Cercetare de cuvinte cheie și inteligență competitivă

10 minute de citit

În timp ce Google ne ține cu sufletul la gură cu toate actualizările de algoritmi pe care le tot lansează, un lucru a rămas destul de consistent pentru cei care caută să își optimizeze site-urile: cercetarea de cuvinte cheie.

În această postare, vom defini ce este keyword research, de ce este importantă, cum să efectuăm cercetarea pentru strategia SEO și cum să alegem cuvintele cheie potrivite pentru site-ul tău.

Ce sunt cuvintele cheie

Ce inseamnă keyword research?

Cercetarea de cuvinte cheie este procesul de găsire și analiză a termenilor de căutare pe care oamenii îi introduc în motoarele de căutare, cu scopul de a utiliza aceste date într-un scop specific, adesea pentru optimizarea motoarelor de căutare (SEO) sau pentru marketing general. Keyword research-ul poate descoperi interogările pe care trebuie să le iei in considerare, popularitatea acestor acestora și dificultatea lor în clasament.

De ce este importantă cercetarea cuvintelor cheie?

Cercetarea cuvintelor cheie te ajută să găsești care sunt cele mai bune cuvinte cheie pe care să le folosești și îți oferă informații valoroase despre interogările pe care publicul țintă le caută efectiv pe Google. De asemenea, poate să ajute la strategiile de conținut și marketing atât ale site-ului, cât și ale afacerii tale.

Oamenii folosesc cuvinte cheie pentru a găsi soluții atunci când fac cercetări online. Așadar, în cazul în care conținutul tău reușește să ajungă în fața publicului în timp ce acesta efectuează căutări, vei obține mai mult trafic. Prin urmare, acele căutări ar trebui targetate.

Totul începe cu cercetarea cuvintelor cheie.

Efectuarea cercetării cuvintelor cheie are multe beneficii, cele mai populare motive fiind:

Tendințele de marketing

Efectuarea unei cercetări eficiente a cuvintelor cheie vă poate oferi informații despre tendințele actuale de marketing și te poate ajuta să concentrezi conținutul pe subiecte relevante și pe cuvinte cheie pe care publicul le caută.

Creșterea traficului

Atunci când identifici cele mai potrivite cuvinte cheie pentru conținutul pe care îl publici, cu atât mai sus vei fi poziționat în rezultatele motoarelor de căutare – astfel, vei atrage trafic pe site-ul tău web.

Atragerea clienților

Dacă afacerea ta are conținut pe care alți profesioniști din domeniul afacerilor îl caută, le poți satisface nevoile, reușind astfel să-i aduci de la etapa de conștientizare până la punctul de cumpărare.

Prin cercetarea cuvintelor cheie în funcție de popularitatea lor, de volumul de căutare și de intenția generală, poți aborda întrebările la care majoritatea persoanelor din public doresc răspunsuri.

Cuvinte cheie vs. Subiecte

Auzim din ce în ce mai des cât de mult a evoluat SEO doar în ultimii 10 ani și cât de irelevante au devenit cuvintele cheie în sine pentru abilitatea noastră de a ne poziționa bine pentru căutările pe care oamenii le fac în fiecare zi.

Într-o anumită măsură, acest lucru este adevărat, dar în ochii unui profesionist SEO există o abordare diferită. Este vorba, în schimb, de intenția din spatele acelui cuvânt cheie și dacă o bucată de conținut rezolvă sau nu această intenție.

Acest fapt nu înseamnă că cercetarea cuvintelor cheie este un proces învechit. Pentru a explica mai în detaliu:

Cercetarea cuvintelor cheie arată ce subiecte îi interesează pe oameni și, presupunând că se folosește tool-ul SEO potrivit, cât de populare sunt de fapt acele subiecte în rândul publicului tău. Prin cercetarea cuvintelor cheie care obțin un volum mare de căutări pe lună, se poate identifica și clasifica conținutul în subiecte pe baza cărora dorești să creezi conținut. Apoi, poți folosi aceste subiecte pentru a dicta ce cuvinte cheie vrei să folosești.

Elemente ale keyword research

Există trei elemente principale la care trebuie să acordați atenție atunci când efectuați cercetarea keyword research:

1. Relevanța

Google clasifică conținutul în funcție de relevanță. Aici intervine conceptul de intenție de căutare. Conținutul tău va fi clasat pentru un cuvânt cheie doar dacă acesta răspunde nevoilor celor care îl caută.

2. Autoritatea

Google va oferi mai multă importanță surselor care conferă o autoritate în domeniu. Îmbogățindu-ți site-ul cu conținut informativ și util și promovând acest conținut pentru a câștiga semnale sociale și backlink-uri, vei deveni una dintre acele surse. Dacă nu ești considerat autoritar în spațiul respectiv sau dacă pagina de rezultate ale unui cuvânt cheie este încărcată cu surse mai relevante cu care nu poți concura (cum ar fi Forbes), șansele de clasare sunt mai mici, cu excepția cazului în care conținutul este excepțional.

3. Volumul

Este posibil ca site-ul să ajungă să fie clasat pe prima pagină pentru un anumit cuvânt cheie, dar dacă nimeni nu îl caută vreodată, nu va avea ca rezultat trafic către acesta.

Volumul se măsoară prin MSV (monthly search volume), ceea ce înseamnă numărul de căutări lunare ale cuvântului cheie în toate categoriile de public.

