nefuncționare din cauza întreținerii site-ului sau a problemelor legate de server vă poate afecta clasamentul (și poate duce chiar la dezindexare dacă nu este corectată).

73. Locația serverului: Locația serverului influențează locul în care se clasează site-ul dvs. în diferite regiuni geografice (sursa). Deosebit de important pentru căutările geo-specifice.

74. Certificatul SSL: Google a confirmat că utilizarea HTTPS ca semnal de clasificare.

75. E-A-T: Prescurtare de la “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” (expertiză, autoritate, încredere). Google poate acorda un avantaj site-urilor cu un nivel ridicat de E-A-T (în special site-urilor care publică conținut legat de sănătate).

76. Informații Meta duplicate pe site: Meta-informațiile duplicate pe site-ul dumneavoastră pot scădea vizibilitatea tuturor paginilor dumneavoastră.

77. Navigare Breadcrumb: Acesta este un stil de arhitectură de site ușor de utilizat care ajută utilizatorii (și motoarele de căutare) să știe unde se află pe un site.

Google afirmă că: “Google Search utilizează marcajul breadcrumb în corpul unei pagini web pentru a clasifica informațiile din pagină în rezultatele căutării.”

78. Optimizat pentru mobil: Având în vedere că mai mult de jumătate din toate căutările sunt efectuate de pe dispozitive mobile, Google vrea să vadă că site-ul dvs. este optimizat pentru utilizatorii de dispozitive mobile. De fapt, Google penalizează acum site-urile web care nu sunt mobile friendly

79. YouTube: Nu există nicio îndoială că videoclipurile de pe YouTube beneficiază de un tratament preferențial în SERPs (probabil pentru că Google îl deține).

De fapt, Search Engine Land a constatat că traficul de pe YouTube.com a crescut semnificativ după Google Panda.

80. Utilizabilitatea site-ului: Un site care este dificil de utilizat sau de navigat poate afecta indirect clasamentele prin reducerea timpului petrecut pe site, a paginilor vizualizate și a ratei de respingere (cu alte cuvinte, factorii de clasament RankBrain).

81. Utilizarea Google Analytics și Google Search Console: Unii cred că dacă aveți aceste două programe instalate pe site-ul dvs. puteți îmbunătăți indexarea paginii dvs. De asemenea, ele pot influența direct clasamentele, oferindu-i Google mai multe date cu care să lucreze (de exemplu, o rată de respingere mai precisă, dacă obțineți sau nu trafic de trimitere de la backlink-urile dvs. etc.). Acestea fiind spuse, Google a negat acest lucru ca fiind un mit.

82. Recenzii ale utilizatorilor/reputația site-ului: Reputația unui site pe site-uri precum Yelp.com joacă probabil un rol important în algoritmul Google. Google chiar a postat o prezentare rareori sinceră a modului în care utilizează recenziile online, după ce un site a fost prins în timp ce înșela clienții în încercarea de a obține vizibilitate presă și link-uri.

83. Core Web Vitals: Core Web Vitals sunt “mai mult decât un element de departajare” în ceea ce privește impactul lor asupra clasamentelor.

Factorii Backlink

84. Vârsta domeniului de legătură: Backlink-urile de la domenii vechi pot fi mai puternice decât cele de la domenii noi.

85. # of Linking Root Domains: Numărul de domenii de trimitere este unul dintre cei mai importanți factori de clasificare în algoritmul Google, după cum puteți vedea din urmatorul studiu de 11,8 milioane de rezultate de căutare Google.

Paginile care rankeaza bine au mai multe linkuri de referal

86. # de linkuri de la IP-uri separate de clasă C: Legăturile de la adrese IP separate sugerează o gamă mai largă de site-uri care se leagă de dumneavoastră, ceea ce poate ajuta la clasificare.

87. # de pagini cu linkuri: Numărul total de pagini de legătură (chiar și din același domeniu) poate avea impact asupra clasamentelor.

