Ghidul SEO – Pasul 3
Fiecare site web are mai multe puncte slabe. Chiar și site-urile enorme de comerț electronic, precum Amazon sau eMag, de aceea, analiza competitivă este un pas esențial pentru a-ți crește afacerea.
Identifică punctele forte și punctele slabe ale concurenților tăi luând în considerare următorii factori:
1. Autoritatea
Primul pas în analiza competitivă este autoritatea. Aceasta este o măsurătoare care se desfășoară pe o scară de la 0 la 100. Ea măsoară performanța SEO a unui site și calitatea generală a acestuia folosind o varietate de factori.
Cu cât scorul este mai mare, cu atât sunt mai mari șansele de a obține o clasare mai bună pentru cuvintele cheie relevante.
În general, dacă adversarii tăi au un scor de autoritate mai mare decât site-ul tău, îți va fi mai greu să îi depășești în clasament.
2. Conținut
Analizând conținutul concurenților tăi te poate ajuta să răspunzi la întrebări precum următoarele:
- Este conținutul lor de calitate?
- Există articole care par a fi mai puțin aprofundate?
- Se concentrează doar pe paginile de produse și neglijează paginile informative sau postarile de blog?
- Creează doar un singur tip de conținut sau mai multe?
Examinează conținutul fiecăruia și fă o listă cu punctele forte sau punctele slabe pe care le observi.
Așa cum am menționat în postarea anterioară, este foarte important să scriem conținut informativ și de calitate, care aduce un plus vizitatorilor. Poți replica punctele lor forte și în același timp să profiți de punctele lor slabe, astfel încât conținutul tăi să fie mai bun decât al lor.
3. Noi clasamente de cuvinte cheie
Dacă adversarii tăi vizează noi cuvinte cheie, merită să știi despre ce este vorba. Este, de asemenea, posibil să dorești să vizezi aceleași cuvinte cheie.
4. Keyword rankings pierdute
Atunci când concurentul tău a pierdut poziții în clasamente pentru anumite cuvinte cheie, poți profita de aceste pierderi și le poți transforma în câștiguri pentru tine.
Analizează în funcție de fiecare pagină în parte și acordă o atenție deosebită factorilor SEO on-page atunci când analizezi paginile în timpul analizei concurențiale. Însă, analiză competitivă nu se termină aici.
Analizează factorii de ranking:
Meta titlu
Acordă atenție meta titlului concurenților care te depășesc în clasament. Atunci când analizezi, pune-ți următoarele întrebări:
- Concurenții integrează cuvintele cheie mai bine decât tine?
- Cuvintele-cheie vizate apar aproape de începutul meta titlului?
- Acestea includ modificatori speciali, care să atragă click-uri, cum ar fi „ușor”, „cel mai bun” și „gratuit”?
- Acest lucru ar trebui să îți dea o idee despre cum să-ți creezi meta titlul pentru căutare, astfel încât să poți fi mai bine clasat.
Meta Descriere
Meta descrierea oferă un rezumat al conținutului paginii, ceea ce reprezintă un factor important pentru rata de click-uri.
Meta descrierile sunt adesea trecute cu vederea, în special pe site-urile mari.
Observă cum folosesc concurenții tăi meta descrierile, și asigură-te că ale tele sunt optimizate pentru a atrage un cititor să dea click.
Structura URL
Compară structura URL a paginilor concurenților care te depășesc în rezultatele căutărilor. Atunci când analizezi, pune-ți următoarele întrebări:
- Concurenții tăi integrează mai bine cuvintele-cheie în URL-urile lor?
- Folosesc URL-uri mai scurte?
- URL-urile lor descriu conținutul paginii?
Dacă observi ceva ce concurenții tăi fac mai bine decât tine, acum ai un element de acțiune. Îmbunătățește-ți URL-urile astfel încât să fie la fel de bune – sau mai bune decât cele ale concurenților.
Desigur, nu factorii de ranking sunt mult mai mulți, iar dacă îți dorești să îți optimizezi site-ul din orice punct de vedere, poți vedea aici care sunt pașii pentru a optimiza site-ul pentru prima poziție în Google.
Ok, încă puțin și ajungem la conținut, dar înainte de asta, haide să ne asigurăm că am înțeles cuvintele cheie, să vedem de câte tipuri sunt, și cum să le alegem cât mai bine.