Învață Google Ads – Cum să rulezi anunțuri pe Google: Rețeta pas cu pas pentru succes

Acasă » Blog » Învață Google Ads – Cum să rulezi anunțuri pe Google: Rețeta pas cu pas pentru succes

Există un motiv pentru care “Google it” a devenit parte integrantă a limbajului din întreaga lume. Google s-a transformat din motor de căutare în izvor al tuturor cunoștințelor. Cu peste 4 miliarde de căutări pe zi, utilizatorii se adună pe site în căutarea de produse, servicii, răspunsuri la întrebări și multe altele, ceea ce îl face un canal necesar pentru agenții de publicitate din întreaga lume.

Probabil că și dumneavoastră ne-ați găsit acolo. Așadar, bine ați venit la Ghidul suprem al anunțurilor Google 2022, o privire din interior asupra anunțurilor Google (cunoscute anterior sub numele de AdWords) și cum să le valorificați la maximum. În acest ghid vei învăța cum să-ți setezi propria reclama ca produsul/serviciul tău să apara în top atunci când cineva caută dupa el.

Pasul #1: Faceți clic pe “Switch to expert mode”

Dacă începeți cu un cont complet nou și proaspăt, veți începe prin a merge la ads.google.com și a face clic pe “get started”. Odată ce v-ați configurat contul, Google vă va îndruma prin configurarea unei campanii Smart chiar de la început. Acest lucru este atrăgător pentru agenții de publicitate care nu doresc să depună efort, dar merită să vă acordați timpul necesar pentru a vă crea propriile campanii personalizate.

Așadar, nu vă alegeți “Obiectivul publicitar principal”, așa cum vă cere Google, și faceți clic pe opțiunea “Treceți la modul expert” sau “Switch to expert mode”, dacă aveți limba setată pe română.

Invata Google Ads - Cum sa faci anunturi google ads swithing to expert mode

Dar nu vă faceți griji – nu trebuie să fiți un expert pentru a urma pașii din acest ghid! Pentru asta sunt eu aici 🙂

Pasul 2: Alegeți tipul de campanie


Există diferite tipuri de campanii pentru diferite scopuri.

Care sunt diferitele tipuri de campanii?

Căutare (tipul de campanie pe care îl vom folosi pentru acest ghid)

  • Afișare (sau Search – tipul de campanie pe care îl voi folosi pentru acest ghid)
  • Video
  • Shopping – va dispărea curând și va fi înglobată în performance max
  • Aplicație sau App în engleză
  • Descoperire sau Discovery în engleză
  • Local – va dispărea curând și va fi înglobată în performance max
  • Performance Max

Pentru a alege o campanie, Google vă va cere mai întâi să alegeți un obiectiv. În funcție de obiectiv, vă va arăta apoi ce tipuri de campanii sunt disponibile. Pentru acest ghid, vom crea un anunț de căutare, așa că alegem traficul pe site-ul web/website traffic.

Cum sa faci anunturi google ads - alegere obiectiv

Acum vei vedea ce se întâmplă:

cum sa faci reclame pe google ads tipuri de campanii

Sfat pro: Pe măsură ce vă dezvoltați contul în timp, nu vă limitați la un singur tip de campanie. Veți dori să rulați un mix de campanii care să se alinieze cu obiectivele dvs. de PPC. La fel cum într-o zi este recomandat să mâncați cât mai variat pentru a fi sănătoși, un cont Google Ads sănătos are nevoie de o varietate de campanii.

Pasul 3: Configurați campania

Acesta este locul în care veți alege setările generale pentru campanie, cum ar fi:

  • Numele campaniei: Acesta poate fi orice dorești, deoarece nu are impact asupra performanței tale. Atâta timp cât campania dvs. este ușor de reținut și de organizat în cadrul contului dvs., sunteți gata de plecare.
  • Rețea/Network: Puteți opta ca anunțurile dvs. să fie afișate pe rețelele partenere Google. Acestea sunt filiale pe care Google le deține și care au permisiunea de a vă afișa anunțul. Acest lucru vă poate lărgi aria de acoperire pentru un cost mai mic, dar va fi mai greu să obțineți o cotă de impresie ridicată.