88. Backlink Anchor Text (Textul de ancorare a legăturii): Așa cum se menționează în această descriere a algoritmului original al Google:

“În primul rând, ancorele oferă adesea descrieri mai precise ale paginilor web decât paginile în sine.”

Evident, textul de ancorare este mai puțin important decât înainte (și, atunci când este supra-optimizat, funcționează ca un semnal de webspam). Dar textul de ancorare bogat în cuvinte cheie trimite încă un semnal puternic de relevanță în doze mici.

89. Alt Tag (pentru linkuri de imagine): Textul Alt acționează ca text de ancorare pentru imagini.

90. Linkuri din domenii .edu sau .gov: Matt Cutts a declarat că TLD nu influențează importanța unui site. Iar Google a declarat că “ignoră” o mulțime de linkuri Edu. Cu toate acestea, acest lucru nu îi împiedică pe SEO să creadă că există un loc special în algoritm pentru TLD-urile .gov și .edu.

91. Autoritatea paginii de legătură: Autoritatea (PageRank) paginii de trimitere a fost un factor de clasificare extrem de important încă de la începuturile Google și încă mai este.

92. Autoritatea domeniului de legătură: Autoritatea domeniului de trimitere poate juca un rol independent în valoarea unui link.

93. Link-uri de la concurenți: Linkurile de la alte pagini care se clasează în același SERP pot fi mai valoroase pentru clasarea unei pagini pentru acel cuvânt cheie (datorită faptului că sunt pagini foarte relevante).

94. Link-uri de la site-uri web “așteptate”: Deși speculativ, unii SEO consideră că Google nu va avea încredere deplină în site-ul dvs. web până când nu veți primi linkuri de la un set de site-uri de autoritate “așteptate” din industria dvs.

95. Link-uri din cartierele rele: Linkurile din așa-numitele “cartiere rele” pot dăuna site-ului dumneavoastră.

96. Guest Posts: Deși legăturile din postările de invitați încă mai au valoare, probabil că nu sunt la fel de puternice ca adevăratele legături editoriale (în plus, postările de invitați “pe scară largă” vă pot pune site-ul în dificultate).

97. Link-uri din reclame: Conform Google, linkurile din reclame ar trebui să fie nofollowed sau să utilizeze atributul rel=sponsored. Cu toate acestea, este probabil ca Google să fie capabil să identifice și să filtreze link-urile urmate din anunțuri.

98. Autoritatea paginii de start: Legăturile către pagina de pornire a unei pagini de trimitere pot juca o importanță deosebită în evaluarea ponderii unui site – și, prin urmare, a unui link.

99. Linkuri Nofollow: Acesta este unul dintre cele mai controversate subiecte în SEO. Cuvântul oficial al Google pe această temă este:  “În general, nu le urmărim.”

Ceea ce sugerează că da… cel puțin în anumite cazuri. Faptul de a avea un anumit procent de link-uri nofollow poate indica, de asemenea, un profil de link-uri naturale vs. nefirești.

100. Diversitatea tipurilor de linkuri: A avea un procent nefiresc de mare de link-uri care provin dintr-o singură sursă (de exemplu, profiluri de forum, comentarii de blog) poate fi un semn de webspam. Pe de altă parte, linkurile din surse diverse este un semn al unui profil de linkuri naturale.

101. Etichete “sponsorizate” sau “UGC”: Legăturile etichetate ca “rel=sponsored” sau “rel=UGC” sunt tratate diferit față de legăturile normale “followed” sau rel=nofollow.

102. Legături contextuale: Legăturile încorporate în conținutul unei pagini sunt considerate mai puternice decât legăturile de pe o pagină goală sau care se găsesc în altă parte a paginii.

103. Redirecționări 301 excesive către pagină: Backlink-urile care provin din redirecționări 301 diluează o parte din PageRank, conform unui video de ajutor pentru webmasteri.

104. Textul de ancorare a legăturilor interne: Textul de ancorare al legăturilor interne este un alt semnal de relevanță. Acestea fiind spuse, legăturile interne au probabil o pondere mult mai mică decât textul de ancorare care provine de la site-uri externe.

