
Google Maps a devenit o resursă esențială pentru utilizatori în căutarea informațiilor locale. Citările pe Google Maps, cunoscute și sub denumirea de „local citations”, reprezintă un aspect crucial în optimizarea SEO locală. Acest articol va explora ce sunt citările, cum influențează acestea SEO-ul local și cum pot întreprinderile să le utilizeze în avantajul lor.
Ce sunt citările pe Google Maps?
Citarile pe Google Maps reprezintă menționări ale unei afaceri pe internet, inclusiv numele, adresa, numărul de telefon și alte informații de contact. Aceste menționări pot apărea pe diverse platforme, cum ar fi site-uri de recenzii, directoare de afaceri online, pagini de social media sau hărți de la Google. În esență, citarile oferă o sursă suplimentară de informații despre afacerea respectivă și îmbunătățesc vizibilitatea acesteia în mediul online.
Datorită faptului că în România nu există încă multe directoare utile pentru utilizatori (ca și Yelp sau Yellow Pages) ne vom axa pe construcția de citări pe Google Maps. Citările din Google Maps nu sunt vizibile pentru utilizator, însă sunt pentru motorul de căutare, care vede mențiunile adunate în hărțile utilizatorilor, în schimb, citările din social media sau directoare sunt vizibile și pentru utilizator, oferindu-le un plus în față citărilor din Google Maps.
Elementele unei citări Google Maps

Există trei elemente cheie care fac ca o citare Google Map să fie utilă: datele corecte, acuratețea și consecvența.
Date corecte
Primul lucru la care ar trebui să aveți grijă este să confirmați că citările dvs. sunt complete atunci când le trimiteți site-urilor de citare. Includerea fiecărei părți a numelui, adresei, telefonului (NAP) + site-ului web (NAPW), dacă este cazul, este integrală, iar omiterea adresei, de exemplu, afectează negativ calitatea citării dvs. Nu numai că acest lucru diminuează autoritatea citării dvs. pentru Google și alte motoare de căutare, dar clienții nu vor putea găsi locația afacerii dvs. de pe acel site web, scăzând astfel șansele ca aceștia să ajungă să vă găsească.
Precizie
Al doilea lucru este acuratețea citărilor. A avea informații actualizate, fiabile și exacte în toate directoarele de citare este foarte important și va duce la succes în utilizarea acestor citări pentru a vă ajuta în SEO local. Atunci când schimbați locația afacerii, acest lucru este și mai important! Trebuie fie să adăugați singur informațiile actualizate, fie să informați site-urile de citare cu privire la modificări. Numerele de telefon incorecte, de exemplu, ar putea fi un semnal de alarmă pentru Google, iar acest lucru ar putea împiedica afișarea listei GMB ca o citare de top pe hartă.
Consecvență
Al treilea lucru la care trebuie să acordați atenție este consistența citărilor pe diferite site-uri, directoare sau hărți. Faptul că numele companiei sau adresa sunt listate în mai multe moduri diferite ar putea crea confuzie pentru motoarele de căutare.
Asigurarea consecvenței citărilor pe Google Maps

Dacă aveți o mulțime de citări Google Map nu vă va fi de mare folos dacă informațiile nu sunt consecvente în fiecare citare. Chiar și o mică diferență în adresa, numărul de telefon sau numele afacerii dvs. vă poate afecta serios credibilitatea în motoarele de căutare.
Asigurați-vă că informațiile pe care le trimiteți la anuarele locale sunt exact aceleași, inclusiv adresa dvs:
- Numele afacerii
- Adresa comercială
- Orașul
- Codul poștal
- Numărul de telefon
- URL-ul site-ului web
Unele afaceri au tendința de a folosi versiuni diferite ale numelor lor; de exemplu, uneori puteți pune “SRL” la sfârșit și alteori îl puteți omite. Dar această greșeală vă poate costa clienti. Folosiți exact aceeași versiune a numelui afacerii dumneavoastră, inclusiv aceeași punctuație și ortografie, pentru a vă îmbunătăți credibilitatea.
46% dintre căutările de pe motoarele de căutare au o intenție locală. Un raport Google a constatat că 60% dintre utilizatorii de smartphone-uri au contactat afacerile prin intermediul profilului de afaceri Google/GMB folosind opțiunea “click pentru a suna”. Așadar, clasarea pe un loc fruntaș în căutările locale Google este esențială.