Învață Google Ads  - setari nume

Sfat pro: Nu bifați nimic la Search Network și Display Network. Focusațivă pentru început doar pe căutările din Google Search.

Pasul 4: Stabiliți programul de anunțuri

Trebuie să îi spuneți lui Google când să vă afișeze anunțurile, astfel încât să cheltuiți bani doar atunci când contează. De exemplu, ați putea evita să vă afișați anunțul la primele ore ale dimineții, când este posibil ca oamenii să nu fie interesați să convertească.

Pentru a vă seta programul, faceți clic pe “Show more settings” (Afișați mai multe setări) și alegeți datele de început și de sfârșit și programul anunțului.

cum să rulezi anunțuri Google - exemplu de alegere a datei de început și de sfârșit a unei campanii publicitare Google

Sfat pro: Atenție! Programarea este implicită în funcție de fusul orar în care este setat contul dvs., așa că, dacă faceți publicitate pentru audiențe din diferite fusuri orare, va trebui să faceți niște calcule. Vă acoperim aici despre cum să configurați corect programarea anunțurilor.

Pasul 5: Specificați locația și limba

Nu vreți ca campania dvs. de anunțuri Google să se arate lumii întregi. Aici este locul în care setați locația și limba.

Sfat pro: Bifați prezența pentru a evita afișarea către persoanele “interesate de” în locația aleasă care nu se află acolo. (bifați Presence: People in or regulary in your target locations

Cum sa faci campanii Google Ads setari optiuni locatie

Veți vedea secțiunea segmente de audiență, dar puteți sări peste ea. Aici veți adăuga listele de recomercializare, dar aceasta nu este o strategie obișnuită pentru anunțurile de căutare.

Pasul #6: Calculați-vă bugetul zilnic

Asezonați-vă bine condimentele
Când vine vorba de gătit, asezonarea este dificilă. Prea puțin și masa este de neuitat. Prea mult și vă veți copleși papilele gustative. Bugetele pentru anunțurile Google sunt la fel: cheltuiți prea puțin și nu veți ieși niciodată din faza de învățare. Cheltuiți prea mult și veți arde bugetul lunar într-o săptămână.

Pentru a calcula un buget corect, trebuie mai întâi să vă estimați cheltuielile lunare. Începeți cu o cercetare a cuvintelor cheie și consultați reperele Google Ads pentru sectorul dvs. de activitate pentru a anticipa CPC sau CPA mediu.

Acum, împărțiți acest număr la 30,4 (numărul mediu de zile dintr-o lună) pentru a obține bugetul zilnic.

Să punem acest lucru în practică cu un exemplu:

  • Vrei să cheltuiești 1000 de lei pe lună
  • 1000 ÷ 30.4 = 32.89

Este posibil să doriți să rotunjiți această sumă pentru o mai bună bugetare PPC. Acest lucru vă oferă aproximativ 33 lei pe zi pentru a cheltui într-o singură campanie sau pentru a o distribui pe mai multe campanii (în funcție de strategia dvs.).
Acum este timpul pentru test. Funcționează această sumă de buget? Continuând cu acest exemplu:

  • Să spunem că obiectivul tău este să obții cel puțin o conversie pe zi.
  • Cercetările dvs. arată că vă puteți aștepta la un CPC mediu de 1 Leu.
  • Cu un buget de 33 lei pe zi, în mod realist vă veți putea permite doar un maxim de aproximativ 33 clicuri pe zi.

Având în vedere ratele medii de conversie care se situează de regula între 1 și 2 la suta, realistic ar trebui să obțineți o conversie la 2-3 zile. Pe măsură ce câștigați mai multă tracțiune, bugetul dvs. s-ar putea extinde și veți acumula, de asemenea, datele de care aveți nevoie pentru a face optimizări și pentru a reduce costul pe clic.

Sfaturi profesionale pentru stabilirea bugetului

Faceți: Înțelegeți cum funcționează bugetele zilnice. De exemplu, dacă ați stabilit un buget zilnic de 33 lei, Google ar putea cheltui 66 lei într-o zi, dacă acest lucru înseamnă mai multe clicuri și conversii, și să cheltuiască doar 15 lei în altă zi pentru a echilibra costurile pentru luna respectivă.