Cum să cercetezi cuvintele cheie pentru strategia ta SEO

digital composite of business graphics with office background

Voi prezenta un proces de cercetare a cuvintelor cheie pe care îl poți urma pentru a te ajuta să obții o listă de termeni pe care ar trebui să îi vizezi. În acest fel, vei putea stabili și executa o strategie puternică de cuvinte cheie care să te ajute să fii găsit pentru termenii de căutare care te interesează.

Primul pas: Fă o listă de subiecte importante, relevante, bazat pe ceea ce cunoști despre afacerea ta

Pentru a începe acest proces, gândește-te la subiectele pe care dorești să le poziționezi și creează o listă. Odată ce ajungi la 5-10 subiecte pe care le consideri relevante pentru afacerea ta, acestea te vor ajuta să găsești mai târziu cuvinte cheie.

Un exercițiu simplu este să te pui în locul clientului – ce tipuri de subiecte ar căuta publicul tău țintă? Pentru ce dorești să fie căutată afacerea ta?

Pasul doi: Umple lista cu termenii de căutare pe care i-ai ales

Acum că ai câteva subiecte pe care dorești să te concentrezi este timpul să identifici câteva cuvinte cheie care se încadrează în aceste subiecte. Acestea sunt fraze de cuvinte cheie care te ajută să te poziționezi in paginile de rezultate ale motoarelor de căutare, deoarece publicul țintă efectuează căutări pentru acei termeni specifici.

Ideea acestui pas nu este să ajungi la lista finală de cuvinte cheie. Scopul este, de fapt, să ajungi la o listă de fraze pe care crezi că potențialii clienți ar putea să le folosească pentru a căuta conținut legat de acea anumită categorie de subiecte. Vom restrânge listele mai târziu în cadrul procesului, astfel încât să nu ai ceva prea greu de gestionat.

Deși din ce în ce mai multe cuvinte cheie sunt criptate de Google în fiecare zi, o altă modalitate inteligentă de a veni cu idei de cuvinte cheie este să îți dai seama pentru ce cuvinte cheie site-ul tău este deja găsit. Pentru a face acest lucru, vei avea nevoie de un software de analiză a site-ului web, cum ar fi Google Analytic. Analizează în detaliu în sursele de trafic ale site-ului tău web pentru a identifica cuvintele-cheie pe care oamenii le folosesc pentru a ajunge pe site-ul tău.

Repetați acest exercițiu pentru cât mai multe subiecte. Și nu uita că, dacă ai probleme în a găsi termeni de căutare relevanți, poți oricând să te adresezi colegilor tăi care se confruntă cu clienții – cei care lucrează în vânzări sau în servicii – și să-i întrebi ce tipuri de termeni folosesc potențialii clienți și clienții lor sau ce întrebări frecvente au. Acestea sunt adesea puncte de plecare excelente pentru cercetarea cuvintelor cheie.

Pasul 3: Înțelege modul în care intenția afectează cercetarea cuvintelor cheie și analizează în consecință.

Așa cum am spus în secțiunea anterioară, intenția utilizatorului este acum unul dintre cei mai importanți factori în capacitatea ta de a te poziționa sus pe motoarele de căutare precum Google. În prezent, este mai important ca pagina ta web să abordeze problema pe care un căutător a intenționat să o rezolve decât să poarte pur și simplu cuvântul cheie pe care acesta l-a folosit. Deci, cum afectează acest lucru cercetarea cuvintelor cheie pe care o faci?

Este ușor să iei cuvintele cheie ca atare însă, din păcate, ele pot avea mai multe semnificații și interpretări. Deoarece intenția din spatele unei căutări este atât de importantă pentru potențialul de clasare, trebuie să fii foarte atent la modul în care interpretezi cuvintele cheie pe care le vizezi.

Pentru a verifica care este intenția unui utilizator cu privire la un cuvânt cheie, este o idee bună să îl introduci pur si simplu într-un motor de căutare și să vezi ce tipuri de rezultate apar. Asigură-te că tipul de conținut Google este strâns legat de ceea ce intenționezi să creezi pentru cuvântul cheie.

Pasul 4: Cercetează termeni de căutare similari.

Acesta este un pas creativ la care probabil te-ai gândit deja atunci când ai făcut cercetarea cuvintelor cheie. Dacă nu, este o modalitate excelentă de a completa aceste liste.

Dacă te confrunți cu dificultăți în a te gândi la mai multe cuvinte cheie pe care oamenii le-ar putea căuta despre un anumit subiect, aruncă o privire la termenii de căutare asociați care apar atunci când introduci un cuvânt cheie în Google. Atunci când introduci fraza ta și derulezi până în partea de jos a rezultatelor Google, vei observa câteva sugestii de căutări legate de introducerea ta inițială. Aceste cuvinte cheie pot genera idei pentru alte cuvinte cheie pe care ai putea să le iei în considerare.

Pasul 5: Folosește instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie în avantajul tău.

Instrumentele de cercetare a cuvintelor cheie și instrumentele SEO te pot ajuta să găsești mai multe idei de cuvinte cheie bazate pe cuvinte cheie cu potrivire exactă și cuvinte cheie cu potrivire de frază, pe baza informațiilor pe care le-ai generat până în acest moment. Unele dintre cele mai populare includ:

  • Ahrefs
  • SEMrush
  • Ubersuggest
  • Free Keyword Research Tool
  • Google Keyword Planner
  • Keywords Everywhere
  • Moz
  • KeywordTool.io
  • KWFinder

Share it:

LinkedIn
X (Twitter)
Facebook
Reddit
WhatsApp
Email