105. Atribuirea titlului linkului: Link Title Attribution: Titlul linkului (textul care apare atunci când treceți deasupra unui link) poate fi, de asemenea, utilizat ca un semnal slab de relevanță.

106. Țara TLD a domeniului de referință: Obținerea de linkuri de la extensii de domeniu de nivel superior specifice unei țări (.de, .cn, .co.uk) vă poate ajuta să vă poziționați mai bine în țara respectivă.

107. Locația linkului în conținut: Linkurile de la începutul unui conținut pot avea o pondere ușor mai mare decât linkurile plasate la sfârșitul conținutului.

link location

108. Locația linkului pe pagină: Locul în care apare un link pe o pagină este important. În general, un link încorporat în conținutul unei pagini este mai puternic decât un link în zona de subsol sau în bara laterală.

109. Relevanța domeniului de legătură: Un link de pe un site dintr-o nișă similară este semnificativ mai puternic decât un link de pe un site fără nicio legătură.

110. Relevanța la nivel de pagină: Un link de la o pagină relevantă transmite, de asemenea, mai multă valoare.

111. Cuvânt cheie în titlu: Google acordă un plus de dragoste linkurilor de la pagini care conțin cuvântul cheie al paginii dvs. în titlu (“Experts linking to experts”.).

112. Viteza pozitivă a legăturii: Un site cu o viteză pozitivă a legăturilor primește de obicei un impuls în SERP, deoarece arată că site-ul dvs. este în creștere în popularitate.

link velocity

113. Viteza negativă a legăturii: Pe de altă parte, o viteză negativă a legăturilor poate reduce semnificativ clasamentul, deoarece este un semnal de scădere a popularității.

114. Link-uri de la pagini “Hub”: Algoritmul Hilltop sugerează că obținerea de link-uri de la pagini care sunt considerate resurse de top (sau hub-uri) pe un anumit subiect beneficiază de un tratament special.

115. Link-uri de la site-uri cu autoritate: Un link de la un site considerat un “site de autoritate” probabil că transmite mai mult juice decât un link de la un site mic, relativ necunoscut.

116. Legătura ca sursă Wikipedia: Deși legăturile sunt nofollow, mulți cred că obținerea unui link de la Wikipedia vă oferă un plus de încredere și autoritate în ochii motoarelor de căutare. Google a negat acest lucru.

117. Coocurențe: Cuvintele care tind să apară în jurul backlink-urilor dvs. ajută să spună Google despre ce este vorba în acea pagină.

118. Backlink Age: Conform unui brevet Google, legăturile mai vechi au mai multă putere de clasificare decât backlink-urile nou create.

119. Link-uri de pe site-uri reale vs. “Splogs”: Datorită proliferării rețelelor de bloguri, Google acordă probabil mai multă greutate linkurilor care provin de la “site-uri reale” decât de la bloguri false. Probabil că utilizează semnale de marcă și de interacțiune cu utilizatorii pentru a face distincția între cele două.

120. Profilul de legături naturale: Un site cu un profil de linkuri “natural” va avea un rang ridicat și va fi mai rezistent la actualizări decât unul care a folosit în mod clar strategii black hat pentru a construi linkuri.

121. Link-uri reciproce: Pagina Link Schemes a Google enumeră “Schimbul excesiv de linkuri” ca fiind o schemă de linkuri care trebuie evitată.

122. Legături cu conținut generat de utilizatori: Google poate identifica UGC față de conținutul publicat de proprietarul real al site-ului. De exemplu, ei știu că un link de pe blogul oficial WordPress.com este foarte diferit de un link de pe besttoasterreviews.wordpress.com.

123. Linkuri de la 301: Linkurile de la redirecționări 301 pot pierde un pic de juice în comparație cu un link direct. Cu toate acestea, Matt Cutts spune că o redirecționare 301 este similară cu legăturile directe

124. Schema.org Usage: Paginile care suportă microformatul pot fi mai bine clasate decât cele care nu îl suportă. Acest lucru poate fi un impuls direct sau faptul că paginile cu microformatări au un CTR mai mare în SERP.