Nu faceți: Așteptați-vă ca bugetul dumneavoastră să rămână același pentru totdeauna. În PPC, puțină flexibilitate este foarte utilă. Nu există niciun motiv să aruncați bugetul într-o campanie neperformantă pentru că vă așteptați ca aceasta să funcționeze.

Nu faceți: Să vă reduceți bugetul. Deși este de înțeles că toți agenții de publicitate doresc să fie eficienți din punct de vedere al costurilor, un buget mic vă va limita. Trebuie să cheltuiți bani pentru a face bani.

Faceți: Utilizați raportul de buget Google Ads pentru a vedea cheltuielile zilnice și lunare preconizate pentru contul dvs.

Pasul #7: Alegeți-vă strategia de licitație

Care este metoda ta de gătit?
La fel cum există diferite moduri de a găti o masă, există diferite moduri în care Google vă poate cheltui bugetul, în funcție de obiectivele dumneavoastră. Pentru a vă alege strategia de licitație, selectați “Sau, selectați direct o strategie de licitație (nerecomandat)”.

invata google ads - exemplu de buton pentru a selecta direct o strategie de licitație

Apoi, puteți selecta din opțiunile disponibile.

învață Google Ads - captură de ecran cu opțiunile de strategie de licitație pentru campania de căutare

Există două categorii de strategii de licitație:

  • Licitație manuală: Dacă folosiți licitarea manuală, îi veți spune lui Google oferta dvs. maximă CPC pentru fiecare cuvânt cheie. Aceasta este suma maximă pe care sunteți dispus să o plătiți pentru un clic pe anunțul acelui cuvânt cheie. Este important de știut că aceasta nu este neapărat suma pe care o veți plăti de fapt – ar putea fi mai mică, dar niciodată mai mare (mai multe despre cum funcționează licitația Google Ads aici). Această strategie vă oferă un control total, dar aveți grijă, deoarece dacă vă setați o ofertă prea mică ați putea limita performanța.
  • Licitația automată: Cu o strategie de licitație automatizată, veți lăsa Google să vă determine ofertele CPC maxime pentru un timp. Urmăriți doar datele pentru a vă face o idee despre cât vor costa clicurile.

Voi folosi o anecdotă personală pentru a explica de ce ar fi utilă licitarea automată. Când am început să fac snowboarding, am cerut magazinului de închirieri să îmi aleagă echipamentul, deoarece nu aveam nicio idee despre cum mă voi descurca cu diferite tipuri de teren sau care vor fi preferințele mele personale. Acum, că am experiență, folosesc un anumit tip de placă pentru că știu ce funcționează pentru mine. Licitația automatizată este la fel. Poți verifica aici defalcarea noastră completă a strategiilor de licitație automatizată.

invata Google ads - graficul tuturor opțiunilor și tipurilor de strategii de licitație

Veți vedea setări suplimentare pentru această secțiune, cum ar fi rotația anunțurilor.

Din experiența mea, acest aspect nu este de obicei atins prea des și depinde de situația unică a unei afaceri. În mod implicit, Google va prefera anunțurile cu cele mai bune performanțe. Acest lucru are sens, deoarece veți dori să obțineți cel mai bun raport calitate-preț cu orice anunț pe care Google alege să îl afișeze.

Cu toate acestea, dacă decideți să testați anunțurile unul împotriva celuilalt în mod egal sau dacă aveți anunțuri cu diferite tipuri de texte pe care doriți să le vedeți, puteți opta pentru o rotație uniformă.

invata google ads - ad rotation

Pasul #8: Configurați-vă cuvintele cheie

Următorul pas în rularea Google Ads este unul dintre cei mai importanți. Nu puteți face o rețetă fără ingrediente și nu puteți rula Google Ads fără cuvinte cheie.

Cuvintele cheie sunt cuvintele și expresiile pe care ținta dvs. le tastează în Google Search. În cazul anunțurilor Google Search, licitezi pentru cuvintele cheie pentru care dorești ca anunțurile tale să apară. Vom ajunge la cuvinte cheie într-un minut, dar mai întâi, iată cum va arăta ecranul dvs:

invata google ads captura ecran setare cuvinte cheie

  • Numele grupului de anunțuri. Grupurile de anunțuri sunt literalmente doar celule de păstrare pentru anunțurile dvs. și cuvintele cheie care vă ajută să vă păstrați campaniile organizate. Pentru o structură optimă a contului Google Ads, veți dori să ar trebui să le organizați în grupuri tematice și să le denumiți în consecință.
  • Ofertă implicită. Dacă utilizați licitația manuală, va trebui să vă setați oferta CPC maximă în mod individual pe măsură ce adăugați cuvinte cheie în grupurile de anunțuri.

