Cum să selectezi cuvintele cheie – Cercetarea de cuvinte cheie

Postat pe data de

Actualizat pe data de

Ghidul SEO – Pasul 1

Cercetarea de cuvinte cheie reprezintă procesul de descoperire a interogarilor de căutare pe oamenii le introduc în motoarele de căutare precum Google pentru a căuta produse, servicii și informații.

Acest proces te ajută să te asiguri că există o cerere de căutare pentru ceea ce dorești să scrii. Astfel, dacă pagina ta ajunge să se claseze bine în Google pentru cuvântul cheie vizat, te vei bucura de un flux constant de vizitatori.

Este esențial să te pui in locul clienților, pentru a-ți putea da seama de cuvintele și expresiile pe care aceștia le-ar putea folosi atunci când caută soluții la problemele lor. Procesul este simplu, însă este necesar să ințelegi modul în care funcționează instrumentele de cercetare ale cuvintelor cheie.

Cum pot începe să gasesc cuvinte cheie?

Un prim pas este reprezentat de brainstorming, adică să te gândești la cuvinte cheie de bază. Acestea sunt punctul de plecare al procesului de cercetare a cuvintelor cheie. Ele definesc nișa și te ajută să identifici concurenții. Fiecare instrument de cercetare a cuvintelor cheie solicită un cuvânt cheie de bază, pe care îl folosește apoi pentru a genera o listă amplă de idei de keywords.

Dacă ai deja un produs sau o afacere pe care dorești să o promovezi online, este ușor să vii cu primele cuvinte-cheie. Gândește-te doar la ceea ce introduc oamenii în Google pentru a găsi ceea ce oferi. Ce este important de reținut este faptul că de la aceste cuvinte vei porni, iar ulterior lista se va mări.

Pentru a găsi cuvintele cheie pentru conținutul site-ului tău, poți începe prin a căuta efectiv pe Google cuvinte care definesc natura și obiectivul afacerii tale.

  • Ce produse sau servicii oferi?
  • Cui se adresează afacerea ta?
  • Ce probleme rezolvă?

Aceste întrebări te pot ajuta să identifici cuvântul cheie principal care descrie activitatea ta.

Odată ce ai găsit unul sau mai multe cuvinte cheie de bază, notează-le, caută-le pe Google și mergi în josul paginii de rezultate, unde vei vedea căutări similare, efectuate de oameni interesați de ceea ce tocmai ai căutat.

cuvinte cheie google

Notează-le și pe acestea și felicitări! Ai folosit primul tool de căutare a cuvintelor cheie, care este Google însăși. Următorul pas este să mergi mai departe și să folosești tool-uri care îți oferă și mai multe keywords pe care le poți folosi în conținutul site-ului.

Ce site-uri sau instrumente gratuite să folosesc pentru a găsi cuvinte cheie?

 Iată o listă de tool-uri gratuite care vor genera cuvinte cheie bazate pe cuvântul tău cheie principal:

  • Tot din familia Google, poți folosi Google Keyword Planner, care este una dintre cele mai bune opțiuni pentru a genera cuvinte cheie relevante. Poți utiliza Google Keyword Planner prin intermediul Google Ads.
  • Ubersuggest – Dezvoltat de Neil Patel, Ubersuggest oferă o gamă largă de sugestii de cuvinte cheie și informații despre volumul de căutare, dificultatea și concurența acestora.
  • Answer the Public – Acest instrument afișează întrebări și sugestii de cuvinte cheie în funcție de termenul introdus. Este util pentru a înțelege ce întrebări și interese au utilizatorii în legătură cu un anumit subiect.
  • KeywordTool.io – Cu Keyword Tool poți genera cuvinte cheie relevante pentru Google, YouTube, Bing, Amazon și alte platforme de căutare. Oferă sugestii extinse și îți permite să alegi țara și limba pentru care dorești să generezi cuvinte cheie.

Dacă vrei să-ți formezi un obicei din a analiza cuvinte cheie și pagini web în general, plugin-urile gratuite pentru Chrome sunt o soluție ideală pentru cei mai „tech savvy”.