125. TrustRank al site-ului care face legătura: Seriozitatea site-ului care se leagă de dumneavoastră determină cât de mult “TrustRank” vă este transmis.

126. Numărul de linkuri de ieșire de pe pagină: PageRank este finit. Un link de pe o pagină cu sute de linkuri externe transmite mai puțin PageRank decât o pagină cu o mână de linkuri externe.

127. Linkuri de forum: Din cauza spamming-ului la nivel industrial, Google poate devaloriza în mod semnificativ legăturile de pe forumuri.

128. Numărul de cuvinte din conținutul linkurilor: Un link dintr-o postare de 1000 de cuvinte este de obicei mai valoros decât un link din interiorul unui fragment de 25 de cuvinte.

129. Calitatea conținutului linkurilor: Linkurile din conținut prost scris sau filat nu trec la fel de multă valoare ca linkurile din conținut bine scris, conținut.

130. Linkuri la nivelul întregului site: Matt Cutts a confirmat că linkurile sitewide sunt “comprimate” pentru a conta ca un singur link.

Interacțiunea cu utilizatorul

131. RankBrain: RankBrain este algoritmul de inteligență artificială al Google. Mulți cred că scopul său principal este de a măsura modul în care utilizatorii interacționează cu rezultatele căutării (și de a clasifica rezultatele în consecință).

132. Organic Click Through Rate pentru un cuvânt cheie: Conform Google, paginile care sunt accesate mai mult în CTR pot primi o creștere a SERP pentru acel cuvânt cheie.

interpretare experiment live

133. CTR organic pentru toate cuvintele cheie: CTR-ul organic al unui site pentru toate cuvintele-cheie pentru care este clasificat poate fi un semnal bazat pe interacțiunea cu utilizatorul (cu alte cuvinte, un “scor de calitate” pentru rezultatele organice).

134. Bounce Rate (rata de respingere): Nu toată lumea din SEO este de acord cu faptul că rata de respingere contează, dar poate fi o modalitate prin care Google își folosește utilizatorii ca testeri de calitate (la urma urmei, paginile cu o rată de respingere ridicată probabil că nu sunt un rezultat excelent pentru acel cuvânt cheie). De asemenea, un studiu amplu realizat de SEMRush a găsit o corelație între bounce rate și clasamentul Google.

135. Trafic direct: S-a confirmat faptul că Google utilizează datele din Google Chrome pentru a determina câte persoane vizitează site-ul (și cât de des). Site-urile cu mult trafic direct sunt probabil site-uri de calitate superioară față de site-urile care au foarte puțin trafic direct. De fapt, studiul SEMRush pe care tocmai l-am citat a constatat o corelație semnificativă între traficul direct și clasamentele Google.

136. Traficul repetat: Site-urile cu vizitatori repetați pot obține o creștere a clasamentului Google.

137. Pogosticking: “Pogosticking” este un tip special de bounce. În acest caz, utilizatorul face clic pe alte rezultate ale căutării în încercarea de a găsi răspunsul la întrebarea sa.

138. Site-uri blocate: Google a renunțat la această funcție în Chrome. Cu toate acestea, Panda a folosit această caracteristică ca un semnal de calitate. Așadar, este posibil ca Google să mai folosească o variantă a acesteia.

139. Chrome Bookmarks (Marcaje din Chrome): Știm că Google colectează date de utilizare a browserului Chrome. Este posibil ca paginile care sunt marcate în Chrome să primească un impuls.

140. Numărul de comentarii: Paginile cu multe comentarii pot fi un semnal de interacțiune cu utilizatorii și de calitate. De fapt, un Google a spus că comentariile pot ajuta “foarte mult” la clasament.

