Analiză Backlinks: Cum să analizezi backlink-urile tale și pe ale competitorilor

Postat pe data de

Actualizat pe data de

Analiza backlink-urilor

Dacă există o constantă în lumea SEO, aceasta este că backlink-urile puternice sunt vitale site-ului dvs. Google consideră link-urile care duc spre site-ul dvs. ca fiind una dintre cele mai importante măsuri ale calității și autorității site-ului.

Nimeni nu spune că link-urile sunt totul în SEO. Însă dacă doriți ca site-ul dvs. să depășească concurenții în arena ultra-competitivă a SERP-urilor Google, veți avea nevoie de un profil de backlink-uri excellent. Obținerea unui profil de backlink puternic înseamnă să ai un număr bun de link-uri spre paginile tale de la site-uri puternice și relevante.  

Pentru a obține link-uri puternice pentru site-ul dvs. și a avansa către un profil de backlink puternic, trebuie mai întâi să înțelegeți link-urile care indică în prezent spre site, precum și cele care indică spre concurenții dvs. Acest lucru este cunoscut sub numele de analiză a backlink-urilor.

Ghidul pentru analiza backlink-urilor

Există un citat vechi care este atribuit de obicei consultantului în management Peter Drucker și care este extrem de relevant pentru SEO și link-uri – „Dacă îl poți măsura, îl poți îmbunătăți”.

Linkurile sunt esențiale pentru capacitatea dvs. de a vă poziționa bine pe Google, dar nu toate linkurile sunt la fel. Efectuați o analiză a acestora pe site-ul dvs. pentru a înțelege unde se află punctele forte și punctele slabe.

Ce este analiza de backlink-uri?

O analiză a backlink-urilor vă oferă o înțelegere măsurabilă și cuantificabilă a calității backlink-urilor dvs. existente. Aceasta oferă o perspectivă asupra modului în care site-ul dvs. este capabil să se claseze pe Google și pe alte motoare de căutare.

Dar vă ajută, de asemenea, să identificați link-urile de slabă calitate – acele legături care vă subminează profilul de backlink. Multe afaceri nu sunt conștiente de câte linkuri sunt îndreptate către site-ul lor web – cu atât mai puțin au o modalitate de a califica puterea acestor linkuri. O analiză solidă a calității backlink-urilor vă oferă informațiile de care aveți nevoie pentru a vă influența eforturile de creare de linkuri. De exemplu, s-ar putea să descoperiți că aveți un număr mare de linkuri care indică spre site-ul dvs., dar nimic din ceea ce Google consideră a fi puternic sau relevant pentru domeniul dvs.

În acest caz, v-ați putea concentra eforturile de SEO pentru a obține un număr mic de linkuri extrem de puternice de la publicații relevante pentru domeniu.

Alternativ, este posibil ca site-ul dvs. să aibă legături puternice de la un număr foarte mic de site-uri internaționale de nișă. Acesta este un început fantastic – dar eforturile dvs. de creare de linkuri ar putea fi mai bine cheltuite pentru a vă diversifica portofoliul de linkuri și pentru a atrage diferite tipuri de oportunități pe o piață locală.

Punctul cheie aici este că calitatea și relevanța sunt extrem de importante atunci când vine vorba de linkuri și de construirea autorității online. Un singur link de foarte bună calitate și relevant valorează mult mai mult decât mii de linkuri de calitate inferioară.

Ce este analiza backlink a concurenților?

Este posibil să fi auzit și de termenul „analiza backlink a competitorilor”, care este un aspect al analizei holistice a backlink-urilor.

Aceasta presupune examinarea site-urilor web ale concurenților și ale altor întreprinderi din industria dvs. pentru a stabili câte link-uri au, din câte surse provin aceste link-uri și ce fel de autoritate obțin din aceste link-uri.

Există câteva motive pentru care acest lucru este important.

În primul rând, înțelegerea puterii backlink-urilor vă arată ce trebuie să faceți pentru a vă poziționa mai eficient. Dacă concurenții dvs. au un profil de backlink-uri mult mai puternic decât al dvs., cel mai probabil sunt mai bine plasați decât dvs. în rezultatele Google – sau vor fi în curând.

De ce trebuie să efectuați analiza de backlink-uri?

Dacă “content is king”, atunci Google este un matriarhat, iar link-urile sunt regina; într-o anumită măsură, nu va conta cât de mult conținut grozav, imagini frumoase și produse incredibile se află pe site-ul dvs. dacă nu aveți link-uri puternice. Așadar, este vital să aveți  obună înțelegere a backlink-urilor care indică spre site-ul dvs. și spre cele ale concurenților.