Sfaturi profesionale pentru cuvinte cheie PPC:

  • Folosiți instrumente de cercetare a cuvintelor cheie, cum ar fi Keyword Planner din contul dvs. de anunțuri Google pentru a vă planifica termenii principali pe baza volumului lunar de căutări și a costului mediu pe clic.
  • Țintiți cuvintele cheie cu intenții comerciale clare. Acestea includ termeni precum “cost”, “de vânzare” și altele. Dacă vă concentrați pe PPC local, vizați cuvinte-cheie bazate pe locație, cum ar fi “avocat divort bucuresti”.
  • Nu ignorați alte opțiuni de targetare în favoarea cuvintelor cheie. Cuvintele cheie sunt Kardashianii din PPC. Sunt super faimoși, dar nu fac bani de unii singuri.
  • Nu o faceți: Uitați de licitarea dvs. atunci când vă configurați cuvintele cheie (vom ajunge la acest lucru în curând). Chiar dacă nu trebuie să stabiliți o licitație CPC maximă pentru fiecare cuvânt cheie, obiectivele strategiei dvs. de licitație ar putea avea un impact asupra modului în care vă abordați cuvintele cheie și direcționarea.
  • Nu vă aglomerați lista de cuvinte cheie cu variații cu volum redus ale cuvintelor cheie principale. Cu tipurile de potrivire potrivite, vă puteți scuti de bătăi de cap și vă puteți menține numărul de cuvinte cheie la minimum.

Tipuri de match types

Atunci când introduceți cuvintele cheie, va trebui să indicați și tipul de potrivire pe care îl doriți. Acest lucru se datorează faptului că există multe căutări pe care o persoană le-ar putea efectua (numite interogări) care nu sunt identice – dar sunt totuși foarte relevante pentru cuvintele dvs. cheie. Tipurile de potrivire ajută Google să înțeleagă pentru care dintre aceste variații ale cuvântului dvs. cheie doriți ca anunțurile dvs. să apară.

Veți dori să amestecați tipurile de potrivire pentru a vă oferi flexibilitate. Iată cele trei tipuri de potrivire, de la cel mai puțin la cel mai restrictiv:

  • Potrivire largă – Broad match: permite ca anunțul dvs. să apară pentru orice interogare care are legătură cu cuvântul dvs. cheie.
  • Potrivire de frază – Phrase match: selectează interogările care includ același înțeles ca și cuvântul dvs. cheie.
  • Potrivire exactă – Exact match: permite afișarea anunțului dvs. doar atunci când o interogare are un înțeles identic cu interogarea dvs.

Sfat pro: Nu există un tip de meci corect sau greșit, deoarece acestea vor depinde de obiectivele dumneavoastră. Cel mai bun sfat al meu este să le încercați pe toate trei și să vedeți ce funcționează cel mai bine atunci când vă optimizați cuvintele cheie. Dacă sunteți complet nesigur, totuși, potrivirea frazei este un pariu sigur. Este un mijloc fericit între a arunca o plasă largă și a menține relevanța.

Eliminați alergiile alimentare! (Cuvinte cheie negative)

Cuvintele cheie negative sunt termeni pe care îi selectați și pentru care nu doriți să apară anunțurile dvs. De exemplu vindeți bijuterii dar nu și bijuterii din inox. Atunci ar trebui să treceți la cuvinte negative cuvântul inox.

Ar trebui să aveți câteva cuvinte cheie negative pentru început și, odată ce ați început să lucrați, puteți utiliza Raportul privind termenii de căutare pentru a vedea care sunt interogările pentru care ați apărut și pentru a vă construi lista de cuvinte cheie negative.