141. Dwell Time: Google acordă o atenție deosebită “dwell time”: cât timp petrec oamenii pe pagina dvs. atunci când vin de la o căutare Google. Acest lucru este, de asemenea, denumit uneori “clicuri lungi vs. clicuri scurte”. Pe scurt: Google măsoară cât timp petrec cei care efectuează căutări pe Google pe pagina dvs. Cu cât mai mult timp petrecut, cu atât mai bine.

Reguli speciale ale algoritmului Google

142. Întrebarea merită prospețime: Google dă un impuls paginilor mai noi pentru anumite căutări.

143. Query Deserves Diversity: Google poate adăuga diversitate la un SERP pentru cuvinte-cheie ambigue, cum ar fi “Ted”, “WWF” sau “ruby”.

144. User Browsing History (Istoricul de navigare al utilizatorului): Probabil că ați observat și dumneavoastră acest lucru: site-urile web pe care le vizitați frecvent primesc o creștere în SERP pentru căutările dumneavoastră.

145. Istoricul de căutare al utilizatorului: Lanțul de căutări influențează rezultatele căutărilor pentru căutările ulterioare. De exemplu, dacă căutați “recenzii”, apoi căutați “prăjitoare de pâine”, este mai probabil ca Google să clasifice site-urile de recenzii ale prăjitoarelor de pâine mai sus în SERP.

146. Featured Snippets: Conform unui studiu SEMRush, Google alege conținutul Featured Snippets pe baza unei combinații de lungime a conținutului, formatare, autoritate a paginii și utilizare a HTTPs.

147. Geo Targeting: Google acordă preferință site-urilor cu un IP al serverului local și cu o extensie a numelui de domeniu specifică unei țări.

148. Safe Search (Căutare sigură): Rezultatele căutărilor cu cuvinte de înjurătură sau conținut pentru adulți nu vor apărea pentru persoanele care au funcția Safe Search activată.

149. Cuvinte-cheie “YMYL”: Google are standarde de calitate a conținutului mai ridicate pentru cuvintele-cheie “Your Money or Your Life” (Banii tăi sau viața ta).

150. Plângeri DMCA: Google “retrogradează” paginile cu plângeri DMCA legitime.

151. Diversitatea domeniilor: Așa-numita “Bigfoot Update” ar fi adăugat mai multe domenii pe fiecare pagină SERP.

152. Căutări tranzacționale: Google afișează uneori rezultate diferite pentru cuvinte-cheie legate de cumpărături, cum ar fi căutările de zboruri.

153. Căutări locale: Pentru căutările locale, Google plasează adesea rezultatele locale deasupra SERP-urilor organice “normale”.

cautari locale

154. Top Stories box: Anumite cuvinte cheie declanșează o casetă Top Stories.

155. Preferința pentru marile mărci: După actualizarea Vince, Google a început să ofere marilor branduri un impuls pentru anumite cuvinte cheie.

156. Rezultatele cumpărăturilor: Google afișează uneori rezultatele Google Shopping în SERP-urile organice.

157. Rezultatele imaginilor: Imaginile Google apar uneori în rezultatele normale, organice ale căutării.

158. Rezultatele ouălor de Paște: Google are o duzină de rezultate de tip Ouă de Paște. De exemplu, atunci când căutați “Atari Breakout” în căutarea de imagini Google, rezultatele căutării se transformă într-un joc jucabil (!). O recunoaștere a lui Victor Pan pentru acest lucru.

159. Rezultatele unui singur site pentru mărci: Cuvintele cheie orientate pe domeniu sau pe marcă aduc mai multe rezultate de pe același site.

160. Payday Loans Update: Acesta este un algoritm special conceput pentru a curăța “interogările foarte spammate“.

Semnale de marcă

161. Textul de ancorare a numelui mărcii: Textul de ancorare cu nume de marcă este un semnal de marcă simplu – dar puternic.

162. Căutări de marcă: Oamenii caută mărci. Dacă oamenii caută marca dvs. în Google, acest lucru îi arată lui Google că site-ul dvs. este o marcă reală.