După cum am menționat mai sus, backlink-urile sunt un semn al calității site-ului în ochii Google. Analiza backlink-urilor vă ajută să vă ghidați eforturile de creare de link-uri și, fără aceasta, site-ul dvs. și afacerea dvs. în ansamblu ar putea avea probleme pur și simplu din perspectiva traficului și a reputației online.

Înțelegerea profilului propriu de backlink

Următorul pas, bineînțeles, este să efectuați o analiză completă a backlink-urilor pe site-ul dvs. cât mai curând posibil. Dar, înainte de a face acest lucru, este important să înțelegeți mai bine ce anume căutați în analiza dvs.

S-ar putea să vă uitați la site-ul dvs. și la principalul dvs. concurent și să vedeți că aveți 10.000 de backlink-uri în comparație cu cele 2.000 de backlink-uri ale lor și să presupuneți că treaba e gata – să vă relaxați și să așteptați ca Google să vă trimită tot traficul.

Cu excepția, desigur, a faptului că, deși cantitatea este un indicator relevant, calitatea este o problemă mult mai presantă.

Pentru a vă înțelege cu adevărat profilul de backlink, trebuie să puteți face diferența între un backlink bun și unul prost. Acest lucru nu este întotdeauna atât de ușor pe cât pare.

ce e un backlink

Ce face un backlink bun?

Ceea ce vă doriți sunt backlink-uri de calitate, dar cum putem califica exact ceea ce înțelegem prin „calitate”?

Mulți SEO se uită la Autoritatea domeniului (Domain Authority – DA) și își bazează judecata privind calitatea unui backlink pe un rating DA puternic. Vă recomandăm cu tărie să nu faceți acest lucru, deoarece DA nu spune întreaga poveste, până la punctul în care, dacă judecați doar pe baza DA, este de fapt relativ nefolositor. Un DA ridicat poate oferi o indicație a puterii unui site web pe baza profilului său general de backlink, dar cu siguranță nu este o garanție că acesta este un link bun pentru site-ul dumneavoastră.

Contextul este crucial aici, așa că relevanța este un factor mai important, poate cel mai important. Un mic retailer de modă online care câștigă un link de la un site de inginerie cu un DA de 80 nu este neapărat un backlink puternic. Un brand de haine necompetitiv cu DA 55 ar putea fi un backlink mult mai impactant în ceea ce privește relevanța, autoritatea și publicul țintă.

Este bine cunoscut în industrie faptul că DA nu este un factor de clasificare pentru Google și, prin urmare, nu are un impact direct asupra SERPs.

Cu toate acestea, Google ia în considerare mulți alți factori atunci când evaluează relevanța și fiabilitatea backlink-urilor, inclusiv:

  • Linkul trimite trafic către site-ul dvs. web?
  • Are un text de ancorare relevant și descriptiv pentru pagina țintă?
  • Provine de la un site care nu avea deja un link către dumneavoastră?

De asemenea, trebuie remarcat faptul că diferite site-uri au nevoi diferite – un backlink care ar fi un plus fantastic pentru profilul de backlink al unui site web ar putea fi complet deplasat și chiar suspect pe un alt site.

Industriile specifice au, de asemenea, nevoi diferite – acesta este motivul pentru care este atât de vital ca site-urile web să aibă campanii de creare de linkuri personalizate și adaptate în funcție de nevoile lor.

Ce înseamnă un backlink prost?

Nu uitați că nu aveți control asupra site-urilor care se leagă de dvs., așa că este firesc ca profilul dvs. să conțină unele link-uri mai puțin favorabile. Dar este important să faceți o distincție între backlink-urile de calitate scăzută și backlink-urile proaste.

Un backlink de slabă calitate poate proveni de la un site cu mai puțină autoritate, mai puțin relevant, mai puțin popular – sau poate proveni de la un site de pe care aveți deja linkuri.

Dacă acestea există în profilul dvs. de backlink-uri, nu vor face niciun rău site-ului și pot fi chiar utile din perspectiva de a avea un profil divers. Dar cu siguranță nu ar trebui să încercați în mod activ să obțineți linkuri de la aceste site-uri, deoarece acestea nu vor transmite la fel de multă valoare domeniului dumneavoastră.

