Ghidul SEO – Pasul 4
Nu toate cuvintele cheie merită luate în considerare, dacă nu sunt relevante conținutului nostru. Procesul de selectare a cuvintelor cheie reprezintă alegerea acestora în funcție de cât trafic targetat ne pot aduce. Când alegem cuvintele cheie, trebuie să existe un echilibru între cuvinte cheie scurte:
- Cuvinte cheie principale: În general acestea sunt scurte, că de exemplu, „geacă”, iar trafciul și concurență sunt mult mai mari.
- Cuvinte cheie long-tail: Acestea sunt cuvinte cheie specifice, de regulă mai lungi, că de exemplu: „geacă neagră de piele”. Acestea au de obicei mai puțîn trafic, însă și o concurență mai mică.
Până acum am învățat să adunăm o lista de potențiale cuvinte cheie. Practic cuvintele cheie reprezintă subiectul sau subiectele pe care site-ul tău le reprezintă, și prin care oamenii vor ajunge pe pagină ta de pe pagină de rezultate a Google.
Acum că avem lista, ce este de făcut? În acest pas al ghidului, începem să alegem cele mai bune cuvinte cheie pe care le-am descoperit în stadiul de cercetare al cuvintelor cheie, și le organizăm într-o lista.
Organizează cuvintele cheie pe categorii
Privește în ansamblu asupra site-ului tău. Alege cuvintele cheie care descriu cel mai bine categoriile principale în care se încadrează site-ul tău, și apoi folosește-le pentru a-ți organiza site-ul. De exemplu, site-ul Marketos este o agenție de marketing online, dar în această categorie mare se încadrează mai multe categorii, Optimizare site, Creare site, Servicii PPC, etc.
Împărțim cuvintele cheie pe categorii pentru a comunica utilizatorilor și motoarelor de căutare despre ce este site-ul nostru.
Bazat pe scopul site-ului tău, împarte categoriile în funcție de căutările utilizatorilor și subtopicurile nișei tale. De asemenea, uită-te la structura site-ului competitorilor tăi principali pentru a-ți face o idee despre organizarea paginilor.
În lista de cuvinte cheie pe care ai creat-o în pașii anteriori ai ghidului SEO, începe să creezi categorii și să aranjezi cuvintele cheie că atare. Apoi aranjează cuvintele cheie în funcție de traficul și relevanță acestora pentru subiect-ul categoriei.
Înainte de asta totuși, trebuie să ai în minte anumite concepte esențiale.
Înțelegerea cuvintelor cheie principale versus cuvinte cheie lungi(long-tail)
Lista ta de cuvinte cheie ar trebui să conțînă cuvinte cheie lungi și scurte. Uite cum le poți diferenția:
Cuvintele cheie principale
- Acestea sunt scurte, descriu foarte succint și direct ceea ce ne interesează, și de obicei sunt cele mai căutate de oameni, având cel mai mare volum de căutare
- Datorită faptului că sunt scurte, Google poate să nu înțeleagă exact intenția utilizatorului, lucru care înseamnă că rezultatele nu vor fi atât de precise
- Pentru aceste cuvinte e mai greu să urcăm în rezultate, și nu aduc trafic atât de targetat
- De exemplu, un site care vinde mașini ar putea avea că și cuvinte cheie principale: „Tesla” sau „Tesla model 3” că și cuvinte principale. Aceste cuvinte cheie au multe căutări, însă traficul care provine din acestea poate să fie netargetat, datorită faptului că intenția utilizatorului nu este clară. Acesta poate caută mașînă pentru a află informații, fără a avea intenția de a o cumpără
Cuvinte cheie lungi(long-tail)
- Cuvintele cheie long-tail sunt mult mai specifice, fiind formate din cel puțîn trei cuvinte
- De obicei sunt sub formă de întrebări, venind inclusiv și funcția de căutare vocală
- Cuvintele cheie lungi au un volum de căutare mai mic, dar produc mai multe rezultate
- Motoarele de căutare(și utilizatorul) cunosc intenția de căutare, fiind termeni specifici. Că urmare, rezultatele sunt mai precise.
- De exemplu, același site care vinde mașini va putea folosi cuvinte cheie că „Tesla de vânzare” sau „Tesla model 3 de vânzare în București”
Creează un mix de cuvinte cheie
Acum mulți ani, o pagină web care repetă aceleași cuvinte în mod excesiv putea să păcălească algoritmii motoarelor de căutare și să urce în rezultate pentru acele cuvinte.
Însă acum, era în care repetăm același cuvânt cheie de nenumărate ori s-a dus. În 2013 Google a lansat un nou algoritm, numit Hummingbird, care a reparat această problemă, printre altele.
Gândește semantic
A ranka pe Google înseamnă mai mult decât a alege cuvintele potrivite. În mare, sunt prioritizate site-urile care oferă cel mai amănunțit și bine susținut conținut pentru subiectul pe care îl dezbat. Motoarele de căutare tratează orice subiect că o entitate, nu doar că un set izolat de cuvinte.
Pe pagină sau în articolul tău, încearcă să oferi răspuns întrebărilor pe care oamenii și le pun în legătură cu un anumit subiect. Dacă vrei să fii considerat un expert în domeniul tău și să fii cât mai sus pe pagină de rezultate, conținutul tău trebuie să dezbată toate aspectele subiectului dezbătut pe site-ul tău.
Cum să îți îmbunătățești conținutul
- Folosește cuvinte conversaționale: Adaugă cuvinte pe care oamenii le caută pe Google, „cum să”, „ce este”, etc.
- Include mai multe timpuri și forme ale cuvântului cheie
- Folosește sugestii din partea de jos a paginii de rezultate pentru a găși combinații de cuvinte cheie
- Scrie conținut care are legătură cu subiectul principal
Sortează cuvintele cheie
Sortează cuvintele și frazele cheie în ordinea importanței. Putem stabili cât de importante sunt bazându-ne pe care de relevante sunt subiectului despre care discutăm, împreună cu volumul de căutare ale acestora. Cum am menționat și în analiză competitivă, volumul de căutare nu este totul, dar este un factor important.
Am tot menționat conținutul, dar acum este timpul să vedem ce luăm în considerare atunci când urmează să scriem.