163. Căutări de marcă + cuvinte cheie: Oamenii caută un anumit cuvânt cheie împreună cu marca dvs. (de exemplu: “Backlinko Google ranking factors” sau “Backlinko SEO”)? Dacă da, Google vă poate oferi o creștere a clasamentului atunci când oamenii caută versiunea fără marcă a acelui cuvânt cheie în Google.

164. Site-ul are pagină de Facebook și aprecieri: Mărcile au tendința de a avea pagini de Facebook cu multe like-uri.

165. Site-ul are profil Twitter cu Followers: Profilurile Twitter cu mulți urmăritori semnalează o marcă populară.

166. Pagina oficială a companiei pe Linkedin: Cele mai multe afaceri reale au pagini Linkedin ale companiei.

167. Known Authorship (Autori cunoscuți): În februarie 2013, directorul executiv al Google, Eric Schmidt, a afirmat în mod faimos:

“În cadrul rezultatelor căutării, informațiile legate de profilurile online verificate vor fi mai bine clasate decât conținutul fără o astfel de verificare, ceea ce va face ca majoritatea utilizatorilor să dea click în mod natural pe primele rezultate (verificate).”

168. Legitimitatea conturilor de social media: Un cont de social media cu 10 000 de urmăritori și 2 postări este probabil interpretat în mod diferit față de un alt cont cu 10 000 de urmăritori puternici și cu multă interacțiune. De fapt, Google a depus un brevet pentru a determina dacă conturile de social media sunt reale sau false.

169. Mențiuni de marcă în topurile de știri: Mărcile foarte mari sunt menționate pe site-urile Top Stories tot timpul. De fapt, unele mărci au chiar și un feed de știri de pe propriul site, pe prima pagină.

170. Mențiuni de marcă fără legătură: Mărcile sunt menționate fără a fi legate de ele. Google probabil că analizează mențiunile de marcă fără legături ca pe un semnal de marcă.

171. Locație de cărămidă și mortar: Întreprinderile reale au birouri. Este posibil ca Google să pescuiască date despre locație pentru a determina dacă un site este sau nu o marcă mare.

Factori de Webspam la fața locului

172. Sancțiunea Panda: Site-urile cu conținut de slabă calitate (în special fermele de conținut) sunt mai puțin vizibile în căutare după ce au fost afectate de o penalizare Panda.

173. Legături către cartiere rele: Legăturile către “cartierele rele” – cum ar fi site-urile de farmacii sau de împrumuturi de tip payday loan care fac spam – vă pot afecta vizibilitatea în căutare.

174. Redirecționări: Redirecționările viclene sunt un mare nu-nu. Dacă este prins, poate face ca un site să fie nu doar penalizat, ci și dezindexat.

175. Popup-uri sau “anunțuri care distrag atenția”: Documentul oficial Google Rater Guidelines Document spune că popup-urile și reclamele care distrag atenția sunt un semn al unui site de calitate scăzută.

176. Popup-uri interstițiale: Google poate penaliza site-urile care afișează popup-uri “interstițiale” pe întreaga pagină pentru utilizatorii mobili.

177. Supraoptimizarea site-ului: Da, Google îi penalizează pe cei care își supra-optimizează site-ul. Acest lucru include: keyword stuffing, header tag stuffing, decorarea excesivă a cuvintelor cheie.

178. Conținut aberativ: Un brevet Google descrie modul în care Google poate identifica conținutul “gibberish”, care este util pentru filtrarea conținutului filat sau autogenerat din indexul său.

179. Doorway Pages (Pagini de intrare): Google dorește ca pagina pe care o arătați către Google să fie pagina pe care o vede în cele din urmă utilizatorul. Dacă pagina dvs. redirecționează oamenii către o altă pagină, aceasta este o “Doorway Page”. Inutil să mai spunem că Google nu agreează site-urile care folosesc “Doorway Pages”.

180. Anunțuri deasupra pliului: Algoritmul “Page Layout Algorithm” penalizează site-urile cu multe reclame (și nu prea mult conținut) deasupra pliului.