Un backlink prost poate avea efectul opus a ceea ce intenționați cu procesul de link building. Site-urile pot fi penalizate de algoritm sau pot primi o penalizare manuală, indicând o activitate SEO nefastă pe care Google nu dorește să o vadă.

Backlink-urile proaste provin din surse de slabă calitate. De cele mai multe ori, acestea nu vor trece testul ochiului; fie vor avea un URL suspect de lung sau fără sens, fie, atunci când sunt vizitate, vor părea în mod evident spammate. Acestea ar putea avea un conținut de slabă calitate sau mai multe link-uri spam încorporate în postări.

Alte semne de avertizare sunt multiplele linkuri de intrare care pot proveni de la link-farm – aceste tipuri de linkuri vor avea de fapt un efect negativ asupra profilului dvs. de backlink.

Acum, să fie clar, Google a parcurs un drum lung de-a lungul anilor și poate evalua în ce linkuri să aibă încredere fără îndrumări suplimentare din partea webmasterilor. Cu toate acestea, dacă aveți îngrijorări cu privire la performanța site-ului dvs. în căutare sau dacă simțiți că o acțiune manuală se îndreaptă spre dvs., atunci puteți alege să renunțați la orice linkuri spam.

Câte backlink-uri sunt prea multe?

Se pare că toată lumea sare să vă spună că aveți nevoie de o mulțime de linkuri care să ducă spre site-ul dumneavoastră, dar nimeni nu este suficient de curajos pentru a pune o cifră. O parte din acest lucru se datorează faptului că, cu siguranță, nu doriți să vă supraîncărcați profilul de backlink cu prea multe link-uri prea repede.

Estimările variază în ceea ce privește numărul ideal de linkuri, în funcție de persoana cu care vorbiți. În realitate, Google este destul de clar în ceea ce privește faptul că răspunsul depinde de context. Dacă site-ul dvs. a avut o medie constantă de câteva backlink-uri noi în fiecare lună timp de ani de zile, apoi, brusc, a început să primească mii de link-uri noi fără niciun motiv aparent – acest lucru va părea foarte suspect.

În esență, obținerea prea rapidă de link-uri nu este neapărat o problemă – mai degrabă că este vorba de natura modului în care sunt dobândite link-urile și de tipul de link-uri pe care le obțineți.

Din fericire, așa cum am menționat deja, un profil puternic de backlink-uri este mult mai mult despre calitate decât despre cantitate. Aici poate fi cazul în care și analiza competitorilor vă este utilă. Dacă concurenții dvs. au zeci de mii de linkuri, iar dvs. sunteți la câteva sute, știți că profilul dvs. are ceva spațiu de creștere.

Cum să efectuați o analiză a backlink-urilor

Efectuarea unei analize a backlink-urilor poate dura ceva timp, dar merită să o faceți, deoarece vă permite să înțelegeți starea actuală a backlink-urilor dumneavoastră.

O analiză a backlink-urilor vă va oferi, în cele din urmă, o idee despre domeniile la care trebuie să lucrați pentru a rămâne competitiv în industria dvs.

Orice fel de campanie de link building ar trebui să înceapă cu o idee despre unde se află punctele forte și punctele slabe actuale ale profilului dvs. de backlink și ce încercați să îmbunătățiți.

4 instrumente de analiză a backlink-urilor

Există o serie de software și instrumente de încredere pe care le puteți folosi pentru a verifica un profil de backlink, dar cele mai populare sunt:

Ahref’s Backlink Checker

Ahref's backlink checker

Caracteristici principale:

  • Raport de backlink-uri
  • Analiză competitivă
  • Cercetare a cuvintelor cheie și a backlink-urilor
  • Raport de link-uri rupte
  • Raport de ancore
  • Disavow link spam

Cost: Începând de la 99 $/lună

Instrumente de analiză a backlink-urilor de la Semrush

Semrush backlink analysis

Caracteristici principale:

  • Instrument de audit backlink
  • Backlink Analytics
  • Backlink Gap
  • Instrument de construire a link-urilor

Cost: Începe de la $99.95/lună (Pentru freelanceri, startup-uri și marketeri cu bugete limitate)

Moz’s Link Explorer

Moz backlink analysis

Funcții principale::

  • Link Explorer
  • Comparați profilurile de linkuri cu alte site-uri
  • Link-uri pierdute
  • Verificarea textului de ancorare

Cost: Începe de la 99$/lună (Pentru oricine este nou în SEO sau are nevoie doar de elementele de bază)

Majestic’s Site Explorer

Majestic Backlink analysis

Caracteristici principale:

  • Site Explorer
  • Generator de cuvinte cheie
  • Măsurători Trust Flow
  • Bulk Backlink Checker

Cost: Începe de la £39.99 pe lună.