Pasul #9: Creați-vă anunțul

Începând cu iunie 2022, anunțurile de căutare responsive vor fi singurele anunțuri de căutare standard pe care le puteți crea, astfel că fereastra de creare a anunțului va arăta cam așa:

invata-google-ads-creare-anunt

Google Ad copy pro sfaturi Google Ad

  • Urmați cele mai bune practici pentru anunțurile de căutare responsive. Aceste anunțuri sunt automatizate în ceea ce privește modul în care sunt afișate unui utilizator, așa că trebuie să vă asigurați că fiecare rând de text sau imagine are un impact puternic.
    cum să utilizați anunțurile Google – fișa de trucuri pentru anunțurile de căutare receptivă
  • Nu uitați de CTA-ul dumneavoastră. Chemarea privitorului dvs. la o acțiune este, până la urmă, scopul. Asigurați-vă că sunteți întotdeauna clar în ceea ce privește scopul final al clicului lor. Folosiți termeni precum “înscrieți-vă astăzi”, “sunați acum” și multe altele pentru a contribui la creșterea conversiilor.
  • Nu fiți plictisitor. Faceți marketing cu emoție pentru a face valuri în SERP
  • Nu exagerați. Gândiți-vă la anunțurile dvs. ca la “fața” afacerii dvs. La fel ca prezentarea pe o farfurie, doriți ca acestea să vă încheie frumos brandul. Nu sacrificați acest aspect al copywriting-ului dvs. în favoarea unei grămezi de CTA-uri agresive.

Pasul #10: Adăugați extensiile de anunțuri

Acestea sunt rânduri suplimentare de informații care vă pot îmbogăți (joc de cuvinte) anunțul pentru a îmbunătăți CTR-ul și a-l face să iasă în evidență.

Cel mai rău lucru care se poate întâmpla este să nu se afișeze sau să nu conducă la clicuri, dar nu vor face ca anunțul dumneavoastră să eșueze. Scopul extensiilor de anunțuri este de a vă îmbunătăți anunțul, așa că nu este niciun rău în a le încerca.

Pentru a adăuga extensii la anunțurile dvs., navigați la secțiunea Extensii din coloana din stânga. De acolo, platforma Google Ads vă va îndruma prin acest proces.

Pasul #11: Țintirea dispozitivelor și extra

Puneți sosul!
Să devenim picanți! Prea mult sos nu este niciodată suficient, iar acest concept se aplică indiferent dacă îmi torn sos pe cartofi sau practic PPC. Nu vă fie teamă să o luați razna cu setările suplimentare, cum ar fi targetarea dispozitivelor.

La licitația manuală pe Search, puteți alege să ajustați cât de mult sunteți dispus să plătiți pentru clicurile care provin de pe anumite dispozitive. Cu toate acestea, le puteți, de asemenea, exclude pe toate împreună, licitând în jos cu 100%.

După cum vedeți în exemplu de mai jos, pentru că pe computers rata de conversie este mult mai mare, bidurile sunt setate de noi sa fie cu 25% mai mari.

invata-google-ads-setare-biduri-deviceuri

Distrați-vă cu ea. Nu vă fie teamă să încercați câteva combinații diferite de strategii pentru a ajunge la publicul ideal. Și nu excludeți nimic din start. De exemplu, v-ați putea limita rezultatele dacă excludeți un dispozitiv fără a avea date care să susțină că acesta este neperformant mai întâi.

Sfat pro: Pentru campaniile Display, veți avea, de asemenea, această opțiune sub forma unei casete de selectare în setările campaniei dvs. Pentru toate tipurile de campanii și licitații, puteți vizualiza performanța în funcție de dispozitiv în secțiunea Dispozitive din Google Ads – perfect pentru cei care doresc să își ajusteze strategia în mod corespunzător pentru mobil sau desktop.

Pasul #12: Nu uitați de pagina de destinație

Google va măsura performanța paginii pe care utilizatorii au vizitat-o de pe Google Ads pe baza sistemelor automate și a evaluării umane. Experiența pe care o oferiți afectează rangul anunțului dvs. și, prin urmare, CPC-ul și poziția anunțului în procesul de licitație. Anunțurile dvs. ar putea fi afișate mai rar sau deloc dacă anunțurile dvs. indică un site web care oferă o experiență slabă utilizatorilor.