181. Ascunderea legăturilor de afiliere: Exagerarea în încercarea de a ascunde link-urile afiliate (în special în cazul în care se utilizează cloaking) poate atrage o penalizare.

182. Fred: O poreclă dată unei serii de actualizări Google începând cu 2017. Potrivit Search Engine Land, Fred “vizează site-urile cu conținut de valoare redusă care pun veniturile mai presus de a-și ajuta utilizatorii”.

183. Site-urile afiliate: Nu este un secret că Google nu este cel mai mare fan al afiliaților. Și mulți cred că site-urile care monetizează cu programe de afiliere sunt supuse unei examinări suplimentare.

184. Conținut autogenerat: Este de înțeles că Google urăște conținutul autogenerat. Dacă suspectează că site-ul dvs. pompează conținut generat pe calculator, acest lucru ar putea duce la o penalizare sau la dezindexare.

185. Excesul de PageRank Sculpting: A merge prea departe cu PageRank sculpting – prin nofollowarea tuturor link-urilor de ieșire – poate fi un semn de joc de noroc.

186. Adresă IP marcată ca fiind spam: Dacă adresa IP a serverului dumneavoastră este marcată pentru spam, aceasta poate afecta toate site-urile de pe acel server.

187. Meta Tag Spamming: Umplerea de cuvinte cheie se poate întâmpla și în meta tag-uri. Dacă Google crede că adăugați cuvinte cheie în tag-urile de titlu și descriere în încercarea de a juca algo, poate aplica o penalizare site-ului dvs.

Factori de spam web în afara site-ului

188. Site piratat: Dacă site-ul dumneavoastră este piratat, acesta poate fi eliminat din rezultatele căutării. De fapt, Search Engine Land a fost complet dezindexat după ce Google a crezut că a fost piratat.

ce a invatat searchland cand a fost dezindexat din google pentru o zi

189. Influxul nefiresc de linkuri: Un aflux brusc (și nenatural) de linkuri este un semn sigur de linkuri false.

190. Penalizarea Penguin: Site-urile care au fost lovite de Google Penguin sunt semnificativ mai puțin vizibile în căutare. Deși, aparent, Penguin se concentrează acum mai mult pe filtrarea legăturilor proaste vs. penalizarea unor site-uri întregi.

191. Profil de linkuri cu un procent ridicat de linkuri de calitate scăzută: O mulțime de link-uri din surse utilizate în mod obișnuit de SEO-urile black hat (cum ar fi comentariile de pe bloguri și profilurile de pe forumuri) poate fi un semn de joc de noroc în sistem.

192. Link-uri de pe site-uri web fără legătură: Un procent ridicat de backlink-uri de la site-uri fără legătură cu tematica poate crește șansele unei penalizări manuale.

193. Avertismentul privind legăturile nefirești: Google a trimis mii de mesaje “Google Search Console notice of detected unnatural links” (Google Search Console – notificare de detectare a legăturilor nefirești). Acest lucru precede, de obicei, o scădere a clasamentului, deși nu în 100% din cazuri.

194. Legături de director de calitate scăzută: Potrivit Google, backlink-urile din directoare de calitate scăzută pot duce la o penalizare.

195. Widget Links: Google nu vede cu ochi buni linkurile care sunt generate automat atunci când utilizatorul încorporează un “widget” pe site-ul său.

196. Link-uri de la același IP de clasă C: Obținerea unei cantități nefirești de link-uri de la site-uri de pe același IP de server poate ajuta Google să determine că link-urile dvs. provin dintr-o rețea de bloguri.

197. Text de ancorare “otrăvit”: Faptul de a avea text de ancorare “otrăvit” (în special cuvinte cheie din farmacie) îndreptat către site-ul dvs. poate fi un semn de spam sau un site piratat. În orice caz, poate afecta clasamentul site-ului dvs.

198. Spike Link nefiresc: Un brevet Google din 2013 descrie modul în care Google poate identifica dacă un aflux de linkuri către o pagină este sau nu legitim. Aceste linkuri nefirești pot deveni devalorizate.