Plugin-uri pentru cercetare de cuvinte cheie:

  • SEOquake – Este un plugin SEO puternic care furnizează o gamă largă de informații despre cuvintele cheie, cum ar fi volumul de căutare, dificultatea și clasamentul în rezultatele de căutare. De asemenea, oferă și analize SEO detaliate pentru paginile web.
  • Keywords Everywhere – Acest plugin afișează volumul de căutare, costul per click și sugestii de cuvinte cheie direct în pagina de rezultate Google. Poți obține rapid informații despre cuvintele cheie în timp ce faci cercetări pe internet.
  • MozBar – MozBar este un plugin dezvoltat de Moz, care oferă informații despre autoritatea și popularitatea unui site web, inclusiv cuvinte cheie relevante și dificultatea acestora.
  • SEO Minion – Acest plugin include o varietate de funcții SEO utile, inclusiv generarea de cuvinte cheie, analiza paginilor web și verificarea linkurilor. Poți accesa rapid informații relevante pentru optimizarea SEO.

Iar dacă vrei să duci totul la alt nivel și îți dorești să ai date complete despre cuvintele cheie care te interesează pentru site-ul tău, poți folosi tool-uri plătite ca SEMRush sau Ahrefs..

Cum pot vedea cuvintele cheie la care site-ul meu este afișat pe Google?

google search console romania

Demn de menționat este faptul că, dacă ai deja un site care are conținut, poți găsi date valoroase folosind Google Search Console. Aici poți accesa raportul de performanță, unde poți vedea cuvintele cheie prin care utilizatorii ajung pe site-ul tău. Poți vedea ce termeni cheie fac site-ul tău să apară în rezultatele din motorul de căutare. Google folosește, de asemenea, Search Console pentru a te notifica cu privire la erori sau penalizări, iar instrumentele de diagnostic SEO oferite acolo sunt necesare pentru menținerea sănătății site-ului tău.

performanta site google search console

Cum pot vedea cuvintele cheie ale competitorilor?

Următorul pas este acela de a afla pentru ce cuvinte cheie se clasează concurenții tăi. Analizarea cuvintelor cheie care deja trimit trafic către concurenții tăi este cea mai bună modalitate de a accelera procesul de keyword research. În prima etapă trebuie să identifici care-ți sunt concurenții. Aici intervine lista de cuvinte cheie creată în urma brainstorming-ului. Caută pe Google unul dintre acele cuvinte cheie și uită-te cine se clasează pe prima pagină. Acest lucru te ajută să determini dacă site-ul tău aparține concurenței pentru acel cuvânt-cheie.

Acest proces trebuie repetat pentru toate cuvintele din lista creată anterior. Astfel, poți oberva ce fel de rezultate oferă motorul de căutare. Dacă primele site-uri oferă aceleași tipuri de produse, servicii sau informații ca și ale tare, atunci cuvântul cheie este relevant și merită inclus în continuare în lista ta.

Trebuie să iei în considerare faptul că alegerile tale în ceea ce privește cuvintele cheie influențează în mare măsură cine îți poate găsi site-ul. Conținutul paginii tale trebuie să răspundă nevoilor clienților și, în același timp, să folosească acele cuvinte-cheie.

Dar despre analiza competiției și cum ajută acest aspect la cercetarea cuvintelor cheie, vom vorbi în următoarea lecție.

Despre Tataru

Conduc echipa de SEO de la Marketos. Lucrez activ la următoarea generație de instrumente, informații și produse Marketos.

Ești pregătit să vorbești cu un expert în marketing? Sună-ne.

0747099238

50k

ore expertiză

10+

experți marketing

40+

siteuri lansate

Cu locații în Romania, Austria și USA, Marketos este pregătită să-ți ofere cele mai bune servicii de marketing care să-ți dezvolte afacerea.

Locatiile noastre

Romania (HQ): Str. Iancu Văcărescu nr. 7, 300179, Timișoara

Austria: Keltengasse 23, 2353 Guntramsdorf

San Francisco: 660 4th Street, San Francisco, CA 94107

Pentru programări telefonice, apelați:

0747 099 238

Cunoașterea cheltuielilor de publicitate actuale aproximative ne va ajuta să ne pregătim pentru auditul nostru și pentru apelul telefonic.
Indiferent de cât de bună va fi strategia noastră de promovare online, aveți nevoie de un buget pentru implementarea ei.