Lucruri la care trebuie să vă gândiți înainte de a vă lansa campania:

  • Pagina dvs. de destinație are un conținut relevant, util și informativ care să corespundă cu ceea ce a căutat utilizatorul? Dacă aceștia au căutat “locații pentru petreceri în București”, atunci ar fi înțelept să nu legați anunțul dvs. de o pagină de contact despre locația dvs. de nuntă sau de pagina de meniu a unui restaurant. Este o chestiune de bun simț.
  • Fiți specific atunci când utilizatorul dorește ceva anume și general dacă nu este sigur de ceea ce caută. De exemplu, dacă cineva caută un model de mașină, atunci trimiteți-l la pagina cu modelul, dar dacă caută marca, atunci trimiteți-l la pagina producătorului pentru a-i informa procesul de luare a deciziei.
  • Fiți transparenți și demni de încredere, explicați afacerea dvs., explicați care este produsul sau serviciul și faceți ca vizitatorii să găsească ușor informațiile dvs. de contact.
  • Asigurați-vă că navigarea pe mobil și pe desktop este ușoară. Încercați să evitați pop-up-urile și organizați-vă pagina astfel încât aceștia să poată găsi ceea ce caută fără să navigheze prea mult pe site.
    Viteza este totul. Asigurați-vă că paginile dvs. se încarcă rapid pe toate dispozitivele. Test my site de la Google este un instrument util și va prezice chiar și pierderile de venit pe baza timpilor medii de încărcare.

Pasul #13: Setați-vă anunțul live

Asigură-te că informațiile de facturare sunt bune, apoi salvează-ți campania pentru a o activa. Și acum? Restul se referă la urmărirea performanței.

Gestionarea unui cont Google Ads este ca și cum ai avea un nou-născut în primele săptămâni și luni. Depui ore întregi de muncă pentru a-l face frumos și îți faci griji toată noaptea dacă este sănătos și bine. Uneori va fi frustrant, veți învăța despre toate nuanțele interfeței și poate dura luni de zile să vă găsiți picioarele ca manager PPC începător. Va trebui să învățați cum să citiți semnele de performanță bună și proastă, iar acest lucru vine cu timpul și experiența.

Programul zilnic de optimizare pentru prima lună

Puneți pe pauză anunțul cu cel mai mic CTR din fiecare grup de anunțuri și creați o nouă versiune a anunțului cu cea mai bună performanță din grup, cu un text mai bun.

  • Revizuiți cuvintele-cheie cu cele mai bune performanțe și verificați termenii de căutare pentru a vedea dacă există cuvinte aleatorii irelevante care nu au legătură cu afacerea dvs. Încercați să adăugați 5-10 cuvinte-cheie negative generale negative în fiecare zi.
  • Verificați dacă nu aveți grupuri de anunțuri care vă consumă bugetul zilnic și care nu s-au transformat într-o vânzare/un indiciu. Dacă da, evaluați și faceți o pauză.
  • La nivel de campanie, vizualizați termenii de căutare și vedeți dacă aveți interogări care se convertesc și care trebuie adăugate ca tip de cuvinte-cheie de potrivire exactă sau de potrivire a frazei în grupurile de anunțuri.
  • Examinați scorurile de calitate la nivel de cuvinte-cheie și vedeți dacă există oportunități de îmbunătățire a relevanței anunțului sau a experienței paginii de destinație.

Nu uitați că, în funcție de cât de bine ați structurat contul Google Ads, poate dura între 1 și 3 luni pentru ca un cont să genereze randamentul dorit al investiției, motiv pentru care ar trebui să începeți întotdeauna cu un buget mai mic și apoi să vă măriți bugetul în fiecare lună.

Leave a comment

Ești pregătit să vorbești cu un expert în marketing? Sună-ne.

0747099238

50k

ore expertiză

10+

experți marketing

40+

siteuri lansate

Cu locații în Romania, Austria și USA, Marketos este pregătită să-ți ofere cele mai bune servicii de marketing care să-ți dezvolte afacerea.

Locatiile noastre

Romania (HQ): Dornei nr. 3, 300393, Timișoara

Austria: Nobilegasse 20/39, 1150, Viena

San Francisco: 660 4th Street, San Francisco, CA 94107

Selectează limba:

Selectează limba