199. Linkuri din directoare de articole și comunicate de presă: Anuarele de articole și comunicatele de presă au fost folosite în mod abuziv până la punctul în care Google consideră acum aceste două strategii de creare de linkuri ca fiind o “schemă de linkuri” în multe cazuri.

200. Acțiuni manuale: Există mai multe tipuri de acestea, dar cele mai multe sunt legate de construirea de linkuri black hat.

201. Vânzarea de link-uri: Să fii prins vânzând link-uri îți poate afecta vizibilitatea în căutare.

202. Google Sandbox: Site-urile noi care primesc un aflux brusc de linkuri sunt uneori plasate în Google Sandbox, care limitează temporar vizibilitatea în căutare.

203. Google Dance: Dansul Google poate zdruncina temporar clasamentele. Potrivit unui brevet Google, aceasta poate fi o modalitate prin care aceștia pot determina dacă un site încearcă sau nu să se joace cu algoritmul.

204. Instrumentul Disavow: Utilizarea instrumentului Disavow Tool poate elimina o penalizare manuală sau algoritmică pentru site-urile care au fost victime ale SEO negativ.

205. Cerere de reconsiderare: O cerere de reconsiderare reușită poate ridica o penalizare.

206. Scheme de linkuri temporare: Google a luat la cunoștință de persoanele care creează – și elimină rapid – linkuri spam. Cunoscută și sub numele de schemă de linkuri temporare.

Concluzie

Este o listă destul de lungă.

Pentru a rezuma, iată care sunt cei mai importanți factori de clasificare Google în 2022:

  • Domenii de referință
  • Rata de clicuri organice
  • Autoritatea domeniului
  • Utilizabilitatea pe mobil
  • Timpul de așteptare
  • Numărul total de backlink-uri
  • Calitatea conținutului
  • SEO on-page

Obțineți auditul tău SEO

Cât de încrezător te simțiți cu privire la acești factori de clasificare?

Este strategia ta SEO în deplină concordanță cu aceste variabile?

Ești sigur că faci tot ce îți stă în putere pentru ca paginile tale să se claseze pe primul loc?

Dacă nu, nu îți face griji. SEO este complicat, iar încercarea de a o face singur este copleșitoare.

De aceea ne aflăm aici.

Dacă ești gata să primești ajutor cu strategia ta SEO sau dacă ai nevoie doar de o consultare sau de un audit SEO pentru a te ajuta să îți dai seama de anumite lucruri, suntem aici pentru tine. Contactați-ne pentru o consultație gratuită astăzi!

Acum aș dori să aud de la tine:

Care factor de ranking SEO din această listă a fost nou pentru tine?

Sau poate că mi-a scăpat ceva.

Oricum ar fi, anunță-mă lăsând un comentariu mai jos.

Despre Marian

Founder Marketos | SEO & PPC Expert | Build Sales Growth Strategies. Ajut companiile să își clarifice strategia, mesajele și reclamele online, astfel încât clienții să se implice și să cumpere mai mult.

Ești pregătit să vorbești cu un expert în marketing? Sună-ne.

0747099238

50k

ore expertiză

10+

experți marketing

40+

siteuri lansate

Cu locații în Romania, Austria și USA, Marketos este pregătită să-ți ofere cele mai bune servicii de marketing care să-ți dezvolte afacerea.

Locatiile noastre

Romania (HQ): Str. Iancu Văcărescu nr. 7, 300179, Timișoara

Austria: Keltengasse 23, 2353 Guntramsdorf

San Francisco: 660 4th Street, San Francisco, CA 94107

Pentru programări telefonice, apelați:

0747 099 238

Cunoașterea cheltuielilor de publicitate actuale aproximative ne va ajuta să ne pregătim pentru auditul nostru și pentru apelul telefonic.
Indiferent de cât de bună va fi strategia noastră de promovare online, aveți nevoie de un buget pentru implementarea ei.