Înțelegerea parametrilor

Atunci când se efectuează o analiză a calității backlink-urilor, există o serie de metrici și terminologie importante care trebuie luate în considerare:

  • Numărul total de link-uri – câte link-uri sunt îndreptate către site-ul dvs. web. A avea un număr bun de backlink-uri este important, dar este mai crucial să ai link-uri de înaltă calitate.
  • Numărul de domenii unice – acesta este numărul de domenii unice care se leagă de site-ul dvs. web, deoarece este bine să aveți linkuri dintr-o varietate de surse diferite.
  • Total linkuri vs. linkuri unice – dacă profilul dvs. are prea multe linkuri care provin dintr-un singur număr de surse, poate părea suspect sau spam.
  • Textul de ancorare – este important să vă uitați la textul de ancorare – cuvintele care sunt folosite pentru a crea un link către site-ul dvs. Este, desigur, important să aveți un text de ancorare care să includă numele brand-ului dumneavoastră, precum și cuvinte-cheie specifice pe care le vizați. Dar la fel de vital este să aveți un profil natural cu o gamă de linkuri cu ancore diferite.
  • Ritmul de dobândire de noi linkuri – un profil de backlink puternic ar trebui să dobândească linkuri într-un ritm constant. O creștere bruscă a numărului de linkuri care indică spre site-ul dvs. poate părea suspectă.
  • Calitatea linkurilor – nu poate fi trecută cu vederea; calitatea linkurilor care duc spre site-ul dvs. este esențială.

Cum să vă îmbunătățiți profilul de backlink

După ce ați finalizat analiza backlink-urilor, este timpul să începeți să obțineți mai multe link-uri – și asta pare mai ușor decât este.

Așa cum am vorbit mai devreme în ceea ce privește backlink-urile bune și rele, trebuie să vă asigurați că obțineți link-urile potrivite pentru site-ul dvs.

Să plătești un blog nerelevant pentru a posta un articol de 500 de cuvinte cu un link către pagina ta de start nu este eficient în zilele noastre – Google este mult prea inteligent pentru asta.

Este așa cum a spus Jordan Tiecher: „SEO nu mai înseamnă să te joci cu sistemul, ci să înveți să joci după reguli”.

Cum să obțineți backlink-uri de calitate

Link-urile nu se construiesc, ci se câștigă. Iar cele mai bune link-uri se câștigă cu un conținut excepțional și cu relații excelente cu site-urile. Petreceți timp construind relații cu site-urile din industria dvs. care publică conținut și oferiți-le ceva unic care să atragă publicul lor și să le aducă trafic.

Merită să vă înțelegeți cu adevărat profilul backlink printr-o analiză detaliată a backlink-urilor. Acest lucru vă poate informa eforturile de creare de linkuri și, pe termen lung, vă poate ajuta să obțineți poziții mai bune pe Google și pe alte motoare de căutare. De asemenea, merită să acordați atenție textului de ancorare; textul de ancorare de marcă este adesea cel mai valoros pentru pagina dvs. de pornire – dar obținerea unui număr mare de linkuri cu text de ancorare de marcă dintr-o dată pare suspectă.

Despre Tataru

Conduc echipa de SEO de la Marketos. Lucrez activ la următoarea generație de instrumente, informații și produse Marketos.

Ești pregătit să vorbești cu un expert în marketing? Sună-ne.

0747099238

50k

ore expertiză

10+

experți marketing

40+

siteuri lansate

Cu locații în Romania, Austria și USA, Marketos este pregătită să-ți ofere cele mai bune servicii de marketing care să-ți dezvolte afacerea.

Locatiile noastre

Romania (HQ): Str. Iancu Văcărescu nr. 7, 300179, Timișoara

Austria: Keltengasse 23, 2353 Guntramsdorf

San Francisco: 660 4th Street, San Francisco, CA 94107

Pentru programări telefonice, apelați:

0747 099 238

Cunoașterea cheltuielilor de publicitate actuale aproximative ne va ajuta să ne pregătim pentru auditul nostru și pentru apelul telefonic.
Indiferent de cât de bună va fi strategia noastră de promovare online, aveți nevoie de un buget pentru implementarea ei.