Ghidul SEO – Pasul 2
Analiza competitorilor reprezintă procesul de cercetare a concurenților pentru a obține informații despre strategiile, punctele forte și punctele slabe ale acestora în materie de optimizare a site-ului penru motoarele de căutare.
Informațiile dobândite sunt utilizate pentru a-ți îmbunătăți propriul site, și, în cele din urmă, pentru a-ți învinge concurenții.
O analiză a competitorilor îți permite:
- Să descoperi strategiile câștigătoare ale concurenților tăi și să le reproduci
- Să descoperi punctele slabe ale concurenților și să le valorifici
- Să îți compari performanța SEO actuală cu cea a concurenților
- Să înțelegi peisajul concurențial general al nișei tale
Concurenții pot fi o sursă excelentă de idei de cuvinte cheie. Este foarte probabil să existe multe cuvinte cheie pe care concurenții tăi nu le-au acoperit încă. Le poți găsi folosind diversele instrumente de cercetare menționate în ghidul despre cuvinte cheie.
De ce este importantă analiza competitorilor SEO?
O analiză a concurenței îți permite să examinezi volumul de căutare pentru cuvintele cheie importante. Astfel, știi cât de dificil va fi să îți depășești concurenții.
Mai mult decât atât, poate dezvălui noi cuvinte cheie, idei de conținut și oportunități de creare de link-uri pe care poate nu le-ai luat în considerare.
Informațiile pe care le obții în urma unei analize SEO a competitorilor te poate ajuta să îmbunătățești clasamentul site-ului tău și să atragi trafic de calitate.
Cum să efectuezi o analiză competitivă SEO
Hai să parcurgem procesul de realizare a unei analize SEO a competitorilor.
Identifică-ți concurenții
Concurenții tăi SEO sunt site-urile web care se clasează foarte bine pentru cuvintele cheie vizate de tine în rezultatele organice din motoarele de căutare (precum Google).
Începe prin a căuta pe Google cuvintele cheie țintă și analizează site-urile web listate în partea de sus a paginii de rezultate.
La momentul actual există multe tool-uri pentru a găsi cuvinte cheie, menționate în articolul precedent.
Scopul nostru este de a descoperi cuvintele cheie pentru care site-ul concurent este optimizat. Nu vrei doar să afli un singur termen de căutare care te-a condus să descoperi acea pagină, ci setul de cuvinte cheie care, împreună, semnalează faptul că acel site face parte din aceeași nișă. Fapt din care rezultă că acesta îți este un competitor direct.
Pe măsură ce te uiți la cuvintele cheie ale site-urilor cu clasament înalt, poți găsi indicii cu privire la cuvinte și expresii de care ai nevoie pe site-ul tău. Nu rata aceste cuvinte cheie care ar putea ajuta la aducerea de trafic pe site-ul tău. Descoperă-le și adaugă-le la lista ta de cuvinte cheie!
De asemenea, un pas important în ceea ce privește identificarea concurenților, este să decizi cu cine să nu concurezi. Fiecare concurent pe care îl vezi nu va fi adevăratul candidat. De exemplu, în general, nu merită să încerci să depășești în clasament site-uri precum Wikipedia.
Chiar dacă aceste site-uri ar putea fi concurenții tăi în căutarea organică, s-ar putea să nu fie concurenți comerciali direcți. Adevărații concurenți sunt fie site-uri web care vând produse similare sau oferă servicii similare, fie site-uri web din aceeași nișă care deservesc un public comun.
Notează site-urile care sunt mai sus decât tine în clasament și care îți sunt concurenți direcți.
Ia în considerare și faptul că trebuie să acorzi o atenție deosebită cuvintelor cheie pentru care oponenții tăi se clasează, dar tu nu.
Două elemente esențiale sunt de a avea conținut relevant cuvintelor cheie și de a satisface ceea ce caută utilizatorii. Calitatea conținutului este esențială și vom aminti de multe ori pe parcursul acestui ghid faptul că trebuie să oferim conținut de calitate, mai presus de orice altceva.
Acum că avem o idee despre competiție, cum întrecem competitorii SEO?